VOD (2)
Série(5) / Epizody(100)
Obsahy(3)
Příběh se točí kolem tří nepravděpodobných spojenců – půvabné a odhodlané agentky FBI, geniálního, ale duševně chorého vědce a jeho jízlivého syna s poněkud bouřlivou minulostí – kteří vyšetřují sérii bizarních úmrtí a katastrof, známých jako "Vzorec". (Warner Bros. CZ)
Videa (64)
Recenze (557)
Seriál, od kterého jsem očekával originální a zajímavý průběh a přitom jsem dostal zbytečně komplikující se příběh, který mě ještě k tomu příliš nebavil, protože měl od reality hodně daleko. Ale to J.J. Abrams tak dělal vždycky. Z jeho seriálů jsem si oblíbil hlavně Lost, protože se odehrával na ostrově, jenže chvíli na to se to začalo komplikovat a nakonec se to stejně absolutně zprasilo. Tohle by dopadlo jinak? Zase by mi naložili tisíc otázek a odpověděli by sotva na setinu...(5/10) ()
Seriál, ktorý silno odkazuje na éru seriálov ako Akty X či Twin Peaks. Seriál, ktorý produkuje dnes už takmer legendárny sci-fi tvorca J.J.Abrams. Seriál, ktorý vás vtiahne do sveta, v ktorom je pokrok nutný aj za cenu tisícov obetí. Fringe ma hodne zaujal svojím témou a celým univerzom, pretkaným vysoko koncentrovanými prvkami sci-fi a mystérie. Spracovanie je výborné, aj keď celkovo na mňa seriál pôsobí dojmom, akoby sa Abrams bál prekonať sám seba a zámerne pretkával inak seriózny sci-fi thriller vtipnými prvkami, ktorými sa snaží odľahčiť takmer každú situáciu. A práve preto musím sklamane povedať, že ma jeho Lost, či Goyerov FlashForward bavilo viac, a to je veľká škoda. Seriál ako taký však za zhliadnutie rozhodne stojí. Po dlhšom čase musím zmeniť názor - po zhliadnutí mnohých ďalších dielov už viem, že Fringe je brilantný a rozhodne lepší než Lost. ()
NA SVĚTĚ JE TOLIK NEVYSVĚTLITELNÝCH VĚCÍ...DOKUD SE NEVYSVĚTLÍ. Seriál má opravdu pěkně našlápnuto, ze všech záhad, které už jsme někde viděli, si zručně vybírá a přetváří je, Joshua Jackson sympaťák jako vždy, jen se strašně bojím, aby další seriálový projekt JJA nedopadl špatně, jsa dlouhou dobu téměř stoprocentním fanouškem seriálu Ztraceni (hodnoceno po první řadě). 70%. ()
Pilot mě naplňuje příznivými pocity. Rozhodně je co zkoumat a zkoumaná témata patří k mým oblíbeným. Tým je taky fajn. Děda vědec válí a slečna agentka ukazuje, že Abrams má sakra dobrý vkus. Jakto, že mi něco takového tak dlouho unikalo? První řada polehounku, jak jsme u J.J. zvyklí, buduje pevné základy na postavách a uvádí nás do problematiky. Pak se začíná přisypávat na technologickém a biologickém poli, experimentuje se. Znovu mám pocit jako by mi kradli nápady z hlavy a točili podle toho některé díly. Čím víc se blížíme finále, tím lepší. Myslel jsem, že už to mám za sebou, ale zase se ze mě stává závislák. Fakt díky! Druhá řada z počátku protahuje paralelní zápletku, ale to je celkem klasický tah a boční příběhy jsou dost zajímavé na to, aby divák vydržel. Bellyho účast celou sérii moc pěkně prolíná, i když ho (jak jinak) mohlo být víc. Závěrečné díly dupou na plyn, i když si nejsem jistý jestli trošičku nemění pravidla hry za pochodu, ale budiž. Díl s krádeží z roku 1985 je zatím vrcholem seriálu. Doufám ve