Reklama

Reklama

Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (441)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Napinavy film o vzbure vo väznici do ktorej sa inkognito zapletie zacinajuci bachar. V centre filmu stoji zvlastny vztah medzi drsnym lidrom vzbury - Luis Tosar s neskutocnym chraplakom a vystrasenym bacharom, ktoremu cely cas ide o zivot - neuveritelny sympatak Alberto Ammann, ktory ma zaujal uz v seriáli Narcos a vdaka tomuto filmu sa nadobro stal mojim oblubencom. Behom filmu si prejde doslova peklom. Celkovo je obsadenie velmi vydarene a ziadny z tych humusackych xichtov by som nechcel osobne stretnut a to su pritom iba obycajní herci. Niektore zvraty môzu pôsobit na prvy pohlad trochu vykonstruovane, ale na druhej strane vo vypätých situaciach obcas ludia konaju strasne hluposti, takze nakoniec som nemal problem s uveritelnostou celeho pribehu. Strasne sa mi pacilo jak je z rôznych uhlov podana cela ta vzbura. Zo zaciatku väzni pôsobia ako banda psychopatov, ale postupne divak zistuje, ze bojuju hlavne za lepsie podmienky, ktore su fakt neludske. Najviac sa mi oproti sucasnym vychvalovanym väzenskym peckam typu Brawl In Cell Block 99 alebo Shot Caller, pacila odvaha tvorcov zakoncit film absolutne nekompromisne. A aj ked len vynimocne dôjde na zabitie, tak je to poriadne krvave a triky su bezchybne. Vysledkom je neznama pecka, ktora stoji pre fanusikov väzenskeho zanru za pozornost. 8/10. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Poslední 1⁄4 je vice než solidní. Jakmile se věci dají pořádně do pohybu a začne se objevovat nějaké to drámko, tak tento snímek vážně umí být fajn. Bohužel navození té správné atmosféry trvá právě 3⁄4 filmu, a to je nehezky dlouhá doba. Většinu stopáže se tedy žvatlá španělsky a pranic zajímavého se neděje. I když jsem opravdu nenáročný divák, kterému se tvůrci zavděčí ledasčím, tak tentokrát se to v mých očích s úspěchem nesetkalo. Nezaujal mě ani příběh a už vůbec ne zúčastněné postavy. Docela mě zarazilo například to, že si ten vedoucí plešárd zvolil za pravou ruku člověka, kterého viděl poprvé v den vzpoury. Takový člověk by to v životě na nejrespektovanějšího vězně nikdy nedotáhl, a to dokonce ani mezi partou totálních dementů, která nám byla představena. Vidím to opravdu maximálně na dvě hvězdy za solidní finále. Drtivá většina filmu však byla v mých očích naprostá bída. Viděno v rámci 5hvězdičkové výzvy. Film mi vybrala uživatelka harfuska. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Chtěl se v novém zaměstnání vytáhnout a ukázat, že ho nehodlá brát jen jako nutné zlo odkroucených hodin. Jenže Juan je budoucím vězeňským strážcem a vinou vzpoury se s násilníky a vrahy potká nedobrovolně tváří tvář. Bez mříží, bez obušku, jen s jednou zoufalou lží, že je jedním z nich. To, že je nově dopraveným vězněm, samozřejmě nějakou dobu zabírá, jenže postupem děje je jasné, že scénárista i divák si přál, aby se vše začalo zamotávat. Syrové podání maskulinního světa má slušné koule, není to navíc jen o tom „hele, rozsekáme pár cel a budeme čekat, než nám sem nahází slzný plyn“. Scénárista moc dobře věděl, jak proplést několik osudů, jak spustit poměrně originální vývoj situací. Poukazuje na zkostnatělý vězeňský systém i přesahy do politiky (trumfy vězňů jsou cenění kolegové z ETY), v druhé polovině mu ale (přiznejme si) viditelně dochází dech. V tu chvíli měl přijít režisér a otěže vzít pevněji do rukou. Nestalo se. Pohnutky několika ústředních postav jsou už hůře uvěřitelné, chování hlavního hrdiny „z dozorce vězněm“ dostává trhliny, což mrzí především!! Jinak ale velmi razantní dramatický zástupce z Evropy s kvalitními herci a bez výrazně hluchých míst!! ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sugestívne a príťažlivo nakrútená tak trochu iná väzenská dráma. Monzón režijným umom zakrýva nedostatky scenára, ale úplne ich zakryť nedokáže. Ono totiž situácia pred zásadným dejovým zvratom zhruba v polovici filmu hovorí ešte viac o dementnosti vyjednávačov, ako predtým a to je čo povedať. Tak ale povedzme, že v krízových situáciách to ľuďom pomalšie myslí a nedokážu predpovedať bezprostredné následky. Tosar mi celý čas evokoval Diega Lunu a ak hlavy na juhozápade krajiny neobmedzených možností budú premýšľať o remaku, tak si asi naňho tiež spomenú. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Monzónova " lehce " syrovější a nutno podotknout, že VELMI působivá odpověď na otázku, co se změnilo na poměrech ve věznicích od dob http://www.csfd.cz/film/7826-brubaker/. Robert Redford by s největší pravděpodobností z tohoto " posunu " radost neměl, ale z výsledné podoby snímku si troufám tvrdit, že ano. Základem je již překvapivě ( pro mě ) chytře napsaný scénář a výborné herecké výkony. Ano, zde opravdu můžeme mluvit o hereckých výkonech, což se o mnohých snímcích podobného ražení rozhodně říct nedá. Tenhle snímek má drajf. Tvůrci ( troufám si tvrdit ) přesně věděli co chtějí natočit, šli si nekompromisně ( bez nijakých zbytečných rušivých odboček ) za svým cílem a také toho ke spokojenosti diváka docílili. V mém případě tedy rozhodně ANO. 85% ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)
  • Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)

Reklama

Reklama