Reklama

Reklama

Radovánky v Mexiku byly fajn, ale bujarý dívčí prázdninový víkend skončil a nadešel čas vrátit se domů. Proto také nyní Jules (Cameron Goodmanová) a Mel (Peyton Listová) stojí promáčené deštěm na téměř liduprázdném, do tmy se halícím letišti. A to někomu, kdy by se rád ke své rodině dostal živý a zdravý, navíc když je ten někdo dvojice velmi pohledných slečen, rozhodně nepřijde jako nejbezpečnější místo k přenocování. A jelikož nikde nejsou ani taxíky, rozhodnou se dívky ještě s několika dalšími spolucestujícími přijmout lákavou nabídku na první pohled sympatického a neškodného řidiče transportního minibusu, který je ochoten všechny opozdilce odvézt blíže k městu. To, že někdo vypadá neškodný, ale neznamená, že je takový i ve skutečnosti. A stejně tak není nikde psáno, že noc, která začala obyčejně, musí nutně i obyčejně skončit. Tenhle spoj totiž míří přímo do pekla v děsivém americkém autorském thrilleru Edwarda Andersona z roku 2008. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (66)

messi@h 

všechny recenze uživatele

Mrazivý a drsný thriller, který je o to působivější, že se tady většinou neděje nic příliš přitaženého za vlasy. Scénář se s hlavními hrdiny opravdu nemazlí. Zajímavé je, že i hlavní "záporák" není zobrazen úplně černobíle. Tímto bych chtěl jeho představitele pochválit - hraje opravdu perfektně a beze slov dokáže vyjádřit, že to co dělá, mu není tak úplně po chuti. Jestli mám něco vyčíst scénáři, tak poněkud nesmyslnou zastávku na "nákup". Chápu, že bylo potřeba vymyslet příležitosti k útěku hrdinů, ale v tomhle případě se to dalo vymyslet určitě daleko elegantněji. Jinak ale spokojenost - pokud nebudete čekat příliš, neměli byste odcházet nespokojeni. Zvlášť proto, že konec se opravdu povedl. P.S. nakonec pro všechny kritiky, že hrdinové jsou málo akční, měli se víc snažit vysvobodit, zmasakrovat své únosce atd. Já osobně v tom vidím spíš realističnost filmu. Nejsem si jistý, jestli bych po zážitku s pistolí u hlavy a pod hrozbou smrti (mojí nebo osoby mně blízké) byl schopný nějaké kloudné akce, i kdybych k ní dostal příležitost. Reálný život je něco jiného než film a vsadím se, že většina těch, co tu vedou silácké řeči, by v podobné situaci seděla rozklepaná strachy a nezmohla se na nic. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na tento nízkorozpočtový thriller/drama jsem narazil zcela náhodou. Mám docela rád podobné zápletky, které občas koketují i s hororovým žánrem, ale tady jde spíše skutečně jen o thriller, ze kterého se následně vyklube „obchod s bílým masem“. Sám miluji cestování a snažím se cestovat, co to jde a finance dovolí, jsem si však vědom, že existuje celá řada nebezpečných míst – kde turistům hrozí řada nebezpečí. Okradnout vás mohou ale i u nás, ovšem tento film zachází o něco dále. Obchodování s bílým masem není neobvyklé ani v některých částech Evropy, zvláště pak dole na Balkáně a především ženy jsou v mnohem větším nebezpečí. A to se nebudeme bavit o nedobrovolných dárcích orgánů na některých kontinentech.   Začátek filmu nabídne docela zajímavou atmosféru i dusno – hlavně od chvíle, kdy řidič změní své chování a přejde k terorizování svých cestujících. Pár pěkných scén i náznaků atmosféry se tu najde, ale jak čas plynul, došlo i na docela velký počet hluchých míst, hromadu nelogického chování postav (jasně, sám nevím, jak bych se choval v podobné situaci) – šancí na únik měli opravdu dost a svůj osud si více méně všichni zasloužili za svou blbost.    Herecké výkony většiny zúčastněných nebyli vyloženě špatné, jen škoda (zvláště pro muže), že kromě svléknutí do spodního prádla, tu nedojde k nějaké té nahotě (tu fotku v bedně nepočítám), když už obě herečky byly docela pohledné. Taky bych snesl větší porci násilí, protože když už k nějakému došlo, nebylo to špatně natočené. Dojde i na několik rádoby zvratů, ale ani ty moc lidí nepřekvapí. Asi nejvíc mi vadilo, že to celé bylo natočené v takovém šeru/přítmí.  Víc jak průměrné ohodnocení si však tento film nezaslouží. ()

Reklama

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Mikrobus v kyvadlovej doprave z letiska do centra mesta je plný unesených pasažierov, a len jeden únosca s výzorom malomeštiaka sedí za volantom. Príležitostí zmocniť sa mikrobusu a utiecť bolo vo filme xyz, ale predsa to žiadna z unesených postáv nedokázala. Bolo nad slnko jasnejšie, že im hrozí smrteľné nebezpečenstvo, no pritom sa správali akoby boli na výlete. Shuttle je plný nelogickostí, scény sa v ňom stereotypne opakujú. Film sa odohráva vo veľkomeste, ktoré však pôsobí ako mesto duchov. Kde sú ľudia? Kde je polícia? Prečo sú všetky cesty neosvetlené, prázdne a plné výmoľov? Prečo už dávno nezrušili nočný predaj, keď sa predavačka nudí sama v supermarkete? Celé je to naivné, a žiaľ aj vizuálne sivé, čiernobiele. Shutlte má dva-tri dobré dejové zvraty, ale kontroverzný záver. Nejde však o nejaký otvorený koniec v postmodernom duchu, ktorý by dráždil diváka k zamysleniu, ale o neschopnosť uspokojivo zakončiť to trápenie. ()

Holina odpad!

všechny recenze uživatele

Nehorázná sračka! Není to tak dlouho co jsem se rozplýval nad podobným typem filmů. Jenže i béčkový krvák má své meze, které amatér Ed Anderson s přehledem překračuje mílovými kroky. Hlavní záporák nestojí za nic, nemá respekt, nemá koule. Táhne se to jak hlen není se čeho chytit. Hlavní oběti snad chtějí být obětmi, protože i ve chvíli kdy mají zcela volný prostor a zůstávají sami, tak prostě stojí a čekají. No nepraštili byste je? Praštili... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtový thriller, který vám nejspíše na dlouhou dobu znechutí pozdě v noci si brát z letiště do města shuttle. Dvě kamarádky se vracejí z výletu v Mexiku domů do Spojených států (amerických). Protože poslední autobus do centra už odjel, musejí si najmout shuttle. Spolu s nimi nastoupí ještě dva mladíci a jeden účetní. Cesta do města se však ukáže být hororem - řidič je totiž začne terorizovat. Problém je, že postavy v autobuse se chovají značně nevěrohodně. Představte si, že jeden chlápek - ten, co vás terorizuje - se musí věnovat řízení. Vás je pět a sedíte za ním. A přesto nezkusíte vyběhnout dopředu a majznout chlápka něčím po hlavě (tyče tam jsou, jak později zjistíme). Místo toho nesmyslně rozbijete okénko a křičíte: Pomoc! Pomoc! do liduprázdných ulic, které jste už předtím z okénka viděli, že jsou liduprosté. To je další nedotaženost filmu - i když jedete o půlnoci z letiště do města, pořád musíte přece někde potkat nějaká protijedoucí auta, nějaké chodce, nebo aspoň zfetovanou mládež a opilé fotříky. Vzhledem k těmto nepravděpodobnostem sice thriller funguje jako thriller, ano, říkáte si, proč je unesl a jak to dopadne, ale osudy těch dementních lidí v autobuse, kteří nedokáží využít příležitost, jsou vám tak nějak jedno. A když dojde ke konci (který si skutečně můžete zhruba v půlce filmu domyslet), řeknete si, aha, tak takhle, no jo, co se dá dělat. Námět to skutečně ale není špatný, jen zpracování a vyznění je ze zpětného pohledu neslavné, chtělo to víc si pohrát se scénářem, postavami, nedělat hlavní hrdiny z právě odrostlých teenagerů, pak by to člověk udržel v paměti déle než deset minut po skončení. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (3)

  • Natáčení probíhalo převážně v americkém Bostonu. (Terva)
  • Snímek měl premiéru 8. března 2008 na hudebním a filmovém festivalu v Austinu v Texasu. V omezeném vydání na dalších festivalech až v roce 2009. (Terva)
  • Při výměně kola nejsou utaženy šrouby. Auto ale přesto odjede. (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno