Režie:
Todd PhillipsKamera:
Lawrence SherHudba:
Christophe BeckHrají:
Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha, Heather Graham, Sasha Barrese, Jeffrey Tambor, Ken Jeong, Rachael Harris, Mike Tyson, Mike Epps (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Plánovali si nezapomenutelné loučení se svobodou v Las Vegas. Teď si ale opravdu potřebují vzpomenout, co přesně se stalo! Čí je to dítě v šatně jejich apartmá v Caesars Palace? Jak se dostal do koupelny ten tygr? Proč jednomu z nich chybí zub? Ale hlavně – kde je ženich? Cokoliv tihle mládenci prováděli během večírku, bledne ve srovnání s tím, co musejí v téhle báječné komedii udělat za střízliva, když si z nejasných náznaků začnou skládat dohromady vzpomínky na všechna špatná rozhodnutí minulé noci. Režisér Todd Phillips (Mládí v trapu) a jeho hvězdné herecké obsazení si báječně užívají ve všech těch nepředvídatelných situacích, které do sebe jakýmsi podivným způsobem zapadají. Přidejte se k Pařbě ve Vegas. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 966)
O pařbě ve Vegas se ze začátku vůbec nemluvilo, a najednou to začalo v Americe trhat rekordy až to překročilo výdělek 100 milionů dolarů. Tak se to nacpalo i k nám do kin a vydrželo to tady jenom týden. Dost možná taky proto, že o tom prakticky nikdo nevěděl a najednou se vynořilo něco o čem nikdo neslyšel, včetně mě. Jenže během promítání v českých kinech tenhle film tady měl přes 90 procent a mně přišlo divný, že právě komedie má tolik, že jsem se na to musel podívat a ono na tom něco fakt je. Ačkoliv herci zas tak profláklý nejsou, komedie je to parádní. Asi jako v každé klasické komedii, tak i zde se objevuje jeden vůl, na kterýho se snáší veškerá pozornost a který ze všech stran nejvíc hláškuje a že mu ty hlášky padají z huby jak na běžícím páse, tak i tak padá a roste film s ním. Po prvním shlédnutí jsem se den na to podíval na film znova a kupodivu se mi to nepřestalo líbit. Tohle je opravdu komedie, na kterou se nezapomene. Možná vypadá levně, ale má toho v sobě fakt hrozně moc...a to jsem ani nemluvil o muzice, která je do komedie zanesena naprosto dokonale. ()
Tak já nevím... Matka u toho vybuchovala smíchy, já se omezila na tzv "pousmívání". Ale nejspíš mi to stačilo. (Byla jsem tak na nervy z písemky ze statistiky, že by mi stačil i Rákosníček). Tak za prvý, scéna hned po pařbě je brilantní - ta kamera á la Requiem za sen, hudba, bordel, bomba! Dál se netajím tím, že jsem příznivě nakloněná k pozorování Bradleyho Coopera v různých úhlech nebo bez košile. Ed Helms zahrál skvělýho nerda. Zach Galifianakis je šílenec, kterej by mě po čase asi víc než jenom lezl na nervy (i tady to bylo na hraně). A ten vyskakující naháč! Taky adept na nejgeniálnější závěrečný titulky za posledních pár let. Zkrátka Pařba vytvoří dojem, že jste taky součástí týhle party borců a je vám s nima moc fajn. Doufám, že Bangkok nebude takovej sešup. ()
Být to ještě o chlup více za hranou, o chlup více nekorektní (byť, jak sleduji zdejší hodnocení, by to některé útolocity nejspíš složilo), táhlo by to jako týden nošené fusky. Takhle to občas zavání nějakým tím laciným parfémkem "normální" crazy komedie. Phillips výborně vybalancoval žánrovou podívanou s pár opravdu ulítlými momenty, které z téhle ranní kočky dělají docela zapamatovatelnou záležitost (hlavně pěvecká čísla vládnou). Blahem jsem z toho nepadal, ale k nějakým peristaltickým záchvěvům a znechucenému dávení jsem měl daleko. Film pro všechny, ve kterých je kus chlapa. ()
Bavil jsem se. Přestože jsem se bavil bandou idiotů, kteří si hrají na ještě větší idioty a úchyly, ve všem vidí sex, chlast, drogy a jedou do Vegas si užít, ať to znamená cokoliv. Škoda, že pan dentista je dosti nereálně vykreslen a pár drobností (slepice?) nedořečena. Jen se bojím, že na podruhé už to bude výrazně sterilnější než napoprvé a budu se divit, proč jsem se tak smál (ne, scéně s rukou a děckem jsem se nesmál). Takže rychle zavřít oči, dát 4* a už se nevracet... PS: nejsem člověk, pro kterého by Pařba ve Vegas byl natočený mokrý sen:)) možná i proto se na těchto lidech se nejvíce bavím... ()
Galerie (72)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (77)
- Scéna, ve které jedou Alan (Zach Galifianakis) s Philem (Bradley Cooper) po jezdících schodech do kasina, paroduje film Rain Man (1988). (Duoscop)
- Na svatbě Douga (Justin Bartha) hraje stejná kapela jako na svatbě Franka (Will Ferrell) ve filmu Mládí v trapu (2003), který také režíroval Todd Phillips. (Stanley619)
- Alan (Zach Galifianakis) při čekání na výtah prohlásí, že kabelu přes rameno má i Indiana Jones, čímž naráží na filmovou sérii Indiana Jones (od r. 1981). (Duoscop)
Každý film má vnějšek a vnitřek. Vnějšek Pařby ve Vegas je očividný – čtyři chlápci, propitá noc, ztracený ženich atd. Zato vnitřek je pozoruhodný: ____ V čem se odlišuje filmový divák od filmové divačky? Odpověď dává chování libovolné partnerské dvojice v hypermarketu. Zatímco žena je přisátá u regálů a osahává suroviny, muž s rukama na vozíku postává a vyhlíží okolí. Žena sbírá (bobule...), muž čeká (na kořist...). Podstatné je, že sloveso „sbírat“ souvisí s prostorem, kdežto sloveso „čekat“ s časem, a že chování kterékoliv partnerské dvojice v hypermarketu je principiálně identické s jejím chováním v kině. Vztah ženy k nakupování i k obrazům je stejný. Je to vztah taktilní a pojímající, nebezpečné blízký a téměř intimní; žena touží dotýkat se věcí na plátně a přivlastnit si je, přiblížit se tělesnému vzezření hvězdy a zmocnit se prostoru, který obývá - zároveň se tak ženy stávají snazšími obětmi jak vizuální, tak ekonomické exploatace. Naopak mužský fetišismus (možnost popřít, co bylo viděno, a přesunout vědomí do náhradního předmětu) figuruje jakožto způsob, který umožňuje udržet si distanci od objektu touhy. Ženská blízkost a splývání s obrazem je tedy jiného druhu než mužské vidění, které zůstává distancované a reflexivní. Když se zamyslíme nad dramaturgickým rozvržením Pařby ve Vegas, tak muži, ti čtyři chlápci, jsou zde ti, kteří nejsou schopni ovládnout prostor a musí zpětně sestavovat jakousi databázi, kde byli a co tam prováděli. Snaží se jinými slovy zkrotit prostor a vůbec se jim to nedaří – protože muži prostoru vládnout nemohou, ten je doménou žen. Nastávající nevěstu trápí naopak čas a vážné obavy, že ženich nestihne obřad. Kdyby se situace hypoteticky obrátila a na pařbu jely ženy, kdežto ženich zůstal doma, film by ztratil smysl a vůbec celou zápletku, neboť ženy by prostorovou skládačku předešlé noci zakrátko vyřešily a ženicha by čekání rovněž nijak zvlášť nenervovalo, poněvadž čekání je mu bytostně vlastní. Namáhavé sestavování jakési databáze prohýřené noci oněmi čtyřmi nešťastníky je vepsáno i do samotného filmu, který je rozřezán na deset dílků a opětovně složen v následujícím pořadí: 1-9-3-5-2-7-4-6-8-10. Rafinovaná a vůči divákovi možná trochu zlomyslná proměna Pařby ve Vegas z lineární road trip do spletité detektivky ilustruje to, čemu říkáme „narativní databáze“. Jde o jistý druh filmu, ve kterém se nám předkládá řada relativně oddělených událostí, přičemž smyslem jejich sledování není zjistit, kdo co udělal, jestli se hrdina najde či zda se hrdinka vdá, ale spíš najít způsob, jakým lze uchopit každý kousek vyprávění a umístit jej do správné mřížky ve vztahu k ostatním. Namísto toho, abychom hráli klasickou přímočarou hru, hrajeme tetris – zasouváme jednotlivé kousky na správné místo v prostoru a máme v tomto smyslu pocit prostorového zakončení. Sepisuje-li Bradley Cooper v jedné scéně na lísteček, na co všechno si s kámoši pamatují, fakticky nic nesepisuje, ale podobně jako detektiv rozmísťuje všechny prvky zápletky na nástěnku – hraje tetris. () (méně) (více)