Režie:
Sylvester StalloneKamera:
Jeffrey L. KimballHudba:
Brian TylerHrají:
Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Eric Roberts, Randy Couture, Steve Austin, David Zayas, Giselle Itié, Charisma Carpenter (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Super akční film v režii Sylvestra Stallone, který také hraje hlavní postavu. Ani chvilka nudy, totální napětí až do konečného rozuzlení. Skupina profesionálních zabijáků dorazí na ostrov Vilena s úkolem zlikvidovat nebezpečného diktátora. Akce se začíná komplikovat. Kolem nich probíhá něco nekalého a někdo ničí všechny jejich plány. Protivník i vnitřní nepřítel se snaží rozložit soudržnost a kamarádství. Když je obětována místní spojka Sandra, vedoucí skupiny se rozhodne manipulacím vzdorovat a vrátí se do Vileny, aby osvobodili rukojmí, dokončili svou práci a také zachránili svou integritu... Postradatelní jsou totiž muži, kteří mohou být obětováni ve prospěch vojenské operace... (Film+)
(více)Videa (5)
Recenze (2 374)
Stallone, Lundgren a pak dlouho nic. I přes všechnu tu snahu sidekicků být na sílu cool a dávat jednu vycizelovanou hlášku za druhou, chvílemi totálně hovadskou kameru a několik scén, u nichž byste se nejraději propadli i za samotné tvůrce (slzy Mickeyho Rourka, hlášky a výjezd na hřiště Jasona Stathama), si u toho člověk může říct, že se bez výčitek baví. I když si tuhle dobu pamatuje jen z VHS. ()
Nejlepší letošní nakopnutí zpět do osmdesátek, kdy šel z akčních hrdinů přirozený respekt, protože pro svaly neprošli dveřma, kdy jednočlenné armády rozpoutávaly své soukromé války, a kdy se vykostění padoucha pointovalo ultrasuchou hláškou. Od úvodního nočního záběru se siluetou komanda v gumovém člunu (který jste mohli v kině vidět naposledy snad ve dvojce ŽHAVÝCH VÝSTŘELů před sedmnácti lety) a Lundgrenova následujícího "varovného výstřelu", je to všechno zpátky. Celá moje puberta strávená přepínáním mezi SMRTONOSNOU PASTÍ na Nově a soubežně běžící SMRTONOSNOU ZBRANÍ na jedničce, ve snaze vychytat z obou ty nejlepší scény. To vše se vrací díky téhle nesmírně pohodové variaci na čtvrtého RAMBA, v níž si Sly podává ruku s novou generací a symbolicky jí přenechává největší a nejhlučnější kanón. A kde nejlepší přestřelka je paradoxně ta verbální v kostele, kterou Sly a Arnie završují léta vzájemného pošťuchování ve svých filmech tváří v tvář. Stejně jako když se přepíná mezi jednotlivými bitkami a člověk v každé nadšeně poznává nějakou z akčních hvězd. To pak člověk odpustí i tu Slyovu nešťastnou snahu jít v nápaditých akčních scénách s dobou a kamerově a střihově je kurvit. Takže ještě jednou - ženské se nebijí (a už vůbec neznásilňují), chlapské přátelství nade vše a nikdy není pozdě udělat (aspoň jednu) správnou věc. Nálet smrti! ()
Ve světě akčních pohádek nehledí se tolik na zákony fyziky, psychologie, medicíny, ekonomie, geografie, umění válečného a gramatiky. I já zvládnu pochopit, že míra hrdinství roste se svalovou hmotou, počtem zabitých nepřátel, počtem zničených budov a objektů vůbec, počtem výbuchů, objemem plamenů a se zkracující se vzdáleností, na kterou je zabíjení prováděno. Každý ví, že v takovém univerzu je pistole kontaktní zbraň a samopal chrání intimní prostor. Budiž, proč ne... Abych však ocenil zručnost a nadlidskost hlavních hrdinů, rád mám přehled o jejich akcích, vychutnám si plynulost a návaznost pohybů těch bojových organických strojů. Mám však šanci tam, kde záběr "pif-paf-puf-pif-paf" je vystřídán záběrem na několik klátících se chlapíků? Nooo, moc asi ne. Postradatelní jdou mnohdy ještě dál, zdá se, že nabízejí záběr "pif", záběr "paf", záběr "puf" a zase "pif", záběr "levý hák", záběr "pravý hák", záběr "kravata", zaběr "zvedák". Než jsem pochopil, kdeže se to ta akce děje, již jsem se na ni díval odjinud. Nebo v té automobilové honičce... bylo pro mě těžké poznat, v jakém pořadí ta auta vlastně jedou a jestli se náhodou