Režie:
Pete TravisScénář:
Alex GarlandKamera:
Anthony Dod MantleHudba:
Paul Leonard-MorganHrají:
Karl Urban, Lena Headey, Olivia Thirlby, Langley Kirkwood, Warrick Grier, Jason Cope, Domhnall Gleeson, Wood Harris, Scott Sparrow, Deobia Oparei (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Budoucnost. Z Ameriky je ozářená pustina. Na jejím východním pobřeží, od Bostonu po Washington, D.C., se rozkládá Mega City One, rozsáhlá megalopole plná násilí, ve které více než 400 milionů obyvatel přežívá v neustálém strachu. Na pořádek v ulicích dohlíží takzvaní Soudci – vymahači práva, porotci, soudci i vykonavatelé rozsudku v jedné osobě. Takovým Soudcem je i Dredd (Karl Urban), který od svého nadřízeného dostává za úkol vyzkoušet v praxi novou Soudkyni Cassandru Anderson (Olivia Thirlby). Čeká je zdánlivě snadná práce – vražda v nechvalně proslulém dvousetpatrovém slumu, který provozuje bezcitný klan Ma-Ma. Když se ale pokusí zatknout jednoho z přisluhovačů klanu, Ma-Ma neprodyšně uzavře celou budovu. Oba Soudci se ocitají uprostřed brutálního a nelítostného souboje o přežití. (oficiální text distributora)
(více)Videa (16)
Recenze (1 191)
Překvapivě dobré, ovšem až na druhý pokus. Když jsem Dredda viděl poprvé, nemohl jsem se dobrou polovinu filmu zbavit dojmu, že Karl Urban má helmu o číslo větší a že většina toho, co řekne, zní rádoby drsně/trapně. Napodruhé ale tohle všechno zmizelo a já si všímal hlavně toho, jaký má film spád, jak je promyšlený a černohumorně vtipný, jak to Dreddovi a jeho parťačce pěkně ladí, jak perfektní záporačkou je Lena Hadey a jak mají všechny krvavé scény své opodstatnění a žádná z nich není jen tak na ozdobu... Spousta momentů se nejspíš stane legendárními (u mě vede Dredd přicházející, shazující poskoka z ochozu a zase odcházející) a pokud je pravda, že pokračování nebude, je to doopravdy škoda. Až film uvidím příště (a že ho uvidím, je jisté), dost možná přidám pátou hvězdičku. ()
Nelze v žádném případě popřít, že nový filmový "Dredd" je bohapustou vykrádačkou indonéského "Zátahu", ale plagiátorské praktiky v jeho jádru alespoň adekvátně zpřítomňují fakt, že se jedná o čistokrevný brak, potažmo béčko. Britská produkce se nesnaží naskočit na současný hollywoodskou dojnou krávu komiksových filmů coby ekvivalentu akčních blockbusterů pro nové tisíciletí. Naopak zcela nepokrytě setrvává v úrovni mládeži nepřístupného braku. Což ale neznamená, že by tvůrci rezignovali na nějaké ambice. Naopak "Dredd" uhrane nápaditostí s jakou ozvláštňuje přímočarý příběh i samotnou ryze artificiální a v mnoha případech zcela neopodstatněnou atrakci 3D. Stereoskopické projekce v dnešní době nejsou nic jiného než záminka, jak diváky nalákat do kin a vytáhnout jim z kapes o něco více peněz než obvykle, ale při tom jen málo filmů obsahuje alespoň trochu pamětihodné sekvence, které by nějak uplatňovaly iluzi prostorovosti. "Dredd" přichází se zcela triviální atrakcí zpomalených moneyshotů, které navíc jednoduše, ale o to účelněji a chytřeji opodstatňuje ve vyprávění paralelní linií s drogou příznačně nazvanou Slo-Mo. Ve výsledku, ale film nejvíce překvapí tím, že samotný Dredd z něj vychází jako snůška soucitně úsměvných klišé a rádoby drsných šprochů adekvátně dřevěně a nepřesvědčivě podávaná Karlem Urbanem, který postrádá byť jen špetku charismatu či osobnosti. Což ale umožňuje, aby oproti němu o to více vystoupily zdejší dvě hlavní ženské postavy ztvárněné typově perfektními herečkami Olivií Thirlby a Lenou Headey. Díky tomu nevznikl jen další 80's macho throwback nebo marvelácky rádoby dramatický blockbuster blafující hloubku, ale dynamická brakovka s poutavými ženskými postavami. ()
