Reklama

Reklama

Přejděte na druhou stranu

(seriál)
Československo, 1988, 3 h 53 min (Minutáž: 45–49 min)

Režie:

Jitka Němcová

Scénář:

Jiří Melíšek

Kamera:

Petr Polák

Hrají:

Jiřina Bohdalová, Zuzana Bydžovská, Vladimír Dlouhý, Bořík Procházka, Oldřich Vlach, Jiří Schmitzer, Petr Čepek, Jan Přeučil, Ivana Andrlová, Stella Zázvorková, Petr Nárožný, Zdena Hadrbolcová (více)
(další profese)

Epizody(5)

Obsahy(1)

Chodník uzavřen, přejděte na druhou stranu! Satirický seriál o práci jednoho pražského obvodního podniku bytového hospodářství... Příběhy z doby, kdy se o naše bydlení staral Obvodní podnik bytového hospodářství. V minulém režimu patřily OPBH všechny domy a byty v socialistickém vlastnictví, o něž se měl starat, ale realita byla hodně jiná. Komunální satira o trablech lidí, kteří se snaží domoct spolupráce a pomoci od úřadu, který pro ně má zajišťovat opravy bydlení. (TV JOJ)

(více)

Recenze (22)

BigBang 

všechny recenze uživatele

Postupem dílů jsem pochopil ten velice lehký, trochu až crazy, styl humoru, o který se snažili. Též se mi zdálo, že přiběh se trochu usadil. Ale první díl je strašná hloupost, jíž skutečně je máloco rovno. Podobně i díl o opravě mateřské školy negativně vyčnívá. Není moc jiných snímků, kde bych se tolik styděl za herce, že v něčem takovém hráli. *** Update 2023: Viděno opět po 12 letech, vůbec nic jsem si nepamatoval. Nebýt komentáře na csfd, hádal bych se, že jsem to neviděl. S odstupem to vidím méně kriticky a jednu hvězdu přidám. Pan Dlouhý byl ve formě. A celkově se musí uznat, že příběhy byly blbé, ale soustředily se na malé lidi a cenily lidi šikovné. ()

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Komunální satira, kde je vše podrobeno vykreslení trablů pracujících s úřadem, který pro ně zajišťuje opravy bydlení. Takže se i u tak zkušeného autora, jakým Jiří Melíšek je, nevyskytuje cokoliv, co by se dalo nazývat dramatickým obloukem a vztahy a situace mimo cihly a maltu, se konají jaksi mimoděk a ani Jiřina Bohdalová to svými vnitřními monology nezachrání. Holt kde nic není, ani archivy nepomůžou. ()

Reklama

dobytek odpad!

všechny recenze uživatele

Právě jsem viděl na TV Barrandov první díl a dávám odpad, protože něco tak křečovitýho a trapnýho jsem snad ještě neviděl. Mam takovej pocit, že snad všichni, co se na vzniku tohoto seriálu podíleli, museli frčet na tvrdejch drogách. Jestli náhodou natrefim na nějakej další díl, je možný, že hodnocení ještě změnim, ale velmi silně o tom pochybuju. update: Tak jsem se podíval ještě na nějakej jinej díl, kde to vypadalo, že Petr Čepek bude mít nějakou větší roli, tak jsem si myslel, že by to moh třeba on aspoň trochu zachránit, ale nezachránil. Tenhle seriál je prostě hrůza. ()

KM Phoenix odpad!

všechny recenze uživatele

Komedií bych tohle rozhodně nenazval, jelikož pokusy o humor jsou buď křečovité jako u Dlouhého nebo vyloženě mimo jako u Bohdalové. Každý díl začíná a končí zoufalým monologem J. Bohdalové, kdy se člověk dozví třeba, že si po práci koupí okurku. Střečkování V. Dlouhého je po celý seriál extrémně otravné a nevtipné. Kromě velké dávky nereálných bizarit, jako např. náhradní bydlení v hotelu Šroubek nebo Jandák v plavkách na schůzi ve vodě v komunitním bazénu, je seriál dost nudný a řekl bych, že i pro spoustu lidí dnes nesrozumitelný. Kdybych měl tento seriál vyjádřit barevně, tak bych volil šeď a vyblitou hnědou. ()

topi80 odpad!

všechny recenze uživatele

Jako milovník normalizačních seriálů jsem se na toto dílo těšil. Ale těžce jsem narazil. Jiří Melíšek bohužel není Jaroslav Dietl, Miloš Smetana Jiří Bednář nebo Karel Štorkán, takže dialogy jsou naprosto o ničem, nemluvě o ději (pokud se v tomto seriálu dá vůbec něco takového najít). A Jitka Němcová není Evžen Sokolovský, který sice k seriálům přistupoval jako totální rutinér, ale ta dynamika kancelářských dialogů a schůzování byla vždy zvládnuta na jedničku, a to včetně stranických mouder okresního tajemníka Pláteníka. Jestliže je seriálům Muž na radnici nebo Inženýrská odysea vyčítána určitá papundeklovitost, tak oproti tomuto seriálu jsou to doslova velkofilmové produkce. Tady nemám ani na chvíli pocit, že jsme v kancelářích nebo bytech, ale vyloženě cítím všude okolo kamery, osvětlovače, klapku, techniky a položené kabely. Působí to laciněji než bakalářské povídky, které se ale mohly opřít o skvělé herecké výkony. Zde všichni svorně podávají nejhorší výkony své kariéry. Nejspíše proto, že nemají co hrát. Jinak, ještě taková poznámka pod čarou. Až náhodný mladý divák uvidí (i když je nepravděpodobné, že by si seriál pustil), kterak paní v plné síle v podání Jiřiny Bohdalové říká, že už si měla užívat důchodu, nejsem si jist, zda to v něm nenahlodá určité pochybnosti ohledně toho ráje, ve kterém údajně žijeme dnes. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama