Reklama

Reklama

Včera, dnes a zítra

  • Itálie Ieri, oggi, domani (více)
Trailer

Obsahy(1)

Živočišná Neapolitánka, která se věčnými těhotenstvími brání vězení, bohatá panička z Milána, nahrazující lásku pouhým bezcitným flirtem, či lepší římská prostitutka, do níž se zamiluje mladý seminarista, každá úplně jiná a přesto všechny stejně ženské a okouzlující. Nezapomenutelná Sophie Lorenová v rolích tří naprosto odlišných žen doslova zaplňuje filmové plátno svým neodolatelným ženstvím, jemuž v roli jejích mužských partnerů se stejnou chutí přihrává neodolatelný Marcello Mastroianni. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (169)

mortak 

všechny recenze uživatele

Itálie je žena, Itálie je Sophie. Čím víc rodí dětí, tím je krásnější. Poselství filmu: Chudoba cti netratí, naopak odměňuje roztomilým potomstvem - první povídka. Bohaté ženy jsou totiž tak prázdné - druhá povídka - a tak mnohé prostitutky jsou tisíckrát blíže k bohu než ony, protože i přes své povolání mají zlaté srdce - třetí povídka. To není ani film, ale technicolorová širokoúhlá výkladní skříň buržoazní Itálie - můžete se jí z pozice cizince smát, ale který národ se může pochlubit dominantní Sophii a submisivním Marcellem (tedy ta závěrečná scéna, oojjj!). Je mi smutno z konce jednoho neorealistického režiséra - první část filmu je pohádková idyla o soudržnosti a vzájemné lásce chudých Italů, zatímco ta třetí se svou lechtivostí jakoby vypadla z repertoáru typického buržoazního divadla. A ten Moravia se svým morálním výkřikem je v této společnosti spíš směšný. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nějak nevidím smysl hodnotit ty povídky jednotlivě, tak to zkusím shrnout nějak v celku, i když to stejně úplně nedodržím. Prvním dvěma bych dal 4*, té poslední 3*, nicméně všechny spojují stejné problémy - slabý závěr a občas přehrávající Sophia Loren. Nic proti ní, hezky se mi tu na ni koukalo, ale tady opravdu měla pár slabších výkonů. U první povídky to pro mě jsou vlastně jediné slabiny, protože jinak to byl zajímavě gradovaný a vtipný příběh, který si mě dost získal a budoval i hodně zajímavé drama uvnitř něj, ale tady mi obzvlášť závěr dojmy dost pokazil, protože mi přišel mdlý, nijaký a bez pointy. Druhá povídka měla skvělý nápad, vyzněním lehce připomínající Antonioniho témata (a kdyby takhle vypadaly jeho filmy, hned bych ho měl jako režiséra radši), ale opět tu byl mdlý závěr, který opět pokazil jinak zajímavě gradující nápad. A co se týče třetí povídky, ta mě zaujala nejmíň, časem i začala nudit a i přes dobrý nápad a myšlenku opět dospěla víceméně nikam. Být všechny povídky nějak vygradované, tak jsou skvělé asi všechny, ale takhle každá dost ztrácí. I přesto to na slabé čtyři vidím, byť mám pocit, že od De Sicy jsem zatím nic slabšího neviděl... Možná jsem jen měl přehnaná očekávání, co já vím. Slabé 4* ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Na film jsem se podíval hlavně z důvodu jeho určitý "kultovnosti" a přistupoval k němu s velkou nedůvěrou. Celkovej dojem z filmu je lehce pozitivní, nicméně opět za sebe řikám (tak jako skoro u všech tzv. kultovních filmů), že zdejší hodnocení je dost přehnaný. Teď jenom ve zkratce k jednotlivejm povídkám: První povídka je nejdelší a pro mě zároveň dost nudná. Sophia Loren rodí jedno dítě za druhym, protože nechce jít do vězení. Ale nakonec se do toho vězení stejně dostane. Nějak to postrádá pointu. (30%) --- Druhá povídka by se dala zkrátit tak na 3 minuty, ale mě zaujaly hlavně záběry z provozu v tehdejší Itálii. Opravdu velice zajímavý složení vozovýho parku. (70%) --- A třetí povídka byla natočená nejspíš hlavně z toho důvodu, aby se Sophia Loren trochu odhalila. Je to dost o ničem, ale uteče to jako voda. (60%) --- Filmu jako celku dávám teda 3 hvězdy. Jinak Sophia Loren ukázala nejen svou krásu, ale taky neuvěřitelnej temperament při každym sebemenšim gestu a ukradla tak prakticky celej film pro sebe. Všichni ostatní (včetně Marcela z nástrojárny) mi tam přišli tak nějak jenom jako křoví. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Všechny tři povídky jsou velmi vydařené. Na rozdíl od většiny zdejších recenzentů mě asi nejvíce oslovila ta druhá, která je nejkratší. Tvůrci v ní jdou dost na dřeň a s ničím se moc nemažou, i proto působí nejúderněji a připadá mi nejlépe vypointovaná. Všem příběhům jednoznačně vévodí smyslná Sophia Loren, nutno však říci, že ani Marcello Mastroianni se nenechal nijak zahanbit. Popravdě je to možná poprvé, kdy jsem se při jeho hereckých výstupech opravdu bavila. (85%) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Film, kde exceluje Sophia Loren s Marcello Mastroianni jí přizvukuje, aby mohla vyniknout. Je krásná, je nádherná, ale především je skvělá herečka, která každou roli zvládne jinak, odlišně a vy nemáte pocit, že koukáte na jednu a tu samou postavu. Však také nekoukáte. Zábavné tři povídky, které jsou navíc i chytré. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (10)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestách Rím, Neapol, Miláno a Ercolano. (dyfur)
  • Držadlo Umbertova kufříku se láme, když se mu ho Augusto snaží sebrat. V dalším záběru je držadlo opět celé. (džanik)

Reklama

Reklama