Reklama

Reklama

Barbar

Trailer 1

Obsahy(1)

V dobách, kdy křesťanská víra téměř nedosahovala k hranicím Skandinávie, byl po dlouhých letech žaláře osvobozen němý muž, divoký barbar. Neznal svůj původ, ani cíl. Říkali mu One-eye. Ocitl se na lodi uprostřed neprostupných mlh severního Atlantiku, která směřovala na západ, vstříc břehům neprobádané Ameriky, snad i bájné Valhally. Po vzoru starých pohanských bohů objevuje One-eye svou pravou podstatu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (486)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Mě osobně přijde, že tomuhle filmu nelze dát jiné hodnocení, než buď odpad!, a pak tři nebo pět hvězdiček. Neboť úplně živě vidím, jak někdo při závěrečných titulcích znechuceně mávne rukou a odsoudí snímek do horoucích pekel (tipuji ženy a milovníci akčních filmů), další připlácne Refnovi tři hvězdičky za "nádherné obrazy, skvělého Mikkelsena, ale nezáživný děj", no a my ostatní se po uplynutí spirituálně laděného napůl-eposu poškrábeme na čele a od boku vystřelíme maximální hodnocení. A je to. Valhalla Rising je umělecká fantasy pro malou skupinku lidí, kteří znají požitek plynoucí z natáčení dechberoucích obrazů. Vizuálně je to neopakovatelné (HD), po herecké stránce chvályhodné, a příběhově tíhne k rozčarování. Pak zapadnou kousky skládačky do sebe a spokojený divák (já) má pocit, jako by se právě vrátil z týdenního výletu po severských lesích s hrstkou barbarů po boku. Jako úplně jiný člověk... ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Takřka dokonalý filmový tvar, nespoléhající na velký dějový spád, přesto naprosto strhující. V průběhu filmu se úžasně stupňuje mystický prvek okolo hlavní postavy, ožralecká kapitola "HELL" je geniální a vizuálně jsou to neskutečné orgie. Mimoto polemika o podstatě víry (a jejím vsugerování bez výkladového slovníku) je skvělá, motiv hledání svaté země, která se změní v peklo pak vše korunuje. A Mikkelsenova postava je navzdory naprosté absenci jakékoliv repliky z psychologického hlediska strašně zajímavá, a to nemluvím o tom, že je svým jednáním prostě nehorázně cool... Naprostá spokojenost a chuť dopřát si kdykoliv znova, protože tohle není jen pastva pro oči. To je především skvělá ukázka bezchybného filmového řemesla, která mne nepřestane fascinovat a jejíž sledování je orgasmus... ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Na tohle jsem se těšil jako Viking do Valhally. Teď, když Valkýry konečně přiletěly, mám chuť nacpat jim tohoto křížence Nového světa a Tenké červene linie do recta jejich okřídlených koní! Když se rozdávala přeceňovaná umělecká nuda, stál pan Refn ve frontě ihned za panem Malickem. Až na dva páry opravdu vypečených scén (4!!) jsem dostal v podstatě soubor statických fotografií zasněně do dáli čumících Vikingů, kteří cca. v desetiminutových intervalech změní lokaci a pronesou něco esoterického. Jo, a když už tady mluvím o prdeli, tak pozadí těchto fotografií je vskutku uhrančivé a čarokrásné (proto ta hvězda). Pokud si však ještě dobře pamatuju, tento film se nejmenuje "National Geographic rising" ... Hoši z filmové teorie ale bezesporu opět pocítí ono příjemné pnutí mezi krkem a koleny provázené neodolatelným nutkáním hledat v hovně nestrávené zbytky. ()

