Reklama

Reklama

VOD (1)

V rádiu hraje Jefferson Airplane, píše se rok 1967 a Larry Gopnik (Michael Stuhlbarg), profesor fyziky na klidné univerzitě na Středozápadu se právě dozvěděl, že ho jeho žena Judith (Sari Lennick) opouští. Zamilovala se do jednoho z jeho okázalejších známých, Sye Ablemana (Fred Melamed), který na ni působí rozhodněji než nesmělý Larry. V bytě s nimi bydlí jeho věčně nezaměstnaný bratr Arthur (Richard Kind), Larryho syn Danny (Aaron Wolff) je neustále v potížích a dcera Sarah (Jessica McManus) krade Larrymu peníze z peněženky a spoří na plastickou operaci. Anonym se ho snaží připravit o místo, jeden ze studentů ho uplácí a současně vydírá a sousedka odvedle ho mučí tím, že se opaluje nahá. Zoufalý Larry se vydá s prosbou o pomoc za třemi různými rabíny, aby mu pomohli vypořádat se s jeho problémy a stát se lepším člověkem. Seriózním mužem. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (430)

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Po předchozí černohumorné taškařici, do které Coenovi obsadili hvězdné herce a mně nezbývalo nic jiného, než se celou dobu válet smíchy po podlaze, dochází k obratu o 180 stupňů. Humor je zde sice opět přítomný, ale vyvolává spíš jenom letmé pousmání, příběh je totiž v podstatě vážný - looser, kterému se všechno sype pod rukama a on se s tím musí nějakým způsobem vyrovnat - a z předchozích snímků bratrského dua mi nejvíce připomněl Bartona Finka. Svou hutností, lehce absurdními scénami, jakýmsi vnitřním napětím, které ale nikdy nevytryskne na povrch a navíc bez absence gradace se A Serious Man pravděpodobně nestane diváckým hitem, ostatním ale poskytne námět na hodně dlouhé zamyšlení. Prozatím 4*, o zvýšení hodnocení se rozhodnu až po druhém zhlédnutí. ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Přeci jen bych přirovnání našel. Barton Fink mě donutil předlouhou dobu přemýšlet a postupem času jsem odhaloval další a další tajemství tohoto veledíla. Zde je to stejné. Coenové si získali davy přístupnějšímy filmy a pak je takhle krásně kopnou do hlav. Jak může být něco tak špičkového? Shrödingerova kočka požírá vše. Tohle je FILM! A je celkem slast koukat, jak místní hodnotitelé civí a nechápou. Lehká berlička pro ty ztracené: http://vortexfilm.blogspot.com/2010/08/jak-je-to-se-serioznim-muzem.html ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Upřímně, s bratry Coeny jsem na štíru. Jejich Tahle země není pro starý se mi zdála průměrná, Bratříčku, kde jsi? zase bez pardonu debilní, zato Lupiči paní domácí a Po přečtení spalte považuju za vynikající komedie, kterým k dokonalosti chyběl jen kousíček. A Seriózní muž se v mých očích řadí (bohužel) k Bratříčkovi. Protože celých 106 minut jsem se doslova nudil a ačkoliv jsem se snažil přijít na to, co by se mi na tom mělo líbit nebo proč tohle bylo nominováno na Oscara, na nic jsem nepřišel. Teda, s těmi Oscary jsem na to možná kápl, protože je známo, že v Hollywoodu je mnoho Židů a jak se zdá, ještě víc je jich v akademii… Ne, fakt nemám nic proti Židům, ale mám hodně věcí proti tomuto filmu. Co tohle vlastně mělo být? Tohle nudné nic? Sonda do života Žida, kterému se z ničeho nic posere život, on s tím nic nedělá a pak se to vyřeší samo a všichni jsou spokojeni (např. milencova smrtelná nehoda atd...) Co se mě týče, dávám tomu jedinou hvězdu za skvělou roli, kterou zde měl Simon Helberg (alias Wolowitz z The Big Bang Theory) která mě alespoň na chvíli vytrhla z letargie. Jinak jsem zde nenašel nic, co by mě donutilo k vyššímu hodnocení. P. S. A mnohem raději bych místo tohohle viděl v nominaci mnohem lepší The Last Station. Ale co já, obyčejný divák nadělám, že… ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Po dvou knižních adaptacích přišli Coeni opět s něčím osobitějším- v A Serious Man se vracejí k tématu židovství, přičemž židovské tradice zde mají hodně prostoru a samotný příběh se opírá o židovskou historii a náboženství – konkrétně se jedná o parafrází na Příběh o Jobovi, jehož „serióznost“ vůči bohu byla pokoušena skrze neštěstí, co na něho byla bezdůvodně snášena a to samé se děje i samotnému hrdinovi tohoto filmu, který je učitelem stejně jako oba rodiče Coenů. ___ Z formálního hlediska není o čem debatovat, film je skvěle natočený a hlavně má vypiplaný střih. Z narativního hlediska si Coeni opět zahrávají s diváckým očekáváním, jako tomu bylo například u Bartona Finka (nikdy odhalený Mcguffin v podobě balíčku) nebo Tahle země není pro starý (úplný závěr), tentokrát jsou ale k divákovi podstatně krutější - stejně jako Ďábel trápil Joba skrze bezdůvodné tresty, tak i Coeni divákům předkládají příběh, který je nedokáže uspokojit (protože nechce), neboť nenabízí odpovědi na kýžené otázky – rezignuje se zde na kauzalitu. Pokud Coeni v předešlém filmu Po přečtení spalte divákům neustále nabízeli vodítka, která později našla své užití v příběhu, zde naopak spousta vodítek za ničím nevede a některé linie končí ve slepé uličce, přičemž těm pozornějším své vypravěčské úmysly tvůrci odhalí už v polovině filmu – ve scéně u druhého rabína.___A Serious Man je možná tím nejméně sdílným filmem pro mainstreamového diváka, ovšem ten, kdo chce číst mezi řádky a přistoupí na hru bratří Coenových, tento film určitě docení. 100% ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Že by židovské spiknutí? Nejen v prvních minutách (úplně jiného) filmu jsem o tom přemýšlel, aby mě ta myšlenka držela až do úplného konce filmu. Tohle že jsou mnou milovaní Coenové? Odpovědět si musím sám .. ano, je v tom jejich rukopis, hrdinou je standardní smolař, dokonce i muzika sedí .. ale je to něco úplně jiného. I když chápu co je bar micva, tak vše ostatní tu pro mě zůstává španělskou vesnicí, ve které by mi nepomohla ani podrobná mapa. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (5)

  • Právník přes trestní právo, kterého si Larry najal, Ron Meshbesher, je skutečný oblastní právník z Minneapolis. Je z firmy Meshbesher and Spence. Adresa na obálce Larryho účtu je skutečná aktuální adresa jeho praxe. (c.tucker)
  • Natáčení trvalo 44 dní. (Saku)
  • Je nejasné do jakého roku byl film situován; Rabín Scott má v kanceláři kalendář roku 1967, ale výběry the Columbia House zmiňované Dickem Duttonem (Santanův "Abraxas" a Creedence Clearwater Revival's "Cosmo's Factory") byly vydány v roce 1970. (c.tucker)

Související novinky

OSCAR 2010 - výsledky

OSCAR 2010 - výsledky

08.03.2010

Většina filmových fanoušků bude nejspíš z “prohry” Avatara zklamaná. Není ovšem na škodu, že dala Akademie přednost filmu, který nejenže nebyl ani v nejmenším zamýšlený jako \"oscarový\", ale jeho… (více)

Reklama

Reklama