Reklama

Reklama

Wheelman

Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Řidič (Frank Grillo), který se specializuje na odvážení bankovních lupičů z místa činu, si v průběhu loupeže uvědomí, že jej podrazili a místo tučného balíku peněz ho po téhle práci čeká jen kulka do hlavy. A tak začíná závod s časem, kde v sázce je nejen jeho vlastní život, ale i jeho rodiny. (h0n24)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (109)

Lukoboss 

všechny recenze uživatele

Film Locke to nepřekoná, stejně jako zábavovku Baby Driver, přesto si to zaslouží místo na slunci. F. Grillo překvapil, protože tenhle nízkorozpočťák o pár lidech a kamerou v autě, dokáže bez problému táhnout sám. Trochu horší je to s příběhem, dost rychle se dostaneme do dění, telefony zvoní, každej něco chce, dcera je nasraná a (ex)manželka ještě víc. Místama se divák může trochu ztrácet, co kdo chce, kdo je ten zlej a kdo oukej, ale akce nechybí a divák se tak nestačí moc nudit. Pravdou je, že konec mně přišel takovej trochu lacinej, neutrální a ne moc zajímavej, ale i tak se jedná o slušnou jednohubku, kde 82 minut je naprosto dostačujících. ()

Ouwen

všechny recenze uživatele

Vydržel jsem asi 40 minut, pak jsem to přepínal. Nebavilo mě to vůbec, táhne se to neuvěřitelným způsobem. Grillo není tak atraktivní herec, jako Tom Hardy, kterej zvládl podobnou roli i bez akčních scén. Navíc proč bych měl fandit týpkovi, kterej s vědomím, že má doma dceru a ženu, dělá takovou práci? Bylo mi to úplně volný. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Kola se kroutí dál a Frank Grillo za volantem urputně bojuje s minimalismem, s příběhem prošpikovaným klišé i se závislostí na telefonování. To poslední jmenované ve filmu přerostlo do obludných rozměrů, až je to otravné a ubírá to filmu mnohdy na síle. Bohužel, i když to tak mělo fungovat, ty neustálé telefonáty mně asi po čtvrthodině už nepřišly nějak extra napínavé. Film je v podstatě pojat jako celonoční experiment, kdy je kamera z 95% umístěna v jedoucím autě hlavního hrdiny, snímá ho z různých úhlů a za živého Babiše neopustí interiér vozu, to ani když řidič z auta vystoupí a jde si něco/někam/s někým vyřídit. Výjimkou je jen jedna scéna, kdy se s hrdinou vydá na okamžik do nočních ulic za účelem výměny auta. Charismatický Grillo tak prakticky nesejde z obrazu, v jednom kuse telefonuje, hledá tak strůjce podrazu na jeho osobu, mezitím telefonem kontroluje počestnost své nezletilé dcery, případně se snaží akčně zapůsobit, když je mu v patách jiný účastník silničního provozu a je obdivuhodně dobrý ve svém počínání zapůsobit na diváka prostřednictvím příběhu, jehož dominantou je ohraný podraz, kterých v obdobném ražení existují ve filmovém vesmíru stovky. Spolu s hrdinou, co si vydělává (přinucen okolnostmi i dluhy u špatných lidí) pochybnou prací šoféra u pochybných entit, jejichž pohůnky vozí na místa určení, aby prováděli bankovní loupeže, se následně ve smrtelném nebezpečí ocitá i jeho rodina. Maník je nadto hodný bývalý mukl. Na obojím nevidím nic objevného. Mě osobně bavilo o něco víc technické zpracování filmu. Produkčně film zaštítil nejen Grillo, ale také akční specialista Joe Carnahan, což je na výsledku znát. Dostat totiž debutující Jeremy Rush větší rozpočet i akční prostor, bylo by namístě prohlásit i jeho za zdatného režiséra. Film má tempo, Grillo v podstatě nesundá nohu z plynu, na konci mu dělá spolujezdce jeho sličná dcera. Tehdy film opustí svoji dokonalou sevřenost a stísněnost, což se podepsalo na slabém zakončení filmu. Mírně zmatená a nepřehledná závěrečná třetina filmu vůbec v nic nevygradovala, film pokazila, a absolutně mně nekorespondovala s předchozím vypjatým děním. Nic to nemění na tom, že prskající Frank Grillo se zase jednou zaskvěl, ač hrál v příběhu, který nevejde do dějin jako studnice originality. Následné extrovní zpracování už ovšem má proporce předčit filmy, jejichž (Netflix) platforma je poněkud produkčně omezená. 7/10 ()

P1tr 

všechny recenze uživatele

Vždy, když tvůrci zkusí něco nového a nesází na jistotu, je to samo o sobě důvod k oslavě. Když netradiční přístup navíc úspěšně zpracují, jde o libový zážitek, který vykouzlí úsměv na rtech. Přesně takovým případem je Wheelman, který se sice inspiroval formou filmem Locke, ovšem šlape mnohem více na plyn a příběh odehrávající se z výrazné části pouze uvnitř automobilů má větší spád a je výrazně akčnější. Příběh sám o sobě není ničím objevný, ale právě způsob jeho zpracování vás chytne. Velmi potěší, že ačkoliv má v některých momentech film náběh na ohraný klišovitý moment, podaří se mu ze situace ladně vybruslit a danou chvíli vyřešit jinak, než byste dle žánrových tradic čekali. K tomu všemu si připočtěte ohromně charizmatického Franga Grilla a máte před sebou povinný filmový zážitek o kterém se nemluví tolik, jak by si zasloužil. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Zase koncept filmu odohravajuci sa v jednom mieste. Pre zmenu zase v aute. Scenaristicky to nie je zle vymyslene. Hlavny hrdina obcas sice vyjde vonku, ale kameraman sa drzi stale v aute. Asi to mi na tom vadilo najviac. Obcas dôjde na zaujimavu akciu, ale je neustale zaberana z auta a tym padom prilis neohuri. To co malo byt najväcsim kladom sa tak stalo najväcsou slabinou filmu. Asi sa uz nabuduce vykaslem na tieto experimenty. Jedine ak by niekto prisiel s filmom, ktory by sa cely odohraval na zachode. To by bol napinak. 4/10. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • V mnoha záběrech si jde všimnout na čelním skle a kapotě deště, který zůstává na stejném místě, i když jede auto velmi rychle. (TheSpearCZ)
  • Auto řízeno v první hodině filmu je BMW 330i, vylepšeno o výkonnostní balíček (ZHP). (TheSpearCZ)

Související novinky

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Reklama

Reklama