Reklama

Reklama

V jedné zapadlé brdské hospodě, kde odpradávna sídlili čerti, se usadí dva vykutálení podvodníci - Berta (M. Hádek) a Vitouš (P. Zedníček). Spolu s nimi tu tráví čas i čert snad té nejnižší kategorie, čertovský učeň a outsider Záprtek (J. Mádl). Když ale hospodu navštíví pekelná inspekce, vydávají se oba vykutálení podvodníčci za čerty. Ovšem čerti to nejsou, a tak váženou pekelnou institucí důrazně požadovaný úpis ani nemají, ani ho nedokážou sehnat. Pošlou pro něj tedy nešťastného Záprtka. Smůla je, že také Záprtek nevyniká žádnou z pekelných dovedností a s úkolem si neumí poradit. Právě v tom čase v Jílovém jistá velice bohatá milostpaní (N. Konvalinková), která miluje nade vše zlato, zatouží po zlatých očích. Ty ovšem nedokáže vyrobit ani zlatnický mistr, a tak pro oči ze zlata musí jít služebná Anička (T. Pauhofová), tak trochu za trest, protože jí milostpaní neprávem podezřívá z krádeže. Jenže - kde se dají najít oči ze zlata, to nikdo neví. Snad jedině v pekle by mohli něco tušit. A tak se zoufalá Anička ocitá před pekelnou branou. Naštěstí se tu setkává se stejně zoufalým a nešťastným čertem Záprtkem. Jak už to v životě bývá, když se dva, kterým osud zatím nepřál, potkají, nejspíš v sobě najdou zalíbení. A stejné je to i s Aničkou a Záprtkem. A tak si s úkoly poradí společně... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot 2

Recenze (351)

swamp 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně to bude tou vánoční atmosférou, ale Láska rohatá mi přišla jako příjemný průměr. Hloupoučký čert ztvárněný Mádlem mi přišel vtipný, o Pauhofové už delší dobu vím, že je dobrá (už od Polčasu rozpadu - jsem zvědav na 3 sezóny v pekle), Táborský taky vynikající a Bohdalová už není, co bývala. Ale jinak se to dalo. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Škoda. ČT se na Štědrý večer zrovna moc nevytáhla, ale docela si troufla, když novinkovou pohádku nasadila proti osvědčené vánoční klasice. Po tomhle nevyvedeném pokusu budu dávat přednost radši té osvědčené klasice. Líbil se mi nápad s letací pekelnou inspekcí, kde Mirek Táborský co by čertovský inspektor navštěvoval pekelné pobočky, nejčastěji hospodu uprostřed brdských lesů. Postava Jiřiny Bohdalové měla obrovský potenciál, ale vůbec ho nevyužila a byla v pohádce spíše na okrasu. ()

Reklama

Ilicka 

všechny recenze uživatele

A není to tak zlé. Rozhodně lepší než loňská pohádka. Ačkoli Mádl šišlající je děsně otravný, jako člověku mu relativně sluší, Táňa je odsouzena být Aničkou a přátelit se s čerty a Bohdalová pomalu doklepává svou pohádkovou kariéru. Natočí ještě Hynek Bočan něco podobného jako S čerty nejsou žerty? Zlatý voči... ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh o nápravě špatných lidských vlastností. O polidštění čerta se postaral už kdysi Jan Drda. V Bočanově filmu jsou předností herecké výkony (Táborský, Pauhofová, Mádl i Bohdalová). Ale jen čertovské pitvoření na zařazení do "zlatého fondu českých pohádek" nestačí. Triky působí - ve srovnání např. s Nesmrtelnou tetou - úsměvně. Váznou i některé zbytečné dialogy. Jazykové jiskření využívání hlavně ústřední písnička Svěráka a Uhlíře, kterou nazpívali Vojtěch Dyk a Berenika Kohoutová. Kostýmy i výprava na pohádkové úrovni. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Tak určitě to není jedna z těch nejhorších pohádek novověku. Dá se na to dívat a to v "konkurenci" pohádek České televize není zas tak málo. Zásluhu na tom ale nemá scénář či režie, ale příjemná a milá Pauhofová a přijatelný Mádl. Zbytek ansáblu je víceméně zbytečný včetně babky čarodějky Bohdalové. Průměrná pohádka, která potěší poctivými exteriéry a zajímavou hudbou Jardy Uhlíře. Jen nerozumím dvěma věcem - proč od poslední třetiny filmu náhle Mádlova postava nešišlá a proč se do českých pohádek v poslední době cpe tolik digitálních triků. PS: Táborského přílety v čertovské lavici připomínají přílety Baby Jagy v Mrazíkovi. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (4)

  • Pohádka se původně měla jmenovat Zlatý voči. (ČSFD)
  • Když je Anička (Tatiana Pauhofová) u brány do pekla, tak ve skutečnosti stojí před jeskyní U ještěra, která je součástí Harfenice. Dveře do pekla (jeskyně) museli tvůrci přidělat digitálně. (JT19)

Reklama

Reklama