Režie:
Radim ŠpačekScénář:
Ondřej ŠtindlKamera:
Jaromír KačerHrají:
Vladimír Polívka, Johana Matoušková, Jan Cina, Robert Nebřenský, Jiří Štrébl, Jakub Gogál, Ivan Romančík st., Ondřej Malý, Taťjana Medvecká, Martina Černá (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Drama o lásce, ztrátě a pomstě. Dvěma devatenáctiletým klukům Adamovi (Vladimír Polívka) a Markovi (Jan Cina) je jejich rodiště těsné, zároveň ale moc nevědí, co si se svými životy počít. V tu chvíli do jejich světa vstupuje dcera místního prominenta Anna (Johana Matoušková) a vnáší do něj tajemství, napětí a touhu. Zdánlivě nudné a usedlé město před nimi začíná odhalovat temné spodní proudy. Annin otec má navíc k dceři velmi ochranitelský vztah, a když se trojice zaplete do konfliktu ústícího v krvavou rvačku, usoudí, že přátelství jeho dcery s Adamem a Markem může být nebezpečné... Místa jsou novým projektem tvůrců nejlepšího filmu roku 2010 Pouta. Děj se odehrává v 90. letech na malém městě, kde nelze dělat nic, ale zároveň i tak trochu všechno. (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (92)
Nedokoukala jsem. Nepochopila jsem smysl toho, proč tohle vůbec točit. Příběh je o ničem, hlavní hrdina v podání Polívky je fakt hezký, ale na takovou roli se nehodí, nebo naopak neměl co hrát, výsledek je nuda. Severočeský mafián - to byla vyloženě parodie, dialogy šustily papírem /promiň Ondro Š.jinak jsi můj nej DJ R1/. ()
Film, ktorý zaspal dobu a účinne uspal väčšinu divákov. Dôsledne nezaujímavý, bezvýrazný a do značnej miery vo výsledku i hlúpy nepodarok (parohy tomu nasadzuje druhá polovica a hlavne záver) bez hereckých výkonov a s hlavnou postavou, ktorá si prechádza nepríliš uveriteľnou vnútornou premenou. Režijne nepríliš zvládnuté, bez jasného tempa, rutinne natočené a absolútne ignorujúce diváka, uprednostňujúc polopatistické servírovanie porevolučnej atmosféry. Trochu viac v recenzii. ()
Nejvyčerpávající film. Film s nejsardoničtějšími dialogy. Nejkomičtější scénář k filmu. Nejnevěrohodnější herci... A tak dále. Český lev by mohl z fleku uvést desítku nových, negativistických kategorií. Místa by válela. Je mi to líto a jsem smutný. To je teda kabaret, todlecto! Ehm. ()
Místa prý mají vyvolávat divácké spekulace o tom, jak to celé vlastně bylo. Měli bychom oceňovat komplexně prokreslenou postavu Roberta Nebřenského. Ano, samozřejmě, může to tak být. A nechci polemizovat o celé tvorbě Radima Špačka, ale mezi všemi podobami současného českého filmu jsou Místa pro mě zástupcem toho, co mě zdaleka míjí nejvíc. Čili žádný zájem o spekulace a s "realistickým" herectvím Nebřenského jsem měla problém už v Tobruku. #finaleplzen ()
Nejsmutnější filmy jsou podle mě ty, které skrývají potenciál něčeho opravdu hodnotného, co se ale ve výsledku nepovede. A to je i případ tohoto filmu. Námět je evidentně silný. 90. léta, éra divokého kapitalismu a v něm dva kamarádi, co se chytnou místního velkopodnikatele a zároveň i mafiána. Na jednu stranu mu přinesou úspěch se zvýšením poslechovosti jeho soukromého rádia. Na stranu druhou se zamotají do dosti nebezpečné hry. Ale jak tu přesně napsal Tosim přirovnání s vypuštěnými zajíci. Buď na úrovni scénáře, technického scénáře nebo počtu natočených záběrů vznikl evidentně problém, kdy důležité dějové zvraty občas zanikají nebo jich i část chybí. A divák občas ztrácí kontrolu nad samotným dějem. Je to obrovská škoda, protože hlavní dvojice, Polívka a Cina, se na svoje postavy perfektně hodí a hrají je dokonale. A Lokace z Ústí nad Labem a okolí vytváří výbornou atmosféru onoho rozhraní mezi nadějí a apokalypsou, která v devadesátých letech panovala. A zvláště v tomto kraji, který se z části přeměnil na sociálně vyloučenou lokalitu. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (4)
- Příběh se odehrává v lokalitě Černá skála, která však ve skutečnosti neexistuje. (Terva)
- Vladimír Polívka několik dní pracoval na čerpací stanici, aby se sžil se svojí postavou Adama. (jezurka42)
- Taneční scéna ve filmu odkazuje na tanec Vincenta Vegy (John Travolta) s Miou Wallacovou (Uma Thurman) ve filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1997). (Copcorn)
Reklama