Režie:
Jason ReitmanKamera:
Eric SteelbergHudba:
Rolfe KentHrají:
George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Jason Bateman, Amy Morton, Melanie Lynskey, J.K. Simmons, Sam Elliott, Danny McBride, Zach Galifianakis (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ryan Bingham pracuje pro kariérní přechodové poradenství se sídlem v Omaze, jehož specializací je podnikový downsizing. Jinými slovy – propouštění lidí. Ryan létá po celých Spojených státech přes tři sta dvacet dní v roce a létání je podle jeho názoru nejlepší část jeho práce. Snaží se stát členem exkluzivního klubu častých letců, ke kterému potřebuje nashromáždit určitý počet letových mil. Zároveň se vyžívá v přednášení motivačních projevů o tom, jak si ulehčit život o fyzickou i emoční zátěž. Sám v tento způsob života věří, žije jen se svým příručním zavazadlem, se svým bytem má společné jen jméno na smlouvě, není si blízký se svou rodinou a nemá ani žádnou jinou blízkou osobou. Jeho život se ale obrátí vzhůru nohama, když jeho společnost najme Natalii Keenrovou, mladou ambiciózní ženu, která firmě doporučí, aby přešla k propouštění lidí „online“. Ryan věří, že Natalie tak docela nechápe, jaké to je někoho propustit z mnohaleté práce. Jejich šéf tak navrhne, aby Ryan a Natalie vyrazili na další pracovní cestu spolu. Ryana k přesvědčení Natalie vedou i osobní záměry, protože při svých pracovních cestách se stýká s Alex, která stejně jako on oceňuje elitní status jejich leteckého klubu. (Viacom)
(více)Videa (4)
Recenze (1 152)
Uzasny film, po krasne optimisticke a trochu sarkasticke Juno prichazi Reitman s dalsim velkym malym dilem, a taky oslavnou odou na jednoho herce... + se zviditelnenim jedne dosud nezname talentovane herecky a skvelym vykonem jedne zeny s obrim charismatem (a ktera je tak trochu svine.. :-)) George Clooney je pracovnik firmy, jejiz sef ho vysila na lety po cele zemi, za ucelem vyhazovani jinych pracovniku jinych firem, ve kterych jejich sefove nemaj odvahu je vyhodit. Coz je pekne ukazano v cameu Zacha Gali..nejakeho (jeho jmeno si stale nedokazu zapamatovat,.. ani po Hangoveru), pricemz tahle scena mi na tvari vykouzlila usmev, ktery mi zustal az do konce filmu, jen se obcas menil na trochu utrapeny, jindy na trochu vice vesely, vse podle toho, co zrovna bezelo prede mnou.. Ano je to film oslavujici zivotni normy, a ty sou tak krasne nevtirave a inteligentne, humorne podany, ze sem z toho nadseny stale i po nekolikanasobnem shlednuti.. Ted k te ode o hercovi. Neni zadne tajemstvi, ze Clooney se pro tuto roli narodil a proto ho do ni take Jason dosadil. A hraje opravdu vyborne, lepsi vykon sem od neho mohl cekat leda tak ve snu (a jelikoz je moje fantazie ve srovnani s Reitmanovou nulova, byl by ten vykon stejne mnohem horsi). Protoze to, co Clooney predvadi neni jen jeho uspechem, ale i Scenaristickym... Stejne jako Vera Farmiga ci Anna Kendrick (ktera byla opravdu sladka, jen pri te ubrecene scene... no, bylo to usmevne..) Suma vseho: Dalsi dokonaly pocin ze zivota od naseho oblibence Reitmana. Co vic si prat, v koutku duse mu preji oscara i za nejlepsi film. A to jsem Avataromil... 9.5-10/10 Fotky jsou pro ty, kteri si nic nedokazou zapamatovat.. ()
Tvrdí se, že divák kouká na film, protože chce utéct od reality. Chce vidět tuny mrtvol, neuvěřitelných scén a scén, které by se jim nezdáli ani ve snu, aby si potom měli o čem snít. Nechápu teda, proč mě vždycky nejvíc zaujmou filmy tiché, mírumilovné a plné lidskosti, která ve filmu v současnosti neskutečně chybí. Každopádně George Clooney si umí vybrat a podruhé za sebou mi ukázal, že jeho postavy dokážou zahrát přesně tak, jako kdybych s ním seděl v hospodě a naprosto přirozeně s ním řešil baby, fotbal a popíjel nefiltrovanou jedenáctku, která nesmí k samotné dokonalosti chybět. Lítám v tom je totiž neuvěřitelně hezký a přirozený film, který se nechá volně plynout, aby nám nakonec ukázal, že ty lidské střípky mohou potkat prakticky každého, že svět ale přesto není zase tak hrozný, že to je prostě život, který přináší jak strasti tak potěšení. A o tom všem právě tento film je. A nádherně se na něj kouká. ()
Reitmanův film Up in the Air je jako toaletní papír. Ve své jednoduchosti nesmírně účinný a mezinárodně použitelný, někdy jemný, někdy hrubý, pro některé životní chvíle nepostradatelný a mrzí vás, když se doberete k jeho konci. Někdo jej použije a spláchne, někdo na něj může napsat vzkaz tomu, koho miluje. Stačí si vybrat.. Clooney, hrající z velké části sám sebe, zraje jako Camembert a já si užíval každé jeho gesto, situaci glosující grimasu, či psí oči během telefonátu o životní "vsuvce“. Člověk by si měl pořád připomínat, že místo stavění mnohdy pochybných vzdušných zámků je lepší v pravidelných intervalech vysypat svůj batoh a vrátit do něj jen to nejnutnější.. ()
Myslím, že jsem měl o malinko radši přechozí dva Reitmanovi filmy (JUNO a DĚKUJEME, ŽE KOUŘÍTE), ale s tím, že Juno se mě dotklo o něco víc něž ty ostatní. LÍTÁM V TOM příjemně odsviští, moc toho po sobě nenechá, vrchní pilot Finch předá klubovou kartičku, nejvýraznější vzpomínka pak zůstane na George Clooneyho a jeho osobytý charakter natolik navyklý na život na cestách, že jiný nezná a nechce. 7/10 ()
Mihne se kolem jako letadlo a zanechá za sebou kondenzační páry hezkých frází, učebnicových pravd a povzbudivých výroků. Stačí pohyb Clooneyho obočí a svět se zdá být laskavým místem, kde i největší ztráta má své kladné stránky. Jenže podobně jako hrdina Ryan i Reitmanův film nabízí především ošetřené motivační poplácání – sice mě nikterak neurazilo, ale popravdě, lítal jsem úplně mimo. ()
Reklama