Reklama

Reklama

Antarktida je pozoruhodný a překrásný kontinent. Ve filmu Věc: Počátek se na něm ale nachází také odlehlá výzkumná stanice, jejíž osazenstvo, tvořené mezinárodním vědeckým týmem, objeví v ledových hlubinách neobyčejné stvoření. Z objevu, který má obrovský vědecký potenciál, se však brzy stává vražedná hrozba. Vědci jsou nuceni čelit narůstající paranoii tváří tvář zcela neznámému tvorovi, který je schopen změnit se v dokonalou kopii jakéhokoliv živého organismu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (21)

Trailer

Recenze (1 060)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nepovažuju se za nijak zvlášť chytrého, ale u podstatné části filmů se mi bohužel daří až bolestně přesně odhadnout, jak bude vypadat, co od něj můžu čekat, jak dopadne a jaký bude můj výsledný dojem. Filmový průmysl se totiž snaží splnit zadání k výrobě komerčně úspěšného filmu a zároveň tak oslovit cílové publikum. Bylo jaksi jasné, že děj prequellu legendární Carpenterovy Věci se nemůže odehrávat mezi desítkou Norů na odlehlé antarktické základě, protože rozhodující tržby pořád ještě dělá americký trh a americký divák je opravdu sebestředný, takže pokusy zasadit nějaký trhák mezi evropské, asijské nebo jihoamerické hrdiny až na výjimky nedopadá dobře. Bylo nutné taky zohlednit ženské publikum a posun v konání ženských hrdinek, které se od 80. let zatraceně emancipovaly a táhnou leckterý akční film. Stejně tak bylo nutné zohlednit významnou americkou národnostní menšinu, a tak nám z toho vyšla sestava hlavních postav. Filmový děj se od 80. let taky výrazně zrychlil a publikum hodně omládlo, takže tomu se taky muselo vyjít vstříc. Mimochodem na úkor kvality filmu, protože Matthijs van Heijningen sice zjevně Carpentera obdivuje a snaží se jít v jeho stopách, nicméně evidentně nechápe, v čem spočívala kvalita původního filmu. V něm hrála dominantní roli paranoidní atmosféra kolektivní nedůvěry, hysterie, plíživého strachu z nejistoty, komu se dá ještě věřit. Jestli něco v Heijningenově snímku schází, je to právě atmosféra. Carpenter pracoval s dlouhými záběry a klíčovými scénami u něj nebyly ty, kdy se Věc klube z lidských těl, ale ty, kde se konfrontovali polárníci mezi sebou. Jestliže dokázali hororoví fanoušci dlouze diskutovat o tom, jak se dostal na polární základnu plamenomet, v Heijningenově filmu těch logických děr a zjevných nesmyslů nacházím nesrovnatelně víc. Nejde o žádný průšvih, dokonce v rámci žánru jde možná o poctivý průměr daný především atraktivitou předlohy, ale kvalitě původního Carpenterova filmu se jeho následovník nepřiblížil ani vzdáleně. Předpokládal jsem, že to tak dopadne, a premiéře v kině jsem se vyhnul, nebyl jsem tedy ani zklamaný. Celkový dojem: 40 %. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to slabý horor, ktorý je prequelom a čiastočne remakom kultovej Veci od Johna Carpentera. Má veľmi dobrý príbeh o skupine vedcov, ktorí na Antarktíde objavia zmrznutú vesmírnu loď a telo jedného z mimozemšťanov, no ten sa po odnesení na výskumnú stanicu rozmrazí a začne postupne likvidovať jej celé osadenstvo, pričom nikto nevie, kto ho má práve v sebe a tak nikto neverí nikomu. Spracovanie je ale veľmi slabé, spočiatku to samozrejme vyzerá výborne, všetko ide tak, ako má, objavenie vesmírnej lode, radosť z úspechu a únik tvora, no po prvej likvidácii sa všetko pokazí, dej začne byť zbytočne príliš rýchly a celé to začne byť príliš hlúpe, všetko, čo v Carpenterovej Veci bolo tu chýba, pocit beznádeje, klaustrofóbia a dejovo je to príliš nezaujímavé, no a záverečná fáza s finálnym súbojom už pôsobí ako z typického teenagerského braku. A nanešťastie aj dejová previazanosť s Carpenterovou verziou funguje len minimálne, film je ukončený úplne klasicky a záver, ktorý má nadviazať na začiatok s predchádzajúcim filmom je už len nasilu vložený. Atmosféra tu nie je žiadna, prinajlepšom veľmi slabá, chýba tu pocit mrazivej tmy, v ktorej sa skrýva smrť a odlúčenia od civilizácie, keďže dopravných prostriedkov tu funguje až príliš moc a o napätí sa už vôbec hovoriť nedá. No najväčším sklamaním sú samotné hororové scény, väčšina je prakticky len ekvivalentom toho, čo už bolo vidieť v predchádzajúcej verzii, len s menšími obmenami, čo by nemuselo až tak moc vadiť, keby neboli tak mizerne prevedené a príliš hlúpe. Jednotlivé scény až na tú prvú majú hrozné triky a nanešťastie sa to tvorcovia ani nesnažili nijak ukryť a tak má divák plno času, aby si túto mizerne odvedenú prácu poprezeral. Réžia je veľmi slabá, keďže tento film netočil žiadny americký klipár, ako je to v poslednej dobe bežné, ale zahraničný začiatočník, tak som očakával viditeľnú snahu o čo najväčšiu kvalitu, ale vôbec, réžia tu nefunguje v žiadnom ohľade a všetko, čo Carpenterova verzia mala tu buď úplne chýba, alebo je na tej najnižšej možnej úrovni. A technická stránka je skôr rozporuplná, ako som spomínal, triky v hororových scénach sú veľmi zlé, ale inak kamera, strih a celkový vizuál sú celkom slušné. A čo sa týka hereckého obsadenia, tak je to jediná stránka tohto filmu, ktorá nesklamala, samozrejme nie je to nič výnimočné, ale hlavné postavy na čele s Mary Elizabeth Winstead nesklamú a vedľajšie sú tiež bez problémov, ale horšie je už na tom ich využitie, zapamätateľné sú prakticky len tri postavy, zvyšok tu je len na to, aby nejakým spôsobom umrel. A čo ma veľmi sklamalo, pôvodná hudba tu takmer úplne chýba, dostane len trochu priestoru a aj to skôr v nedôležitých scénach. Som neskutočne sklamaný, Carpenterovu verziu mám veľmi rád, je to môj najobľúbenejší horor a tak som samozrejme podobnú kvalitu ani nečakal, chcel som len dôstojné spracovanie z môjho obľúbeného hororového prostredia a tématiky, ktoré neurazí, ale k tomu má tento film veľmi ďaleko. Nie je tu jediná stránka, ktorá by bola skutočne využitá. A tak je úplne jedno, či tento film budem alebo nebudem porovnávať s Carpenterovou verziou, podpriemer je to v oboch prípadoch. 45% () (méně) (více)

