Reklama

Reklama

Bouřlivé pondělí

Trailer

Obsahy(1)

V pochmurném a depresivním britském městě Newcastlu se organizuje Americká neděle. Sponzorem manifestace je americký podnikatel Mr. Cosmo (Tommy Lee Jones), který chce částečně nelegálním způsobem ovládnout Newcastel. Jedinou překážku pro něj představuje majitel místního jazz klubu Mr. Finney (Sting). Ve stínu souboje mocných se odehrává neobyčejný románek jejich zaměstnanců, servírky Kate (Melanie Griffithová) a řidiče Brendana (Sean Bean). Když dojde poprvé ke krveprolití, ztrácejí ve všem jistotu... (Fine Production)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (22)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Se zákoutími Newcastlu v srdci Figgis napsal, Stinga obsadil, za americké prachy natočil i hudbu složil a vznikl zvláštní neo-noir, který prostřednictvím Deakinse město upon Tyne využívá stejně důsledně jako atmosféra jazzové jamování a melancholickou hudbu. Blazeovaný Gordon Sumner i zlý Američan Tommy Lee možná zbytečně vyklízejí prostor ústřednímu páru, jehož ženská polovina před natáčením bůhvíproč došla ke kadeřnici, nalepila žvýkačkou na zrcadlo fotku Chuckyho a řekla: „Takhle!“ Nerad bych vyzradil závěr, ale Sean Bean opravdu nečekaně.. ()

jahol 

všechny recenze uživatele

Prvních 15 minut filmu je vizuálně velice působivých a slibuje mnohé. Pak se do popředí dostane přece jen už víceméně standardní příběhová konstrukce, kterou navíc sráží černobíle populární protiklad zlého amerického kapitalisty balancujího při prosazování svých zájmů na hraně zločinu (jedna z nejslabších rolí T.L.Jonese) a hodných Evropanů. Stále je ale na co se dívat, řada prvků vkomponovaných do děje (polský jazzový orchestr) je osvěžujících a udrží vás v příjemné směsi napětí a radosti z noir pojetí celé téhle záležitosti, a to až do konce, který si příměsí originality nezadá s předchozím. Poctivé 4/5. ()

Reklama

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Čistý pomalý NOIR, který nechá vzpomenout na starou dobrou školu, kdy atmosféra krimi snímku byla podstatná a nebyla dovažována hektolitry krve a brutalitou. Obsazení je velmi příjemné, zajímavou roli si střihl i Sting a rozhodně mu to v roli majitele jazzového klubu slušelo. Bouřlivé pondělí si dejte v klidné nedělní odpoledne a pokud jste nakloněni filmové klasice, budete příjemně překvapeni. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Za najlepsie filmy rezisera Mike Figgisa povazujem Leaving Las Vegas, Bourlive Pondeli a Profesor Odchazi 1994. Film je to na urovni hlavne tempom, ktore nenudi, dialogy su vyborne, a hoci nemusim Tommy Lee Jonesa, na urovni hral Sean Fazula a vyborna bola Melanie Griffith. Polska jazzova hudba na urovni - a to som si myslel, ze ide o Talianov zijucich kdesi v USA : 70 % ()

MarekMotor 

všechny recenze uživatele

Téměř banální příběh o korupci, odvaze a osobních rozměrech tragédie je v duchu původních filmů noir nasnímán ve velmi pomalém rytmu, pro který byl zřejmě "nemoderní" už v době svého vzniku. Vyniká nádhernou kamerou, režisérovým smyslem pro celkový obraz i pro nejmenší detail a nenápadně precizním střihem. Jazzový klub jako jedno z důležitých míst děje umožnilo Figgisovi, který je sám dobrý muzikant, akcentovat ve zvukové složce snímku blues a jazz. Pro současné stoupence antiamerikanismu bude jistě nezapomenutelným zážitkem parodie americké hymny v podání smyšleného freejazzového Krakovského jazzového ansámblu, pro současné milovníky jazzu a blues (ještě žijeme) zase Stingova basová improvizace z druhé poloviny filmu. Ačkoli zde tenhle film není příliš populární, vyměnil bych ho za pět z deseti filmů, které zde naopak populární jsou (1, 2, 5, 7, 10), a to v kursu 5:1. ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama