Reklama

Reklama

Loopeři jsou nájemní zabijáci, kteří pracují pro zločineckou organizaci. Jejich úkol je tradiční: osoby, které jsou pro sdružení nějakým způsobem nepohodlné, zastřelí a zbaví se těla. Odměnu za vykonanou práci pak vždy najdou přímo u své oběti. A za svou krvavou práci jsou placeni opravdu velice dobře. Existuje pro ně pouze jediné pravidlo – za žádnou cenu nikdy nesmí nechat svůj cíl utéct. Joe (Joseph Gordon-Levitt) patří mezi loopery, spolehlivě vykonává svou práci a užívá si luxusního, bezstarostného života. A to platí až do chvíle, kdy dostane další zakázku. K jeho velkému překvapení se totiž před jeho připravenou zbraní objeví on sám, jen o něco starší (Bruce Willis). Tato situace se mohla přihodit jedině díky další zvláštnosti této práce – organizace looperům totiž jejich „klienty“ posílá z budoucnosti. Popravované oběti jsou transportovány zpět v čase a to přímo před hlaveň určeného loopera. A Joeovi zbývá jen zlomek vteřiny k zásadnímu rozhodnutí – má zastřelit sám sebe? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 1

Recenze (1 502)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Existuje teorie, která tvrdí, že pravděpodobnost jakékoliv události, jenž by díky cestování časem vedla k paradoxu, je nulová. Tím se myslí, že jakýkoliv vstup do minulosti nemůže nijak ovlivnit budoucnost, nevznikne žádný paradox (třeba ten: zabiju se a tím vlastně nemůžu v budoucnosti vycestovat do minulosti). To znamená, že zabitím sebe nezmizí mé právě přicestující já z budoucnosti. To je ostatně gró tohoto filmu, na tom právě staví. Uf... Ta teorie to dále vysvětluje tak, že cesta v čase nic nezmění, protože se už odehrála a stav budoucnosti, ze které cestovatel přicestoval, je výsledkem minulosti včetně akcí, které v minulosti udělal. Dostáváme se do časové smyčky, že? Do loopu. Pokud se tedy někomu podaří do minulosti odcestovat, znamená to, že nebyl zabit (klidně sebou samým) - tedy se mu to ani nemůže podařit (se zabít). Prostě se to nemůže stát. My, pochopením tohoto, už víme své, ale tvůrci postávají na prahu a nervozně žmoulají zmijovku. Všechno špatně. Oni tady mění tyhle zákonitosti co pět minut! "Terminatorovská" představa o cestovaní v čase a konání fatálních činů tu řácky dostává na prdel z hlediska všech možných teorií. V podstatě si tvůrci vytvořili svou vlastní, která vše ostatní ignoruje a z vysoka i dlabe na to, že je plná chyb, nesmyslů a lží. Což o to, je to film, zábava, pojďme to ignorovat a bavit se. Ale k bavení už toho moc nezbývá. Kupodivu se rozhodli pro neakční (nebo částečně neakční) způsob vyprávění (všimněte si, že používám slovo vyprávění a ne narativ, jak mají v oblibě mnozí zdejší coconuti). Oni se vykašlali na akci, protože věděli, že nám zamotají hlavou složitostí pochopení časoprostorových paradoxů. Dojem sci-fi vyvolali jedním prototypem jednostopého vznášedla, s kterým si vystačili po celou dobu. A ano, ještě ti mutanti, chicht. Navíc namaskovali toho benjamínka Levitta tak, aby připomínal mladého Bruce Willise. To je jen další paradox, jelikož podoba jeho mladého já je notoricky známá a je kupodivu úplně jiná, než sebelepší Levittova maska. Ale je fakt, že takhle konečně vypadal zajímavě a vážněji, ne tak pitomě vytlemeně, s čím se, bohužel, už narodil. No nic. Největší zlo tedy je v tom, že z budoucnosti posílají oběti do minulosti, kde se jich loopeři zbavují. Tedy v tom, že posílají i je samotné. Ti pitomí loopeři by čistě teoreticky měli něco dělat proto, aby stroj času nebyl vynalezen a ne jen sedět na prdeli a čekat, až si pro ně přijdou a pak něco zkoušet. A úplně největší paradox či přímo, odpusťte mi ten výraz, píčovina, ve filmu je toto: V budoucnosti se nesmí vraždit, proto oběti jen zmizí v hlubokých chodbách času, ale hlavně že, když si přijdou pro Willise, odbachnou jeho šikmookou manželku rovnou na verandě a Willis sám pak z toho udělá třetí světovou. Taky tam cejtíte ten renonc? A tím nemyslím, že Willis má za manželku Vietnamku. Kudla, tak když tu kulku navrtali do manželky, proč neoddělali rovnou i jeho, proč ho pracně vlekli do složitého stroje času. Sakra proč? To je úplné znásilnění téma o cestování v čase. Vždyť to nebylo ani vtipný! Nakonec zjistíte, že cestování v čase je fakt blbost, ani na něm moc už nezáleží, hlavní slovo stejně dostane ta mutace... a láska, ty vole. Že to zní na jeden film blbě? Ale proto, že mám filmy plné honiček v čase rád, i když jsou debilní, nebyl jsem vysloveně znechucen, naopak. Docela se mi to nakonec i líbilo. () (méně) (více)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Film, který zákonitě zklame každého, kdo čekal nový Počátek. Důležitější než cestování časem a sci-fi propriety je totiž osudový příběh jedné utahující se smyčky, ze které se hrdina hrozně moc chce vymanit (hodně mi to celé v dobrém slova smyslu připomínalo Carlitovu cestu). Motivace jednotlivých postav, to je oč tu běží. Díky dobře rozehraným kartám divák netuší, komu vlastně fandit, protože všichni hlavní aktéři mají dobrý důvod, proč by zrovna jejich budoucnost měla být ta důležitá. Mile oldschoolové, nekompromisní a hlavně sympaticky dramaticky prokreslené (Willisova "volba", jak situaci řešit, je opravdu silné kafe). Tichá pecka, která to nebude mít u diváků vůbec lehké, neboť není zdaleka tak vděčná, jak by člověk od filmu se zabijáky a cestování v čase očekával. O to silnější ale dokáže nabídnout zážitek. Pevných 90%. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Má to dobrý a promyšlený příběh, který baví. Navíc je to chvílemi docela drsný a třeba taková postupná deformace loopera z budoucnosti se mnou docela zamávala. Joseph Gordon-Levitt vypadá s tou maskou jako blbec, ale nepůsobí intoušským dojmem jak v jinejch filmech, což je dobře. Celé je to takové neučesané a moc "budoucnostních" věcí se tam neobjevuje, akorát mafiáni nosí srandovní klobouky a kabáty. Asi aby je každej poznal. To mi malinko drhlo, jinak ale v podstatě bez výhrad. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Osobně mi hlava nebere, jak se z filmu Looper mohl stát takový miláček publika, když jen jeho první polovina nabízí poměrně chytrou a příjemnou sci-fi, zatímco ta druhá je novou verzi Kukuřičných dětí okořeněnou o další paranormální rozměr a místy to působí jako nepovedený pokus parodovat reality show Farmářka hledá muže. Žádný přesah, žádná hlubší myšlenka jen zacyklená podívaná, kde se Emily Blunt schovává do trezoru a snaží se rozsekat překážející pařez, když do jejího života vstoupí smažka v podobě, podivně namaskovaného, Josepha Gordona-Levitta. A co děti, mají si kde hrát? ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych si nemyslel, že něco takového napíšu, ale bavil jsem se nejlíp, dokud se na scéně neobjevil Bruce Willis. Za celý film mě nepřestala bavit podobnost obou Joeů a pořád jsem řešil na kolik je to zásluha maskérů, případně CGI a na kolik jsou si oba herci ve skutečnosti podobní. Další věc, kterou jsem převracel v hlavě, zatímco na plátně ubíhal ne zrovna nejzajímavější děj v dějinách sci-fi, bylo to, jak se scénáristi vypořádávají s onou neporazitelnou bestií, tj. paradoxem cestování v čase - na konci jsem musel uznat, že ne nejhůře, přičemž vůbec nejlepší mi přišel nápad odstranění problému budoucího Loopera skrz jeho současné já. To, že ve světě, kde existuje technologie cestování časem se mafiáni neumí zbavovat těl jinak, než vykonstruováním problematického popravčího aparátu v minulosti už holt musí člověk přijmout jako dějovou premisu a nehrát si na chytráka, který by těla obětí posílal o pár miliard let dál. Kromě příjemného Levitta je třeba vyseknout poklonu Emily Blunt, která tady dokazuje, že není jen rozkošná britská holka od vedle z romantických komedií, ale umí s přehledem prodat drsnou americkou chasnici, s přízvukem, dobře skrývanou křehkostí a nejistotou, prostě se vším všudy. Proč tedy jen (lehce nad)průměrné hodnocení? Neodnesl jsem si z toho nic výjimečného, tuším. 60% ()

Galerie (148)

Zajímavosti (34)

  • Práce na filmu inspirovala Josepha Gordona-Levitta (Joe) a Riana Johnsona k vytvoření kolaborativního projektu pro Gordon-Levittovu online platformu hitRECord, týkajícího se časových smyček a opakujících se situací. (Brousitch)
  • Velké pistole, které se ve filmu objeví, a jednu z nichž používá také Kid Blue (Noah Segan), jsou skutečné pistole Magnum Research BFR, které používala americká armáda v roce 1873. Váží přes 2 kg. (HellFire)

Související novinky

Sci-fi detektivek není nikdy dost

Sci-fi detektivek není nikdy dost

21.05.2015

Obzvlášť těch ambiciózních, mezi něž se bude chtít zařadit i Genus. Co si pod tímhle slůvkem máte představit? Hodně depresivní příběh z futuristického Londýna, v němž si můžete předem koupit… (více)

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

Star Wars: Epizodu VIII natočí…

21.06.2014

... Rian Johnson. Kdo že to je, ptáte se? Za nepříliš známým jménem se skrývá jeden z nejtalentovanějších mladých režisérů, jenž prorazil středoškolským noirem Zmizení, bavil podvodnickou komedií… (více)

Fincher si prolistuje prorocký komiks

Fincher si prolistuje prorocký komiks

10.07.2013

Americký remake britského seriálu House of Cards s famózním Kevinem Spaceym v hlavní roli patří k tomu nejlepšímu, co se letos na obrazovkách objevilo. Není divu – za projektem stál jako producent a… (více)

Reklama

Reklama