Extrémně čistá komiksová akce, nic víc, nic méně. Nic se nekomplikuje, hlubší motivace na povrch probublají jen výjimečně, tah na branku je zábavný a záslužný. A co je nejdůležitější - Dredd má zásluhou Karla Urbana skutečně Eastwoodovský šmah a jeho hlášky jsou suché jak prach. 80% ()
,,MEGA-CITY 1. OSM SET MILIÓNŮ LIDÍ ŽIJÍCÍCH V TROSKÁCH STARÉHO SVĚTA. A V MEGASTAVBÁCH TOHO NOVÉHO. V CHAOSU BOJUJE VE JMÉNU POŘÁDKU JEDINÁ INSTITUCE. SOUDCI.“..... /// A co vám budu vyprávět – celkem si je ty svině dávaj…. Soudce v paneláku - The Raid? - ale kdeže. Tenkrát v tom domečku vo něco šlo (i když to bylo podobně hloupý). Jasně že nejsu blbej a ,,osobnost“ Karla Urbana mě vymezuje do patřičnejch mantinelů. Chlape, třeba Doom nebyla zrovna festivalová záležitost, ale proč né…. ,,JÁ JSEM ZÁKON. A NADEŠEL ČAS ZŮČTOVÁNÍ!“ Bohužel je to celý takový… jako když se seknete v nějakým levelu počítačový hry a ještě k tomu v paneláku. Pak z toho chcete natočit na Youtube nějakej klip a našroubovat to třeba na nějakej komiks. Třeba Dredd už tady dlouho neblil…. Rejža věděl co chtěl točit. Jen to prostě nedokáže. A příběh? Zlatí Indonésané…. ale podle reakcí svýho kluka odhaduju, že ti mladší (do 15ti) můžou bejt nadšení! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem na blondýny. A kdyby byla ještě mutant…. 2.) Chystám se točit adaptaci Soudce Dredda. 3.) Thx za titule ,,petka“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
Komiksové překvapení roku, které mě bavilo víc než třeba AVENGERS. Nejvíc na mě fungovalo samotné Mega City 1 prodávané přes parádní voiceover a přes svou zmenšenou verzi - přecpanou, bublající a bezútěšnou citadelu ovládanou krutou vládkyní. Když se tahle rakev plná brutálních gangů i nevinných lidí po vstupu sympatické ústřední dvojice zlověstně zaklapla, SMRTONOSNÁ PAST se náhle jevila jako večerníček. Slum v PATROLE sice skrýval víc úchylných tajemství a obdobná klaustrofobická přesilovka v RAID byla zase výrazně akčnější a zběsilejší, taky Lena Headey se mohla do své záporačky víc opřít a mohlo se přitlačit na hláškách, každopádně to šlape jak má, počet průstřelů xichtů a litrů prolité digitální krve je solidní a i bez joysticku to uteče jako voda. A vizuál je na jedničku. Obrovská škoda, že jsme se nedočkali dvojky, kde by tvůrci sešlápli plyn na podlahu. Nebo rovnou celé série. ()
Galerie (188)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (38)
- Ve filmu není postava hlavní soudkyně (Rakie Ayola) označena jménem. Vzhledem se podobá kombinaci hlavních soudců MacGrudera a Silvera, veškeré indicie ve filmu však naznačují, že se příběh odehrává v době prvního funkčního období soudkyně Hildy Margaret McGruder. (Caszidy)
- Tvorcovia sa inšpirovali aj filmy Mechanický pomaranč (1971) a Blade Runner (1982). (Greenpeacak)
- Duncan Jones odmítl režii filmu, a to nikoli proto, že by se mu nelíbil scénář Alexe Garlanda, který naopak shledal vynikajícím, ale proto, že on sám měl velmi silnou vizi, jak by měl filmový Dredd vypadat, a tudíž by měl problém s interpretací cizího scénáře. (Freshoun)
Reklama