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Není žádným tajemstvím, že než to začalo papat Američany, tak si zgustlo na Norech a spol. A jelikož tvůrci vycítili, že finanční možnosti fandů Věci ještě nejsou zcela vyčerpány, tak se pokusili logicky nacpat prequel před slavný film. Nebudu zastírat, že se jim to celkem podařilo, nicméně souboje nenažraných buněk s plamenomety mne do žádné zvláštní extáze nepřivedly. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Místy dokonce napínavé, ba dokonce nápadité, jinak ale průměr všech průměrů. Ale i to se dneska vlastně počítá. Tenhle tým amíků a dvoumetrových Vikingů spíš klouže po povrchu, a když už se do toho (spolu s týmem trikařů) pořádně opře, ty pořádné grády mu chybí. Dusná atmosféra, sžírající nejistota i vzájemná nedůvěra přeživších verze Johna Carpentera se holt nepodaří každý den (i když nutno podotknout, že nepovažuju snímek z roku 1982 za nějaké žánrové veledílo, sorry), remake/prequel selhává hlavně v psychologické rovině. S postavami necítíme znepokojení, nevnímáme uzavřenost a stísněnost základny, je nám jedno, kdo půjde na řadu jako první, kdo druhý.. Na druhou stranu vizuál, minimum logických nesmyslů, kvalitně odvedená práce trikařů (s designem potvory si fakt vyhráli) i docela slušní herci zvedají pomyslnou laťku vzhůru. Mary Elizabeth Winstead nakonec slušná, asi fakt lepší než nějaká uječená blondýna s dlouhýma nohama. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem prequel/remake klasického střihu, bohužel Carpenterův film nebyl jen o tomhle, ale v originále větší roli hrála ATMOSFÉRA, nedůvěra a děsivost strachu! A tu nám už trochu klapala slina a tak se vše obrací na akčnější přímočařejší notu, která fungovala, ale na Carpenterovu klasiku z roku 1982, tehdejší mrazivo-bílý převrat mezi horory to nešilo namíru.Heijningen Jr. zvládl lekačky, bez nejmenších problémů a pár momentů byli k pokoukání, ale ta ATMOSFÉRA mu pravidelně proklouzávala mezi prsty. Herecké obsazení nebylo taky správný výběr vína, kde vše zachraňovala Mary Elizabeth Winstead. Ve zkratce Heijningen své řemesla celkem zvládá a s lepšími scénáři, by mohl točit trvanlivější kousky. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (25)

  • Tísňové volání, které vysílá mimozemská loď, zní téměř stejně jako nouzový signál z prvního Icara ve sci-fi filmu Sunshine (2007). (fcapab)
  • Pracující Kate Lloydová (Mary E. Winstead) poslouchá ve sluchátkách píseň nazvanou „Kdo to teď může být?“ od australské pop-rockové skupiny Men at Work, jež zpívá o unaveném muži, který se necítí dobře a chce zůstat doma o samotě. „Je to člověk,“ ptají se, „co mě odnáší pryč?“ Tato věta mluví za vše. (anuki)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. října 2011 v Universal City v Kalifornii. (Varan)

Související novinky

Hororová Věc se dočká rebootu

Hororová Věc se dočká rebootu

26.08.2020

Legendární filmař John Carpenter potvrdil, že ve studiu Blumhouse zvažují reboot kultovní Věci z roku 1982. Ta sama je remakem Věci z jiného světa z roku 1951, oba filmy pak vycházejí ze stejné… (více)

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

05.11.2011

Ústřední postavou 300: Battle of Artemisia bude perský král Xerxes. Čelit mu ale bude athénský generál a velitel spojené řecké flotily Themistoklés. Zdá se, že studio Warner Bros. našlo představitele… (více)

Hororoví bubáci ve 3D

Hororoví bubáci ve 3D

30.04.2010

Saw VII, Nezvratný osud 5 a Kruh 3. Všechno ve 3D. Tím bychom to mohli uzavřít – řekněte, kdo potřebuje podrobnější informace? Nebylo by ale fér nařknout horory z poplatnosti trendům. Pokud nějaký… (více)

Reklama

Reklama