Reklama

Reklama

Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 2

Recenze (1 502)

Fr 

všechny recenze uživatele

VŠECHNO SE JEDNOU VRÁTÍ..... /// Béčko. Po úvodní cca 20 minutový extázi následoval celkem hustej absťák. Já se tak snažil. Fakt! Bohužel nudnej střed mě dokonale ukolíbal (houpy hou, houpy hou), až jsem si málem hubu rozerval. Tím s to kurva zabil! A né nesmyslama, jako že nikdo není schopnej trefit cíl na pár metrů, nebo že - čistě teoreticky taky vás zajímalo proč…. NE, to mě nesere. Jsem schopnej přistoupit na blbou hru, která baví. Zvlášť, když mix Terminátora a jinejch kousků (který mám rád) je příběhově sympatickej a zábavnej v akci. A tak jestli máte rádi cestování sem a tam (no spíš sem než tam…) časem, nebo čekáte, jestli Willis ještě zavadí o zajímavou roli, obrňte se proti hrůznosti v detailech, připravte na kolísavý tempo a třeba to na rozdíl vode mě dáte i dvakrát. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímám se o budoucnost. Chtěl bych vědět, jestli v roce 2044... 2.) Když mám strach, tak vybouchnu. 3.) Thx za titule ,,Sagittario“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Looper je solidně vymyšlené a dobře natočené i odvyprávěné "polo-indie" scífko, které ale vlastně jen bere osvědčený základ a nic nového k němu nedodává. Takže pokud jste viděli "time travel" klasiky jako Donnie Darko či 12 opic (event. i Butterfly Effect a další), začne vám být zhruba v polovině filmu jasné, že ten, kdo se vrací z budoucnosti, aby napravil minulost, musí nutně zjistit, že jeho činy jsou součástí událostí, kterým se snaží předejít. A bohužel po těchto kolejích film jede bez překvapení a nějakého výrazného vzruchu. Po docela svěžím úvodu přijde ve druhé polovině až příliš ospalá pasáž, která se snaží motivovat přerod hrdinova mladšího já. Dává to smysl, neuráží to, ale zároveň to není žádná velká pecka - spíš solidně napsaná konverzačka. Johnson pracuje hodně s postavami, méně se světem, který je zase spíš tak načrtnutý (člověka by celkem zajímalo, proč je plný socek, proč jsou na sebe lidé tak hnusní a proč na druhé polovině glóbu existuje zenová oáza). Willisova linie přináší více adrenalinu, ale také mělkých póz, tuctové akce a láskyplných klišé. Dvě já se střetnou ve výtečné scéně v bistru, ale pak už si každý jede svou vlastní linii, dokud se smyčka neuzavře. Looper potvrzuje trend "inteligentních žánrovek s nižším rozpočtem" (Zdrojový kód, Správci osudu, Moon, Vyměřený čas), které svou ambiciózností i autorskou vizí překonávají mainstream. Ale skoro vždy jim k dokonalosti podstatný kus chybí. Nejspíš právě ten kus, který by výrazně narušil známá žánrová pravidla - nejlíp to vystihne Willis, který při zmínce o složitém časovém paradoxu utrousí ke svému mladšímu já něco ve smyslu: "To bychom tu museli sedět přes noc a pokreslit hromady ubrouskům. Prostě věř tomu, že to tak je." Nakonec tedy past ne nepodobná té, ve které visí jejich dražší kamarádi. [75%] ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Film mě svým začátkem navnadil natolik, že jsem se rozhodla vypnout všechny logické obvody a sledovat emocionální uvěřitelnost a nechat se bavit a dojímat tou. A to taky proto, že režijní debut Riana Johnsona Zmizení (Brick) považuji za jeden z nejzajímavějších filmů, co jsem kdy viděla. A dobrý bože, myslím, že se z něj stává jeden z mých nejoblíbenějších píšících režisérů. (A teď se už dokonce megamoc těším na SW: The Last Jedi místo mých předchozích obav, oujé). Looper mi rozhodně nepřijde po všech stránkách hotový tak, aby byl hoden bezvýhradného vzývání, ale když se podívám na témata, myšlenky a některé scény, tak mám silnou chuť tak učinit i navzdory. Lineární příčina a následek jsou využívány tak, že nemám nejmenší problém to přijmout, a ještě k tomu to Johnson použil k naprosto brutálnímu ohromení na mé straně. Ó bože, ó můj bože, když se starý Seth snaží uniknout svému osudu, tak je to snad nejsurovější a nejpůsobivější mučící scéna, jakou jsem kdy viděla. Johnson se taky snaží pracovat s komplikovanější vztahovou pavučinou mezi všemi postavami, vytváří paralely (poměřování zbraní, bezbranný přítel zalézá a vylézá z poklopu, co udělá která matka pro své dítě) a obrací perspektivu jednotlivých lidí a jednotlivých skutků. JGL je bohužel paralyzovaný tím maskováním, asi bych byla raději, kdyby nevypadal tolik jako Bruce a místo toho mohl vyjadřovat emoce obličejem. Naštěstí Paul Dano a Noah Segan by mohli brečet závodně za vlast a tak jsem si delegovala svoji představu mladé citlivé duše, s níž se můžu identifikovat, na ně. A nakonec mi záleží hlavně na tom, že Rian Johnson použil svoje superschopnosti k dobru, takže ano, bravo, děkuji. -"He... he was singing." ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Rianu Johnsonovi se Looperem povedlo to, o co se loni neúspěšně snažil Duncan Jones Zdrojovým kódem nebo Andrew Niccol Vyměřeným časem. Natočil za málo peněz ambiciózní originální sci-fi, které je současně zábavné, chytré a bez větších nelogičností. Se splněním té poslední podmínky tu mnoho lidí nesouhlasí (soudě podle docela četných negativním komentů), ale já jsem prostě přesvědčený, že Looper se z těch časovo-cestovatelských nelogických paradoxů velmi hezky vylhal právě tím, že nijak přesně nepopisuje, jak to v daném filmovém vesmíru funguje. Zdrojový kód se o vysvětlení snažil, ale moc to nedávalo smysl. Looper nad něčím takovým jen mávne rukou a se slovy "Je to prostě složitej bordel" se o nějaké vysvětlování nestará. U mne tím vyhrál. (Spoiler) Ale slyším ty nářky. Pokud to, že z budoucnosti se navrátivší Willis zabil klukovi mámu, udělalo z kluka nebezpečného záporáka, kvůli kterému se vlastně Willis vracel, tak to nedává smysl, protože v realitě, ze které se Willis vrací, k ničemu takovému nedošlo. Jo jo, vidím radost těch chytráků, kteří taky konečně jednou na takovouhle nelogičnost přišli, takže se tím chtějí hned pochlubit a označí tu Loopera za hloupou blbost. No, ten film samozřejmě nepracuje s takovouto přímou kauzalitou, v závěru nastíněný průběh událostí, vedoucí k zezáporáčtění chlapce, je jen jedním z mnoha způsobů, jak k tomu mohlo dojít. Různé cesty vedou k jednomu cíli. Hodně různých cest vede k pravděpodobnému cíli, málo různých cest vede k nepravděpodobnému cíli. Ono přeci o tom, že Looperův filmový vesmír s "pravděpodobností" pracuje, pár slov přímo ve filmu padlo (rozhovor v bistru). Trochu bordel v tom je i tak, ale už tím, že se pravidla přesně neřeší, je jasné, že tvůrci chtějí stavět na něčem jiném. Na emocích. A tak to na mě fungovalo. (Konec spoileru). Takže tak. Looper prostě podle mne nemá daleko k tomu, aby se stal opravdu opěvovaným dílem. Je to do značné míry originální, suprově natočené, pěkně zahrané, chytře napsané a vůči svým postavám docela zlé a nekompromisní scífko. Kolik takových je? ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Milujem filmy, kde sa cestuje casom a tento film bol z mojho pohladu po scenaristickej stranke i celkom originalny. Jasne, ze tu boli zabery, pri ktorich som si spomenul napriklad na FREKVENCIU (2000) s Dennisom Quaidom a s Jamesom Caviezelom, kde sa pokusali syn s mrtvym otcom spred tridsiatich rokov sucasne cez vysielacku menit udalosti alebo legendarneho TERMINATORA (1984), ale aj v tomto filme chcel Willis zmenit udalost, ktora sa este len ma stat, avsak nechcem nic prezradzat. Chvilkami mi Bruce pripominal nelutostneho SAKALA (1997) a v zaverecnej prestrelke s celou bandou aj so zapornym Jeffom Danielsom, ktoreho som po prvykrat videl v zapornej ulohe, mi pripomenul nelutostneho zabijaka, ktory sa pred nicim nezastavi a bez problemov pozabija aj dalsich 20-tich zabijakov. Avsak nechcem kazit dojem, ze sa jedna o non-stop akcnu nahanacku na macku a mys, pretoze je tu hlavne v druhej polovici aj Emily Blunt a prave dialogove sceny trosku stratia tempo a zalezi uz len na divakovi, ci bude spokojny, alebo sa bude nudit. Ja som sa nenudil a som rad, ze som tento film videl v kine, aj ked zase u mna to na plny pocet nie je. Avsak rad si tento film opät niekedy zopakujem. __________ Joseph Gordon-Levitt - (Joe) +++ Bruce Willis - (Starý Joe) +++ Emily Blunt - (Sara) +++ Paul Dano - (Seth) +++ Frank Brennan - (Starý Seth) +++ Noah Segan - (Blue) +++ Piper Perabo - (Suzie) +++ Jeff Daniels - (Abe) +++ Pierce Gagnon - (Cid) +++ Výkonný producent: Jospeh Gordon-Levitt +++ (Videl v kine 06.10.2012) +++ ()

