Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (990)
Člověk by čekal, že to bude obráceně - hodně intenzivní akce a malé zaměření na postavy. A ono ne. Je to celkem chytrý, nikam se nepospíchá a Robocop mě opravdu zajímal. Stahuje to právě ta rutinní akce a vyloženě odbytá a otravná postava manželky v podání Abbie Cornish. Anti-korporátní satirický podtón taky pobaví. Jsem pro dvojku s nadějí, že tam vyladí nedostatky a už by to mohla být jízda se vším všudy. 7/10. ()
Dost překvapivě je v novém ROBOCOPOVI akce sekundární /a nijak omračující/ a psychologie hlavní postavy primární. Padilha si vzal podvratný podtón Verhoevenova originálu, ale oproti němu se o dost víc zaměřil na Murphyho psyché a postupné sžívání s novým tělem a ztrátou starého. Nadupané obsazení ve vedlejších rolích /Keaton, Oldman, Jackson/ a využití skladby Hocus Pocus od FOCUS je pak je pak jen třešničkou. ()
Psychosomatické blokády v neurobotickém hávu. Film zaměřený spíše na postavy, intriky a lživé kecy než na nadupanou akci a efekty, čímž neříkám, že tam právě zmíněné atributy nejsou. Jen jimi Padilha neplýtvá, v podstatě pouze rámují děj. Kinnamanův Robocop poměrně zapamatovatelný, viděl jsem dobrý, nepříliš akční film, který však byl točen precizně a cílevědomě. 70% ()
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $58,607,007║Tržby Celosvetovo $242,981,799▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,425,910 //počet predaných kusov 392,877║ Tržby za predaj DVD v USA $6,707,937 //počet predaných kusov 392,410║ José Padilha to namiešal dobre, dokázal tam šikovne vopchať dramatickú osnovu ktorá tam funguje, akcia v medziach, neprestrelená, trikovo zvládnuté, je to pocta aj pôvodnej predlohe /80%/ ()
Kterak Hollywood vykastroval dalšího kdysi tak osobitého režiséra... Blockbustery spíš míjím, neboť oni většinou míjí mne, na Robocopa jsem se ovšem těšil, jelikož právě tenhle film byl dalším, celkem logickým krokem v kariéře výjimečného brazilského režiséra José Padilhy, který se celosvětově proslavil svým opusem Tropa de elite (a jeho pokračováním). Tohle strhující syrové akční sociální drama z favel Rio de Janeira vypovídá velmi realisticky o tom, jak hodně je v mezní situaci posunuta hranice vnímání dobra a zla i toho, čemu se říká spravedlnost. Ten oslí můstek k příběhu robotického policisty, jak jej kdysi natočil Paul Verhoeven a nyní v remaku uzpůsobil k obrazu svému Padilha, se přímo nabízí. Spravedlnost vynucovaná absolutně, silou těžkooděnců BOPE, silou Robocopa. Obé velmi pravičácké, velmi kontroverzní, velmi nestandardní v relaci k západním hodnotám. Když píši ,,uzpůsobil k obrazu svému", myslím tím, co všechno mohl tak vysoce sociálně vnímavý tvůrce pocházející navíc ze země, která má kontroverzi vepsánu přímo ve svém sociálním uspořádání, z potenciálu dřímajícím v látce, jakou je Robocop, vytěžit. Ale ono to spíš vypadá, že si velká hollywoodská studia uzpůsobila k obrazu svému dříve tak osobitého režiséra. To, co jsem mu v Elitní jednotce věřil bezezbytku, náhle v přetuněném hollywoodském spektáklu smrdí kalkulem, do popředí se dostává módní pranýřovaní USA coby světového četníka (scény z Bagdádu jsou ovšem naprosto jalové a plané), onen fašistický rozměr zneužití policie vedoucí k proměně v policejní stát vyšel rovněž tak nějak do ztracena, jediným nosným uvěřitelným momentem je kritika nadnárodního kapitalismu, což mi na ideově (a ideologicky) tak bohatý námět přijde dost málo. Ano, jistě, je to remake, to má vznik takovéhoto filmu ospravedlnit, vždyť remake je teď v Hollywoodu taky v módě... Je to smutný paradox doprovázející Padilhův přestup do Hollywoodu - kritizovat omezování svobody ve světě a přitom se pro peníze vzdát své tvůrčí svobody... ()
Galerie (95)
Photo © Sony Pictures
Zajímavosti (34)
- Píseň "If I Only Had A Heart", která zní při testování RoboCopa (Joel Kinnaman) v OmniCorpu, prvně zazněla v podání Plecháče (Jack Haley) ve filmu Čaroděj ze země Oz (1939). (Mr.curry)
- O rolu Clary Murphy (Abbie Cornish) sa uchádzali Jessica Alba, Keri Russell a Kate Mara. (m.a.t.o.)
Reklama