navzájem neztratila. Podobne negativní pocity ve mně budilo, když mi film laškovně sděloval: "Pozór, dělám vtip." Myslím, že to není legrační, že chce být Arnold prezidentem. Spíš bude smutné, až se jím stane. A co je to vlastně za žoldáka, že jde na nějaký pralesní ostrov zachraňovat zbytky svojí duše? To zase jistě byla nějaká odkazová taškařice, která říká milovníkům žánru: "Taky to mám rád, chlape." Nebo tu Rourkovu zpověď mysleli vážně? Nu, jistě se dostane do nebíčka, za takové věrohodné pokání. Ale tak... vybuchovalo to občas pěkně, třebas na tom molu. Svalnáči byli tak mohutní, že se kolikrát ani nevešli do záběru. Jet Li se vešel a občas byl i vtipný. A potěšil mě ten odkaz na film Na samotě u lesa. Ta jeho hláška: "Tebe bych, Dolfiku, vždycky přepral," odjinud jistě nebyla, hotový děda Komárek. Mělo to něco do sebe. ()
Že se mi to líbit nebude, s tím jsem najisto počítal, ale člověk čas od času musí podstoupit duševní muka, aby si pak o to víc vážil filmů, které za zhlédnutí opravdu stojí. Polovinu z členů hereckého týmu mám v kategorii Moje neoblíbené noční filmové můry, přičemž některé, jako je Arnold Schwarzenegger, nepovažuju za herce, ale za typové figurky, jiné, jako je Sylvester Stallone, za podprůměrné herce a příznačné je, že pokud se v téhle záležitosti objeví kvalitní akční herec, jako je Bruce Willis, tak se na plátně vlastně jen mihne. Postradatelní jsou poctou násilným akčním filmům 80. let s ramboidními hrdiny a tahle produkce na mě nedělala ani ten nejmenší dojem ani v 15 letech, natož dnes. Akční produkce, kterou uznávám, je charakterizována tituly jako Indiana Jones, Smrtonosná past nebo borneovská série, tedy obecně filmy, které stojí na kvalitním scénáři a špičkovém herectví. Postradatelní jsou stejně tupí jako jejich žánroví předchůdci a jediná scéna sjednávání kontraktu v kostele, která má vtip, to nezachrání. Pro mě jsou Postradatelní totéž, co pro zapřísáhlého nekuřáka vyšlukování - v rozporu s kuřáckými zvyklostmi - opravdu silného doutníku. Celkový dojem: 15 %. ()
Největší akční pořez, který si divák může dopřát, je na světě. Dokázal to člověk, od kterého by to nikdo před takovými deseti lety nečekal. A co víc, Sly natočil nejen akční náhul, kde je sice akce občas nepřehledná a s herci, který byste dohromady v životě nedali...ale hlavně ho prošpikoval celou kopou hlášek od shora až dolů, zleva doprava..no prostě všemi směry tak dokonale, že i ten největší akční lajdák si nějaký scénky musí všimnout. Nejvýraznější je asi ta se Schwarzeneggerem....ale to už musí člověk vidět sám. Pro mě Expendables znamená slovo, které splnilo nad míru veškerá očekávání a hlavně zajímavou značku, pod kterou se hlásí všichni akční herci, který jsem znal od mládí až do dneška. A doufám, že v tom Sly bude pokračovat...pořád má komu psát a volat. A pokud si udrží ironicky písatelský střevo i do dvojky, tak se není vůbec čeho bát. Pravda je, že film se orientoval spíš na herce, než na samotný příběh, ale to se dalo taky čekat. Pokud si někdo představoval inteligentní čistě akční film, který bude mít zajímavý příběh, natočený v dnešní době, tak je s mou hlubokou poklonou idiot. Sly prostě dal do kupy partu lidí a natočil nejen sen fanoušků akce, ale taky dokázal, že napětí mezi ním a Schwarzeneggerem nikdy neskončí. Bohudík. ()
Galerie (133)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (111)
- V českom znení daboval Dolpha Lundgrena (Gunner Jensen) a Arnolda Schwarzeneggera (Trench) Pavel Soukup. Oboch nezmeneným hlasom a bez rozpoznateľných zmien. Na Slovensku daboval Jozef Vajda Stallonea (Barney Ross) aj Schwarzeneggera. Stallonea normálnym hlasom a Schwarzeneggera hrubším. (AdamesWWE)
- Nože pre film navrhol a vyrobil Gil Hibben. (ČSFD)
- Když Barney (Sylvester Stallone) utíká do letadla za Leem Christmasem (Jason Statham), má v ruce pistoli. Hned nato ji nemá... načež ji opět má a zahazuje ji. (Hem.m)
Reklama