Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Každou neděli ráno jsme mohli vidět tento dětský pořad. V každém dílu byly různé pohádky a v pořadu vystupovali i postavičky Jů, Hele, Hary Šoumen, Muf Supermuf, Tryskomyš, Šamšula atd. (duklak2)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (82)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Neděle 7:58 - čekání u monoskopu na zahájení vysílání. 8:00 znělka ČST. Přetrpět nekonečných 5 minut u čtených zpráv a pak už konečně mohl začít nejsledovanější dětský pořad. Nejsledovanější proto, že do příchodu "Magionu" a "Vegy" nebylo prakticky co jiného sledovat. Stopáž pořadu umožňovala nasazení delších (povětšinou inscenovaných) pohádek, součástí Studia Kamarád býval i "Malý televizní kabaret" a pokud si dobře vzpomínám, i zbylý obsah tvořila téměř výhradně československá produkce. Scénky ve studiu hrané černým loutkovým divadlem jsem moc rád neměl (odporný Harry Šoumen), na druhou stranu Mufovy zlořády měly celkem úroveň. Celkově vzato to byl pořad, ke kterému jsem už jako malý měl poměrně ambivalentní vztah, a když přišel "Walt Disney uvádí", přeběhl jsem k sobotním ránům bez většího záchvěvu nostalgie. ()

dandy11 

všechny recenze uživatele

Té verzi z roku 1980 bych dal klidně pět hvězd, ale téhle přešišlané píčovině s bandou ABSOLUTNĚ vypatlaných plyšaků (nemyslím jenom Jů a Hele). Nejvíc mě sere ta myš, co si hraje na nějakou chytrou a ještě mě vytočilo to, že Dejdar propůjčil hlas takové odporně trapné postavičce, jako je Harry Šoumen. FUJ ()

Reklama

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že se má hodnotit pouze "vata" mezi jednotlivými pohádkami, tj. vystoupení Jů a Hele a ostatních stvoření vč. Jirky Chalupy. Je velkou chybou, když si autoři dětských pořadů (knížek, filmů) myslí, že děti vyžadují, aby postavy byly naivní, aby si vymýšlely všelijaké přiblblé teorie, jak okolní svět funguje. Tyto teorie přijdou roztomilé tak maximálně některým dospělým, děti je naopak odhalí jako vrcholně hloupé. Alespoň tak soudím ze své vlastní zkušenosti. Mě v dětství vždycky otravovalo, jak Jů a Hele zdlouhavě řeší a rozebírají nějaké situace, které byly za prvé povětšinou nereálné a za druhé už dítě v mateřské školce vědělo, jak se v nich správně zachovat. Také tomuto pořadu patří poněkud smutná sláva za sestrojení slova "dospělák", které jsem nesnášel už jako dítě a s přibývajícím věkem se má animozita k němu rozhodně nesnižuje. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Letitý páteřní pořad našeho televizního českého vysílání pro děti a mládež si setrvale zachovával vysokou profesionální úroveň, která vznikala postupně na přelomu padesátých a šedesátých let minulého století a byla spojena s osobnostmi typu Štěpánky Haničincové nebo Olgy Čuříkové. Pominout nelze ani plejádu dalších skvělých jmen přímo či nepřímo navazujících na tehdy rozlehlou oblast tvorby pro nejmladší posluchačskou a diváckou generaci. O tehdy dosahované úrovni a jejích výsledcích si budeme muset ještě hodne dlouho nechat dát zdát. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Studio kamarád bylo jasným bodem každé neděle pokud člověk jako dítko někam s rodiči nejel. A ctili jej i babičky, které jinak hned po pořadu vyháněly dětičky ven na vzduch nebo na procházky.  Díky tomuto pořadu měla řada rodičů možnost se o víkendu trochu dospat, protože odrostlejší dětičky zvládnuvší si už samotné zapnout všechny ty televizory značek Tesla, Selena nebo Rubín se uměly vzbudit na čas. Pak už jen stačilo potichu  zmizet v obývacích pokojích před televizní obrazovky ještě pěkně v pyžamu, zachumlat se do heboučké larisy a koukat ... Je zajímavé, že si vybavím jakoukoliv socialistickou znělku tehdejších pořadů a to nejen pro děti, ale znělku Studia kamarád si nevybavuji.  Když jsem si jí pustil na ytb, vůbec mi to nic neříkalo...  Studio kamarád byl hlavně Jiří Chalupa, který mu opravdu vtiskl kus sebe a posunul tento pořad ještě někam dál. Ten se mi vybaví jako první a pak hned v závěsu samozřejmě Jů a Hele se svým - ahoj kamarádi! Máme vás rádi ! S hlasy pana Lábuse a Jiráka.  No a samozřejmě všichni ti černí loutkoherci míhající se černým pozadím studia držíc v rukách tryskomyšku nebo zlouna Mufa Supermufa. Časem přibyl i Hary šoumen dabovaný panem Cízlerem. A to vše byo zarámováno tehdy mnou ne tak oceňovanými (o to ale dnes více) kulisami a kresbami úžasného výtvarníka pana Stanislava Holého. Různá vyprávění a blbnutí Mufa s Jůheláky sice bavilo, ale vždy jsem se nejvíce těšil na pohádky, Malý televizní kabaret a pravidelný seriál v závěru. Arabela, Létající čestmír, Křeček v noční košili atd... Úžasný čas tehdy... Je zajímavé, že se pak kouzlo vytratilo. Objevili se novímoderátoři i nové figury např. pták Čau, ale to už nebavilo. On byl člověk už i trochu starší, takže je pochopitelné, že měl jiné zájmy. Zajímalo by mne ale zda na ty pozdější malé diváky mělo stejný účinek jako na nás co jsme jej sledovali ještě černobíle v úplných začátcích. Žádnou ideologii či propagandu režimu si nevybavuji, byť i tam nejspíše soudruzi zvolna tlačili na pilu už i u těch nejmenších diváků... Ze sentimentu přihazuji pátou hvězdičku. * * * * * ()

Galerie (32)

Zajímavosti (28)

  • Postavu Hele měl již od počátku namlouvat Ota Jirák. Bohužel měl podepsaný zájezd do Holandska s pantomimou. Natáčení začalo dříve, než se stihl vrátit. Místo něj postavu Hele v 1. až 4. epizodě namlouval Milan Neděla, který však následně onemocněl, a od 5. epizody ho nahradil Ota Jirák, který postavu namlouval dlouhá léta. Původně však ještě po Milanu Nedělovi byl pro namlouvání postavy zvažován Jaroslav Moučka. Bohužel neměl cit pro loutkohru, a tak byl nakonec vybrán Ota Jirák. (TomasSlach)
  • První díl se vysílal 19. října 1980 pod názvem Studio A, který se tvůrcům moc nezamlouval a v lednu následujícího roku byl změněn na Studio Kamarád. (Olík)
  • Výtvarně se na Studiu Kamarád podílel Stanislav Holý. (M.B)

Reklama

Reklama