Galerie (148)

Zajímavosti (34)

  • Pro čínské publikum bylo do filmu zařazeno několik scén, které se natáčely v Šanghaji, ale byly z důvodu ztráty vypravěčského tempa z filmu vystřiženy. Vyžádala si to čínská produkční společnost DMG s ohledem na místní diváky. (movieband)
  • Bruce Willis (starý Joe) sa vo filme objaví až v 26. minúte. (ČSFD)
  • Role Noaha Segana jménem Kid Blue byla napsána přímo pro něj, neboť je to jeho přezdívka už z pubertálních let, kdy přilnul ke komediálnímu westernu Kid Blue (1973) spatřenému z VHS ve španělském znění s titulky v mizerné kvalitě v proslulém The New Beverly Cinema v Los Angeles. (TheDude)

Související novinky

Sci-fi detektivek není nikdy dost

Sci-fi detektivek není nikdy dost

21.05.2015

Obzvlášť těch ambiciózních, mezi něž se bude chtít zařadit i Genus. Co si pod tímhle slůvkem máte představit? Hodně depresivní příběh z futuristického Londýna, v němž si můžete předem koupit… (více)

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

21.06.2014

... Rian Johnson. Kdo že to je, ptáte se? Za nepříliš známým jménem se skrývá jeden z nejtalentovanějších mladých režisérů, jenž prorazil středoškolským noirem Zmizení, bavil podvodnickou komedií… (více)

Fincher si prolistuje prorocký komiks

Fincher si prolistuje prorocký komiks

10.07.2013

Americký remake britského seriálu House of Cards s famózním Kevinem Spaceym v hlavní roli patří k tomu nejlepšímu, co se letos na obrazovkách objevilo. Není divu – za projektem stál jako producent a… (více)

Reklama

Reklama