Režie:
David FincherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Darius KhondjiHudba:
Howard ShoreHrají:
Brad Pitt, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow, Richard Roundtree, R. Lee Ermey, John C. McGinley, Kevin Spacey, Julie Araskog, Mark Boone Junior, John Cassini (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dva policisté (Brad Pitt a Morgan Freeman) jsou na stopě geniálního vraha, zodpovědného za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojuje sedm smrtelných hříchů. V jedné z rolí tohoto kvalitního trhilleru, zasazeného do temného města nasáklého bolestí a zkázou, uvidíte také Gwyneth Paltrow. David Fincher (Klub rváčů, Zodiac, Podivuhodný případ Benjamina Buttona) s dokonalou znalostí našich nejhlubších obav pevně svírá otěže akce – fyzické, psychické i spirituální – neodvratně směřující k rozuzlení, které do hloubi otřese i tou nejzatvrzelejší duší. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (2 385)
Úžasné .... To co předvádí Freeman, Pitt a Spacey je ukázka herectví a režie Davida Finchera je ... úchvatná. Všechny ty odporné vraždy a řeči spolu s herci vytvářejí úžasnou podívanou.Scénář musel napsat naprostý blázen. Neumím si představit, že tohle napíše normaální clověk. Není to tak jednoduché, jak na začátku vypadá. Atmosféra je tvrdší než Bible.Ze Spaceyho jde strach. Z Pitta nervozita. Z Freemana zkušenost.... Precizní do detailu. ()
Nejsem si vědom thrilleru, který by hrál na strunu divákovi strměji a vážněji jak na banju Ivana Mládka. Sedm je film, který se od základů sice může tvářit jako průměrný příběh masového vraha, kterých je v neposlední řadě tucty, jenže...Sedm není jen číslovka. Sedm je taky počet hříchů, které si vrah vybral, aby na dlouhou dobu zaměstnal policejní vyšetřovatele, kterým šéfují Morgan Freeman a Brad Pitt a musím uznat, že se s rolí policistů poprali naprosto dokonale. Jen tu skládanku jim dalo trochu práci rozluštit a přeci jenom se v ní dodnes skrývá trochu toho tajemna, které nechává diváka napínat od začátku až do konce. Jelikož stále se něco děje a co je hlavní, nikdy není konec začátku, nikdy neskončí něco co už je rozjeté nebo-li respektive rozjetý vlak nelze zastavit a stejně jako zde náš masový vrah, jenž si to značně vychutnává má svůj dokonalý plán doveden opravdu do oné dokonalosti a právě proto divák nedokáže přestat chvíli přemýšlet, chvíli se odreagovat, alespoň chvíli zvolnit. To prostě nelze jelikož film to nedovolí a stejně jako já souhlasím s tím, že tohle je nejlepší thriller všech dob, tak nadosmrti nezapomenu na názvy všech sedmi hříchů, které se mi ještě teď točí v hlavě: obžérství, lakomství, lenost, závist, hněv, pýcha, smilstvo. ()
S odstupem snad desíti let mě Sedm zdaleka už tolik nesejmulo: na depresária si teď moc nepotrpím a místy mě dost štvala ta přehnaná stylizace - samý déšť, svícení pouze lampami nebo baterkami policistů (viz např. scéna v knihovně, kde v noci svítí všechny lampičky u stolků!) atd. U Zodiaka jsem se letos bavil přeci jen líp. ()
Dosavadní nepřekonaný vrchol žánru drsného thrilleru, jehož největší silou je, že nezůstává jen u naplňování žánrových pravidel. Těžištěm tedy není jen napínavé vyšetřování, ale především psychický portrét osob. Hlavní postavy jsou každá individualitou s pochopitelnými motivy, ať je to Pittův drobně cholerický detektiv nebo jeho žena toužící po klidném životě. Zvláštností je drobná paralela mezi Freemanem a Spaceyho Johnem Doem. Freeman totiž zvláště ze začátku nahlas uvažuje o zkaženosti světa, před kterou chce prchnout odchodem od policie (trochu jako Prendergast ve Volném pádu - i tam byla určitá paralela mezi policistou a Dfensem) a teprve v průběhu vyšetřování a díky seznámení se s Pittovou rodinou zjišťuje, že chce za svět bojovat, jak na konci říká šéfovi. O technické stránce a atmosféře se netřeba zmiňovat stejně jako o hereckých výkonech, všechno do sebe zapadá, vše je na svém místě. Kéž Fincher ještě natočí něco takového. ()
Desivý krimi thriller, s premyslene vystavanou štruktúrou deja, o vrahovi nechávajúci na svojich obetiach pečať ich vlastného konania, ktoré predstavovalo jeden zo smrteľných hriechov. Detektívi vidia, že napriek snahe domôcť sa spravodlivosti, ich konanie nemá temer žiadny zmysel a sami sú len súčasťou obrovskej devastácie medziľudských vzťahov v preplnených mestách. Hustý lejak, samota, či tiché zúfalstvo hrdinov, do temných farieb ladený obraz len podtrhujú neradostné vyznenie príbehu. David Fincher vo svojich filmoch zachytáva aktuálne trendy doby. Zamýšľa sa nad svetom a nad spôsobom ako žijeme. Forma tohoto zamyslenia je u neho vždy na veľmi vysokej remeselnej úrovni. Ak sa k tomu pridruží i premyslený scenár a kvalitné herecké výkony je z toho výborný film. Približujúci sa prelom storočia v polovici 90. rokov a medializované správy o tom, čo za katastrofy môže priniesť letopočet začínajúci sa dvojkou ako následok zmien sveta (napr. technologických, populačných, ekologických), v ktorom chýbajú tradičné morálne hodnoty našli tiež v tomto filme svoj odraz . ()
Galerie (55)
Zajímavosti (135)
- Paradoxne, ide o 7. najzárobkovejší film v roku 1995. (WalterIK7)
- Brad Pitt (Mills) se při natáčení seznámil s Gwyneth Paltrow (Tracy), která ve filmu hrála jeho manželku, a stal se z nich pár. Později se dokonce zasnoubili, v roce 1997 se ale rozešli. (JARDAHONDA)
- Na ceste k nájdeniu posledných dvoch obetí, zábery zhora ukazujú auto, ktoré prechádza cez púšť, zatiaľ čo zábery zvnútra auta ukazujú sivú a zelenú krajinu za oknami. (Arsenal83)
Reklama