Reklama

Reklama

Coco Chanel & Igor Stravinsky

  • Česko Coco Chanel & Igor Stravinskij (více)
Trailer

Obsahy(1)

Igor Stravinskij a Coco Chanel se poznali v roce 1920. Stravinskij i s celou rodinou byl nucen emigrovat, Coco Chanel byla v té době již známou módní návrhářkou a úspěšnou podnikatelkou. Velkoryse nabídne rodině Stravinského svůj dům na jihu Paříže. Záhy oba podlehnou vzájemné přitažlivosti, ale Stravinskij má čtyři děti a jeho žena je nemocná. Pro Stravinského je vztah se sebevědomou a nezávislou ženou velmi inspirativní a s nebývalou vášní se noří do komponování. Coco Chanel právě vyvíjí jeden z nejslavnějších světových parfémů – svůj Chanel No.5. Vztah nelze skrýt a rodina, zejména Kateřina, velmi trpí. Kateřina raději i s dětmi odjíždí do přímořských lázní Biarritz. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Coco Chanel & Igor Stravinsky je naprosto dokonalá milostná romance na motivy společné kapitoly ze životopisů dvou výrazných osobností počátku 20. století. Coco je ve dvacátých letech skutečným ženským Fordem, miluje všechny barvy, zejména pokud je tou barvou černá. Má vytříbený vkus, je emancipovaná, zocelená smrtí své první velké lásky a je v takové pozici, že si může dovolit podporovat celou rodinu Igora Stravinského. A zatímco vyvíjí svůj nejslavnější parfém Chanel č. 5, Stravinský se ocitá mezi dvěma premiérami Svěcení jara. Ještě pořád v sobě cítí žluč po neúspěchu z roku 1913, ale nyní v nově obrozené poválečné společnosti (a díky Coco) se jeho dílo setkává konečně se zaslouženým úspěchem. Co může být pikantnějšího, než obsadit Igora živočišným Madsem Mikkelsenem a jako Coco mu dopřát androgynní Annu Mouglalis? ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Filmy o osudech slavných skladatelů mám moc rád a Kounen se to pokusil pojat opět trochu jinak, což byla možná chyba. Obě hlavní postavy jsou zde totiž jenom tak lehce načrtnuty a když už se zdá, že režisér půjde víc do hloubky, tak zbytečně odbíhá k několika zbytečným scénám-jako je třeba ta s Chanelem No.5. Jinak jde ovšem o příjemně tichý film s množstvím hudby a krásnou "plovoucí" kamerou. ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Vizuálně krásné, po výpovědní stránce však minimalistické. Některé důležité myšlenky jsou pouze načrtnuty; zmíněny okrajově v některé ze scén gestem jedné z postav a dále nerozebírány. I proto velmi záleží na divákovi, jak protknutí osudů Igora Stravinského a Coco Chanel uchopí a co si z tohoto filmového zpracování odnese. Mně osobně Koumenova stylizace vyhovovala, i tak bych si ale přála, aby od některých témat zbytečně neutíkala a dovolila mi celý příběh vnímat ve větší komplexnosti. ()

IdaHutt 

všechny recenze uživatele

Nebezpečí ano, přitažlivost ani omylem. Scénář spáchal deprivant, jenž o ničivé vášni a přitažlivosti ví akorát to, že prý existují a realizují se sexuálním aktem. Čím déle jsem na film koukala, tím méně jsem chápala skutečnou (!!!) motivaci jednání ledově studené Coco a trpně fungujícího Igora. Jedinou opravdu zajímavou postavou s pochopitelným morálním rozměrem tak pro mě zůstává Stravinského žena Jekatěrina. Oč lepší a závažnější by byl příběh vyprávěný z jejího úhlu pohledu! A přitom tento trojúhelník skýtal obrovské možnosti - těžká morální a existenční dilemata, strhující konflikty... Nic z toho se tam však neobjevilo. nanejvýš povrchně či v mdlém náznaku. Nakonec z toho byla výtvarně nádherně vypulírovaná, obsahově však ubohá slátanina. Křečovité vyprávění o tom, jak si Coco (až příliš dobře znající ponižující vztahy majetkové a sexuální závislosti) zakoupila po smrti svého milovaného Boye výstředního umělce Stravinského i s celou jeho famílií. A koupě, kterou si chtěla kompenzovat jak ztráty a šrámy, tak získat vstupenku do světa skutečného umění, se ukázala nakonec jako ztrátová. Sám Stravinskij z toho pro mě vyšel jako hodně ostudná figura. A to určitě nikoli kvůli jeho hudbě, která mě neoslovuje (na rozdíl od jeho vrstevníků Prokofjeva, Šostakoviče, nemluvě o Rachmaninovovi). ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Kounen v tom svůj rukopis nezapře a hned z kraje diváka ukolébá krásnými, až psychedelickými titulky aby pak mohl rozjet vyprávění pod taktovkou krutopřísné obrazové estetiky tak trochu na úkor příběhu, který je už sám o sobě jen pro hodně labužnickou filmovožroutskou smetánku.......Něco lehce okouzlujicího na tom příběhu je ale nevím jestli to stačí na strhující divácký zážitek.....65% ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Autor knižní předlohy, Chris Greenhalgh, prodal filmařům autorská práva také na svůj další román Seducing Ingrid Bergman (Miloval jsem Ingrid Bergmanovou) o Ingrid Bergman a Robertu Capovi. (NinadeL)
  • Film začíná premiérou baletu "Svěcení jara" z roku 1913, jehož ztvárnění opravdu odpovídá původní dobové choreografii Vaslava Nijinskiho. (bllm)
  • Mads Mikkelsen se pro roli Igora Stravinského musel naučit mluvit francouzsky, rusky a také hrát na klavír, aby nemusel mít dublera. (bllm)

Související novinky

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno