Režie:
Richard DonnerKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Mark MancinaHrají:
Sylvester Stallone, Antonio Banderas, Julianne Moore, Muse Watson, Steve Kahan, Kelly Rowan, Reed Diamond, Axel Anderson, Fulvio Cecere (více)Obsahy(1)
Nájemný vrah Robert Rath, životem poznamenaný samotář, má už dost zabíjení a chce začít nový život. Své zákazníky nezná, komunikuje s nimi pouze pomocí počítače. Než stačí splnit novou zakázku, předejde ho jiný zabiják. Představí se mu jako Miguel Bain. Zná Rathovu minulost i to, že kdysi zabil svého kolegu Nikolaje, aby dokázal, že je ve svém oboru nejlepší. Další objednávka, kterou Rath dostane, je smrt čtyř obchodníků a dívky jménem Electra, která jim má prodat důležitou disketu. V hotelu, kde má k transakci dojít, však čeká i Bain. Ten postřílí nejen agenty Interpolu, ale také obchodníky. Dívce se podaří uniknout, ne však na dlouho. Najde ji totiž nejen Rath, který dívce pomůže, ale také Bain, který se s ním zuřivě střetne v jejím bytě. Rath tuší, že má být Bainovou další obětí, a dokonce pochopí i to, že se ho ctižádostivý psychopat pokusí zabít stejným způsobem, jako on před lety zabil Nikolaje. Rozhodne se hrát s nájemným zabijákem složitou psychologickou válku nervů. Bain je nucen šest hodin trpět v tropickém vedru u téhož okna, odkud kdysi střílel Rath. Nakonec se však přece jen dočká. Rath vychází z banky a ocitá se na mušce Bainovy pušky. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (428)
"Ne každý, kdo se na tebe vysere, je tvůj nepřítel. Ne každý, kdo tě vyhrabe ze sraček, je tvůj přítel." Uvedený poučení o krávě, kočce a vrabčákovi má něco do sebe. Ovšem tady nejde o poučení, tady se bude zabíjet. A mě ten generační souboj zabijáků, hackerky a kočky dost baví, i když se přiznám, že za vyvrcholení závěrečnýho souboje mám chuť scénáristovi třikrát prostřelit hlavu a pak ho to nechat přepsat. ()
Stylovej a atmosfericky zajímavej akčňák,který bohužel doplatil na tvář Sylvestra Stallona.Přitom ho mám mc rád a tenhle film doslova žeru a paradoxně vidim Stallona jako největší chybu filmu,protože se sem zoufale nehodí,kdyby možná Banderase nahradil Arnold....bylo by to taky o něčem jiným :-) 90%. ()
Veľmi kvalitná Sly-ovka, z konca jeho zlatého obdobia. Síce Donnerova réžia nie je nijak prelomová, scenár je ale dostatočne chytrý. Stallone opäť raz bol úžasný - tvrďas s drsným pohľadom, hláškujúci a nesmierne cool. A na rozdiel od iných si myslím, že Banderes bol dosť veľká slabina filmu. Totiž celý čas neskutočne prehrával a oproti kultivovanému a realistickému Slyovi, bol akousi komiksovou postavičkou. Film disponuje skvelým tempom, ktoré vrcholí v závere v horúcom Mexicu (alebo v akej juhoamerickej krajine). ()
Assassins - "Nájomní vrahovia". Robert Rath versus Miguel Bain. Uhladený, chladný, americký profesionál versus mladý, ambiciózny Španiel. Sylvester Stallone versus Antonio Banderas. Na tejto výraznej, ústrednej macho dvojici stojí celý tento akčný krimi thriller. Dostali dosť priestoru na vzájomnú hereckú konfrontáciu. Bol to zaujímavý a vyrovnaný súboj. Bez týchto dvoch hollywoodskych hviezd by však tento film nemal moc čo ponúknuť. *** ()
Zlý zabijak, dobrý zabijak, starý a údajne mŕtvy zabijak a osamelá hackerka s mačkou (asi jedinou kladnou postavou filmu) spejú k prekvapivo zlému záveru - i napriek tomu dávam vysoko nadpriemerné hodnotenie (možno si to ten film ani nezaslúži) a to len vďaka mojej obľúbenej Julianne Moore, skvelému výkonu Antonia a (i keď nedotiahnutému) pomerne originálnemu nápadu. Čo sa týka akčných filmov, tento mierne vyniká a má aj dobrý spád. No - tú historku v závere podal Terence Hill oveľa lepšie :) ()
Galerie (73)
Zajímavosti (21)
- S výjimkou hřbitovní scény, kdy na Miguela (Antonio Banderas) pálí svou služební zbraní jeden z osobních strážců, jsou veškeré výstřely potlačené tlumiči. (Conspi)
- Electra (Julianne Moore) má mainskou mývalí kočku. Stejná kočka se objeví i v předchozím filmu Sylvestera Stallona Specialista (1994). (BloodMax)
- Ve scéně, kdy policisté převáží Miguela Baina (Antonio Banderas), který následně zlomí vaz policistovi za volantem, můžeme v následujících záběrech vidět, jak onen policista při nárazu do stojícího auta ožije a opětovně řídí. V dalším záběru se zdá být zase mrtvý a v dalším opět žije. (Lasmen)
Reklama