Režie:
Roland EmmerichKamera:
Karl Walter LindenlaubHudba:
David ArnoldHrají:
Will Smith, Jeff Goldblum, Bill Pullman, Mary McDonnell, Judd Hirsch, Mae Whitman, Vivica A. Fox, Margaret Colin, Robert Loggia, James Rebhorn, Randy Quaid (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Je druhého července, letní den jako každý jiný... dokud bez předchozího varování nepadnou na Zemi obrovské stíny. Otázka, zda jsme ve vesmíru sami, je zodpovězena - během pár minut se životy všech lidí na celém světě změní jednou provždy. Stejně šokující jako samotný příchod mimozemšťanů je i naprostá nepřipravenost světa na události, které mají následovat. Pouhý den po svém nenadálém příchodu se obrovské vesmírné lodě nad největšími městy planety chystají zaútočit. Kam dosáhne jejich ničivá síla, zbude jen pár trosek bez života. Není pochyb o tom, že bude lidská rasa během několika dnů vyhlazena... pokud jim v tom ti, kterým se dosud podařilo přežít, nedokáží jen se svou podřadnou výzbrojí, důvtipem a odvahou zabránit. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (1 100)
Emmerichův vrchol, který nejen nastartoval famózní kariéru WIlla Smithe, ale také předvedl světu film nabitý skvělou akcí, efekty a postavami. Den nezávislosti je synonymem sci-fi akčního filmu druhé poloviny 90sátých let. Vždyť skvělá akci napomáhá i slušný příběh a celé se to perfektně i díky dobrému hudebnímu doprovodu spojuje do něčeho většího a lepšího než "další variace na Válku světů". To nemluvím o efektech, které jsou viditelně jiné než digitální a působí realisticky a příjemně. vše je velké a vše velkém také vybuchuje. Den nezávislosti ocenili diváci, ale jak se na to koukám, na čsfd je asi nějaká hromada nudných intelektuálů, které nedokáže pobavit Smith ani Goldblum ať říkají Hups nebo kouří své doutníky vítězství. Smutná ukázka hodnocením podceňovaného snímku, který nemá mezi akčními sci-fi snímky příliš konkurence. Poprvé jsem Den nezávislosti viděl, když jsem byl opravdu dost malý ani ne desetiletý, a scény i příběh na mě měli obrovský dopad (sakra, jak já se bál u pitvy mimozemšťana a široko daleko nikdo nebyl :(( ). "Já nejsem Žid" "To nevadí, nikdo není dokonalý" ()
Emmerichovi se s dávkou patosu utrhla ruka. Bill Pullman je se svým hrdinným prezidentem úplně mimo, Will Smith jde do trapnosti, Jeff Goldblum jako by nebyl - prostě takový menší přeceněný průšvih. Nepřiznaná variace Války světů nevyšla a i přes strhující scénu s destrukcí Bílého domu mám vůči tomuto filmu averzi. ()
Soundtrack David Arnold: 1. 1969 - We Came In Peace [2:04] ,2. S.E.T.I. Radio Signal [1:52] ,3. The Darkest Day [4:14] ,4. Canceled Leave [1:46] ,5. Evacuation [5:47] ,6. Fire Storm [1:23] ,7. Aftermath [3:36] ,8. Base Attack [6:12] ,9. El Toro Destroyed [1:31] ,10. International Code [1:32] ,11. The President's Speech [3:11] ,12. The Day We Fight Back [5:00] ,13. Jolly Roger [3:17] ,14. End Titles [9:08], ()
S odstupem času (a především v kontextu další Emmerichovy tvorby musím film hodnotit výrazně lépe, než před lety, kdy jsem jej jako puberťák těžce odstřelil, protože mě štvalo klišé na klišé, zoufalý scénář a pod. Film ani po 17 letech příliš nezestárnul a Emmerichovy tradiční propriety, tedy útok na národní integritu skrze destrukci monumentů (kterou Emmerich z pozice neameričana vlastně docela hezky glosuje) a klišé dovedené až k samotné absurditě se objevují už v roce 1996, což mě v době premiéry štvalo, ale dneska si to užívám stejně, jako třeba u 2012. Scénář je ale pořád místy na pytel. ()
Tahle kultovní pecka má i v dnešní době rozhodně, co nabídnout. Tento epický megafilm nastartoval kariéru Willa Smithe jako jedoucí rychlík. Roland Emmerich tyto věci umí a tady s tim vším začal. Cgi efekty jsou pořád na dobré úrovni a vše působí v rámci možností jako realistické Sc-fi. Je mi jasné, že každý bude nadávat na přílišný patriotismus, ale nevím, proč by to mělo škodit samotnému filmu. Tohle je prostě bomba...100% ()
Galerie (190)
Zajímavosti (109)
- Patrick Tatopoulos měl dva návrhy pro vzhled mimozemšťanů. Rolandu Emmerichovi se líbily oba, jeden byl proto použit pro vzhled samotných mimozemšťanů a druhý pro jejich biomechanické obleky. (-bad-mad-wolf-)
- Šlo o jeden z prvních filmů, který si zaplatil drahou reklamu ve vysílání Super Bowlu (zjednodušeně řečeno finále ligy amerického fotbalu), což se poté pro mnoho komerčně ambiciózních snímků stalo standardem. (NIRO)
- Dle Deana Devlina původně americká armáda souhlasila s podporou filmu (podobně jako například u Top Gun, 1986), ale vycouvala, když se dozvěděla, že v příběhu figuruje tzv. Oblast 51. (NIRO)
Reklama