Xmilden

všechny recenze uživatele

Nevím co si mám o filmu myslet a tak raději nehodnotím. Obrázky + hudba na velice špičkové úrovni. Děj kravský, nemá to pro mě hlavu ani patu. Mads Mikkelsen jako excelentní zabiják, který skutečně za celou dobu nepromluví, přestože jsem visel na jeho rtech, ty se ovšem nepohnuly. K filmu jednoznačně nevím jak se mám postavit, buď byl geniální anebo prostě nesmyslný. Tuším první variantu. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Je k neuvěření, jak důmyslně a zabejčile se ve Valhalla Rising pracuje se čtyřmi odlišnými typy záběrů odstupňovanými podle vzdálenosti od kamery a podle toho, do jaké míry podléhají spořádané symetrii a do jaké nespoutanému živlu chaosu. První, nejbližší záběr vlastně žádným záběrem není; zosobňuje esenci spořádanosti a přesně fungujícího mechanismu, samotnou kameru. Druhý typ záběrů, dál od kamery, je řízen jedním ze základních filmařských pravidel, pravidlem třetin. Zahrnuje polodetaily, ve kterých jsou postavy, braný od prsou či pasu nahoru, v obraze umísťovány zásadně do třetin. Představíme-li si mřížku, která rozděluje obraz vodorovně a svisle na třetiny (celkem devět obdélníků), pak aby bylo dosaženo vyvážení objektů na plátně, je vhodné je umísťovat do průsečíků mřížky. Ve Valhalla Rising je takto inscenovaných bezmála 95% polodetailů, ba co víc, postava, která pravidlo třetin poruší, zpravidla umírá. Vzhledem k antropocentrické kompozici přikládající člověku v záběru nejdůležitější místo by šlo o deviantní rámování vytvářející specifikou tenzi a pohyb, vyprazdňující třetiny obrazu tím, že odsouvá signifikantní postavy buď nepřirozeně do středu pole, nebo na jeho okraj a přenáší diváckou pozornost mimo rám. Sudé počty se v přírodě nevyskytují, proto převažují trojlístky nad čtyřlístky, proto je nám příjemnější umístění postav do třetin a na talíři uvítáme spíše pět knedlíků než čtyři/šest, jak budoucím gastronomům naperou do hlavy už v prvním semestru. Když se vyndavá knedlík z hrnce horké vody, také není možné ho chytnout uprostřed, protože by se zlomil, ale ani na úplných krajích, jelikož by se prolomil dovnitř. Je třeba ho chytit ve třetinách, ve stejných místech, kam se umísťují postavy na plátně. Nejvyšší budova světa, Burdž Dubaj ve Spojených arabských emirátech, má také půdorys trojlístku, který ji chrání před větrem (u vysokých budov není problém ve svislé tíze od vlastního zatížení, ale od vodorovného od větru). Čtyřlístkový půdorys by se volně vyskytovat nemohl. Ve třetím typu záběrů, polocelcích a celcích, začne nad plánovitě rozparcelovaným obrazem převládat pohanský chaos, postavy, často nahodile rozmístěné skupinky, postávají v krajině i vůči sobě nahodile a neuspořádaně, což je dané i tím, že u jedné či dvou postav v záběru je třeba inscenovat obezřetně a s geometrickou přesností, kdežto u pěti a více nikoliv. Figurativní umění vyklízí pole abstrakci, tečkám, čárám a flekům. Zjednodušujícím básnivým obratem by bylo možné napsat, že chaos plodí chaos a je jím zároveň sám plozen. Poslední zbytky harmonického řádu definitivně opouští čtvrtý typ záběru obnášející velké celky postav ztrácejících se v krajině a krajiny samotné, záběry nebezpečných horizontů, siluety horských hřbetů, mlhy a divochů. Území anomálií a čtyřlístků, nespoutané a drsné. Stojí za povšimnutí, že přesně opačně to funguje v Minority Report, kde daleko od kamery nacházíme precizně nedesignovaná sídliště a před ní zmatený postavy, na rozdíl od ledově klidného Mikkelsena z Valhalla Rising. Čistota a transparentnost Pre-Crimeu, policejního ústředí z Minority Report, které podobně jako microsofťácké kampusy investuje nápadné množství peněz do udržování klinicky čistého prostředí, signalizujíc tím, že nemá co skrývat, že je bez tajemství, tvoří doplněk a opak k neprobádaným končinám hustých porostů z Valhalla Rising. Za světem Valhalla Rising, pochmurným jako ústí pistole před výstřelem, stojí gnostický tvůrce, chybující bůh, který se spletl, když svět vytvářel, kdežto v Minority Report obstaral depozitář obrazů, s nimiž pracuje futuristická architektura na pomezí digitální technologie a tradičního designu, Alex McDowell - pokud vám to jméno nic neříká, prostě si představte špičkového architekta, který nedělá pro developery, ale ve filmový branži. Architektonicko-metaforický ráz policejního ústředí, které tone v průzračné modré barvě průsvitnosti a jehož rampy a prostory jsou prosty vertikálních prvků, má samozřejmě i svoji druhou tvář, protože skrývá ztrátu svobody obyvatel, k níž v éře trestu bez hříchu nutně dochází. Podobně dnes odkrývání preparovaných lidských těl na výstavě Bodies... The Exhibition zároveň banalizuje smrt a nenamontované podhledy v Národní technické knihovně v Praze odhalují rozvody a tepny budovy, ačkoliv před námi v podlaze ukrývá své tkáně a střeva, protože podlaha odkryta být z principu nemůže. () (méně) (více)

Galerie (20)

Zajímavosti (18)

  • Prvá veta zaznie až v siedmej minúte. (Johnny.ARN)
  • Jednooký, v originále One-Eye, byla přezdívka pro boha Odina, který v severských legendách dal jedno své oko jako oběť do studny Mimer, aby získal moudrost. Oběť mu také dala moc vidět skryté věci. (filmsim)
  • Tržby 30, 638 mil. $. (mahler)

Související novinky

Ryan Gosling dupne na plyn

Ryan Gosling dupne na plyn

17.02.2010

Jeden z nejslibnějších hollywoodských mladíků, který třeba v Anthonyho Hopkinse, by už potřeboval tučný komerční hit. Možná se jím stane noirová akční kriminálka Drive, ve které Gosling nahradil… (více)

Reklama

Reklama