Režie:
Marcel BystroňScénář:
Marcel BystroňKamera:
Marek TichýHudba:
Ivan KrálHrají:
Pavla Jirásková, Tobiáš Jirous, Kateřina Winterová, Pavel Zajíček, Jindra Brendlová, Ivan Král, Eva Šlossárová, Ivan Hlas, Marek Tomin (více)Obsahy(1)
Tobiáš je bubeníkem u Ivana Krále. Také je profesionálním vynašečem odpadků. Žije mezi odpadkovými koši a skládkou. Tam také doslova najde Pavlu - křehké, zlatovlasé stvoření s podřezanými zápěstími, v bezvědomí Láska mezi Tobiášem a Pavlou je silná, živelná - chaos. Pavla v nočním klubu zkolabuje. Během písničky ji vynášejí na nosítkách. Primář v nemocnici Tobiášovi řekne o nevyléčitelné nemoci Pavly, o blížící se smrti. Tobiáš shání peníze na záchranu života pomocí dobročinných koncertů. Po marném snažení se naskytne příležitost k podvodu. Ani to jim nepomůže. Přesto v této situaci najdou něco mnohem podstatnějšího... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (32)
Aspon ze vyborna hudba posouva dej trochu dopredu, kdyz uz to toporny scenar s prisernymi dialogy nedokaze. Film je to nametem dobry, i nektere dilci okamziky maji svou myslenku, nicmene zpracovani je hrozne. To je navic podtrzeno naprosto katasrofickymi hereckymi vykony. Nic moc jsem od filmu necekal, avsak dostal jsem jeste mene. ()
Mě vyhodili z vlaku a tak jsem si myslela, jako že bych mohla přespat u tebe. Jasně, mám volný spacák... 1) Chvilku po začátku jsem chtěl film vypnout, vymazat a odkoukaných deset minut rychle zapomenout. Nakonec jsem to vydržel a nelituji. 2) Totálně amatérské herecké výkony mi sice daly zabrat, ale nakonec přece jen převážily živě napsané dialogy, určitá atmosféra snímku, příjemná hudba a vysportované tělo 29letého herce, jinak také hudebníka, básníka a člověka mnoha profesí Tobiáše Jirouse (bubeník Tobiáš). ()
Cabriolet aneb jak to dopadá, když se spojí strašně napsané dialogy s hodně špatnými hereckými výkony. Pár celkem slušných režisérských nápadů (bouchání do bubnů vs. bouchání na dveře, vylidněné náměstí Míru) nemůže zachránit nudný příběh s neuvěřitelně tragickými dialogy. Z toho pro mě vyplývá jednoznačný verdikt - Bystroň jako režisér dejme tomu, Bystroň jako scénárista never more! A ještě jedna rada pro české filmaře. V každém filmu nemusí nutně být otevřená erotická scéna jenom proto, že to dobře vypadá v traileru. ()
Tobiáš a Pavla. Postavy tohoto, tak nějak, obyčejného příběhu se všemi klady a zápory. Přežívají, řeší až téměř depresivní starosti, užívají si života. Nic víc, nic míň. Marcel Bystroň, stojící za scénářem i za režijní sedačkou, se podíval pod pokličku života těch, co od života nečekají nijaké zázraky. Nejsou nároční, ani nijak přecitlivělí. Prostě obyčejný. Snímek jakoby sledoval život někoho až téměř přímým přenosem. Alespoň jsem měl takový pocit. Film není určen pro každého. Mnozí v tom budou marně hledat nějaké poselství a nebo něco, co by alespoň naznačilo, o čem to vlastně celé bylo. Přínos však přeci jen nějaký má a ten nechť si každý divák najde sám. ()
Představitelé hlavních postav jsou "herecky" opravdu spíše k politování - ale člověk jim tak nějak drží palce, aby se to nezvrhlo do trapnosti úplně - a ono to nakonec opravdu nebylo tak strašné (na sladkého Tobiáše Jirouse se člověk přeci nemůže zlobit) - prostě takový standard v amatérském filmu + improvizace. Hudba Ivana Krále pěkně ladila s celkem obstojnou kamerou - vlastně to celé tak nějak "ladilo" - a konec byl vyloženě milý. Leč fakt, že spousta těch opravdu amatérských snímků je mnohdy o třídu lepší než Cabriolet, je holt krutý... ()
Galerie (10)
Photo © Česká televize / Zdena Němcová
Zajímavosti (3)
- Cabriolet je první celovečerní film Marcela Bystroně. (Halloween9)
- Cabriolet byl natáčen na digitální kameru. (Halloween9)
Reklama