Režie:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Lauren German, Michael Biehn, Milo Ventimiglia, Michael Eklund, Courtney B. Vance, Ashton Holmes, Rosanna Arquette, Iván González, Jennifer Blanc-BiehnObsahy(1)
New York City, obyčejný den. Ovšem jen do chvíle, kdy je celé město paralyzováno nekonečnou sérií výbuchů. Skupinka několika rozdílných lidí nachází útočiště v suterénu obytného domu, kde byl (zásluhou paranoidního správce) vybudován provizorní protiatomový kryt. Jídla a vody je dostatek, strach, naprostá absence informací a sílící ponorková nemoc si však začínají vybírat svou daň a z bezpečného útočiště se tak velmi brzy stává klaustrofobická past. A venku zatím vyčkává "zlo", které předčí i ty nejhorší představy. Dokážou se naši hrdinové spojit proti společnému nepříteli a přežít? (Allien.9)
(více)Videa (9)
Recenze (631)
Tajomný atmosférický projekt, ktorého hlavnou devízou je práve nepredvídateľný scenár a herci v čele s diabolským domovníkom Michaelom Biehneom. Film je príliš dlhý - dve hodiny -, vinou čoho v strede povážlivo stratí tempo a začne stagnovať, ale s blížiacim sa finále sa znova rozbehne a ponúkne viacero ťažie zabudnuteľných výjavov. Škoda však, že scenár viac neodpovedá na otázky - mať vo filme záhady je fajn, ale občas na niektoré otázky TREBA odpovedať a nemať film postavený IBA na tajomstvách a zahmlených (polo)odpovediach. ()
Nechápu jak tohle mohlo projít kinem bez povšimnutí (pokud to v kinech vůbec bylo)! Úvod se sice netváří kdovíjak mistrně a první půl hodinku se utápí v rutinní kaši, ovšem to, co přichází záhy nemá v rámci žánru moc konkurence. Filmů kde se banda přeživších zamkne v místnosti, či baráku tu bylo už nespočet a téměř v každym byl minimálně jeden charakter, kterej vás od počátku sral, tady ale tokový otravný bytosti nevystupujou. Naopak se v otravný bytosti postupem mění a v samotnym závěru (cca půl hodiny před koncem) neváhají šokovat (mnozí namítají, že proměna postav je moc rychlá. Ono se to tak zdá proto, že film si neláme hlavu s časovými skoky vpřed a divákovi nic zbytečně nevysvětluje. Docela mě zaráží, jak všichni všechno chtěj mít na zlatym podnose). Po psychologický stránce a po stránce jednání postav je tohle prostě bezkonkurenční záležitost s výbornym hudebnim doprovodem (opakující se hudební téma neni vůbec na obtíž), skvělou kamerou a dokonce i herecký výkony vážně stojí za zmínku. První půlku jsem uvažoval o čtyřech hvězdách, polovina druhá ale nabízí absolutní psycho výlev, kterej všechno vynáší na zaslouženejch pět hvězd, a to i navzdory tomu, že film má asi tolik chyb, jako člověk, kterej tohle nepochopí. (for LIVINGDEAD: Příště by to chtělo nečíst časák a sledovat film, když už nic jinýho, alespoň by si věděl proč v tom sklepě byli, proč ten sklep je tak odolnej, proč v něm je tolik žrádla a možná by si pochytil pár spekulativních zmínek o tom, co se tam venku vůbec děje a proč. Ale aby si to nepochopil zle, nic proti tvýmu hodnocení, ale tvoje obhajoba je k pláči) ()
Divide sice brnká na strunu milovníků postapokalyptického sci-fi, ale v konečném důsledku se hlavně zaměřuje na psychologickou stránku otázky, copak asi udělá partička obyvatel uzavřených v cizím sklepě. Problém je ale především v tom, že si jen hraje po určité linii, neukazuje, jak by to asi bylo doopravdy s ohledem na největší pravděpodobnost, takže tím ten film tolik neobohacuje. Patrně to ale nebyl záměr tvůrců a tak nezbývá, než si vychutnávat solidně stavěnou dramaturgii jejich příběhu. Možná ale i proto vyvstává tolik otázek v logice jednání postav. Dále jaksi chybí vysvětlení, odkud se vzali a kam kráčí existence ve skafandrech, co způsobilo tu apokalypsu a zda je vůbec nějaká naděje, ale nedělám si iluze, že vše nedostane smysl v nějakám dalším díle. Velkým kladem tohoto "tak trochu jiného" snímku je především Michael Biehn, který ukázal, že je opravdu formát mezi vyšinutými herci. Díky němu se nezdráhám posunout tabulku hodnocení o jednu lepší čtyřku. ()
V žilách mi koluje směsice nadšení a zklamání. Zklamání převážně z toho, do jaké dějové linie se film po polovině stopáže stočil. Psychologických filmů, které mapují ponorkovou nemoc a zdemolování lidských charakterů po pár týdnech v izolaci, jsem viděl nepočítaně, kvalitních apokalyptických sci-fi už tolik ne. Právě tento film měl jako jeden z mála za posledních deset let moc, předvést to druhé. Nejvíce zřejmě mrzí zajímavá zápletka o konci světa, která musela ustoupit ději o dvou ocasech, co znásilňují ženy a jsou opojení vlastní mocí, kterou nedokázali vstřebat civilizovaně. Díky scénáristo, raději bych viděl to, co se dělo venku. Apokalyptický svět, ve kterém hlavní slovo přebírají skvěle vypadající futurističtí vojáci s nejcoolovější technikou od dob vojáků v Aliens, co dělají pokusy na lidech, to mi přece jen přišlo o krapek zajímavější. Nevyužití tohoto potenciálu mi přijde skandálně plýtvající, zvláště když veškeré rekvizity byly vyrobeny a použity jen v pěti minutách filmu. Přesto vítězí dobrý pocit z kvalitních hereckých výkonů a solidního zpracování. Kdybych nebyl navnaděn na lepší příběh než ten, který jsem zrovna sledoval, zřejmě bych musel dát pět hvězd a posrat se nadšením. 69% ()
Jedno z největších překvapení a obrovsky podhodnocený film. Zde se setkáváme s těžkým mixem žánrů, kdy snímek začíná jako nějaké katastrofickě drama, aby se pomalinku přibližoval k obrovskému sci-fi kicku. Jenže......jenže pak, když už si člověk myslí (potěšen či zklamám), že už ho nic nepřekvapí, pak se to teprve rozjede na ty správný psychologický a posléze už naprosto zvrácený obrátky, který věřím, že ne každý ustojí, natož aby je ocenil. No....já teda jo! A dávám plnej počet, protože věřím, že něco podobnýho dlouho neuvidím. Nutno vidět! ;) ()
Galerie (36)
Zajímavosti (18)
- Režisér Xavier Gens sa vyjadril, že zásadnou inšpiráciou pre film bola tvorba kultového režiséra Johna Carpentera a knižná predloha "Pán much" od Williama Goldinga. (Artass)
- Natáčanie snímky prebiehalo vo filmových štúdiách v kanadskom meste Winnipeg. (MikaelSVK)
- Fotografia Mickeyho manželky je reálnou fotografiou herca M. Biehna a jeho manželky Jennifer Blanc. (MikaelSVK)
Reklama