víc z toho druhého světa. Sem s tebou třetí řado! Třetí řada kvaltuje téměř po celou dobu. Prohození Oliví přináší do vztahů mezi postavami neuvěřitelné pnutí a díly z paralelního vesmíru jsou osvěžující jako malinová limonáda za horkého dne. Mytologie houstne a finále je vrcholem celého tříletého snažení. No a ve chvíli, kdy sbíráte čelist z podlahy tak příjde ještě jeden závěrečný twist, který vás nutí hrábnout po prvním díle další řady a tak to má být. Krásná práce! Čtvrtá řada přihazuje k paralelním světům další vychytávku. Pěkně to zatřepe vstahovými liniemi (i když si nakonec Stázina vezme Kubu za ženu) a z mrtvých vstanou staří známí. David Robert Jones je nebo vlastně byl nehorázný týpek a je skvělé, že je zpátky stejně jako sám William Bell. Finálové díly jsou do jednoho špičkové a nákuk do roku 2036 vnadní na poslední řadu jako vůňe čerstvě upečeného citronového koláče. Už ať je to tu! Poslední řada přenesená kompletně do roku 2036, s mírnými úskoky do roku 2609, není úplně tradiční. Je koncipovaná jako celek, kdy má dojít k porážce "těch zmrdů z budoucnosti" a ukončit celé tohle pět let trvající vyprávění. Takže hlavně... Povedlo se to, pár přešlapů tu samozřejmě je, ale nostalgie v posledních dílech je doslova smrtící. Všechny ty Fringe chuťovky z minulých let jsou to použité jako prostředek k likvidaci padouchů. Máme tu antigravitační náboje (když někoho zastřelíte, vyletí do vzduchu - cool ne?) Petera jako kalkulujícího Supermana, dokonce i Geena. Olivie je v téhle řadě tlačená trochu do pozadí a zaválí až ve finále. Parádní je nostalgická návštěva paralelního světa. Finále je pak emocionální ždímák, jak jsme u Abramse zvyklí. Mladá holka přežije, starej chlápek umře. Dobrej obchod. ()
Mám s tímhle seriálem jeden vážný problém a nemyslím, že zmizí s druhou (či jakoukoliv další) sérií: postavy dělím na ty, které mě víceméně nezajímají (střelený vědec, jeho syn, chápavý kámoš-polda) a ty, které mě serou (hlavní bloncka-hrdinka, černý skinhead, ta ruská xantypa z *** Dynamics). Námět není vyloženě špatný, jsem ochotná překousnout všemožné úlety od reality i aktivní bůžky ve stroji, ale jak se mám, kurňa, smířit s tou imho nesympatickou pipinou v hlavní roli? S lepším obsazením by to byly silné čtyři hvězdičky, kdyby se mi někdo hodně líbil, tak třeba i pět. Ale takhle... 65% EDIT: Tak jo, zvykla jsem si, zápletky epizod mě celkem baví (když už ne jejich řešení deus ex machina) a postavy beru na milost, akorát Olivia mi pořád přijde hnusnější než prdel. Přidávám procenta a tím pádem je třeba prdnout hvězdičku navrch. 73% ()
Galerie (964)
Zajímavosti (64)
- Číselné stanice popsané v této epizodě skutečně existovaly/existují a jejich poslechu se skutečně věnují někteří radioamatéři. Role těchto stanic je však o poznání méně tajemná, než seriál naznačuje. Číselné stanice sloužily především ke komunikaci s agenty v zahraničí, což dokládají i odtajněné dokumenty ministerstva vnitra ČR. (kkomtu)
- Seržant Stuart Malick (Justin Doescher) má na fotografii z roku 1987 oblečenú uniformu ACU s digitálnym univerzálnym maskovacím vzorom (UCP). Tento maskovací vzor bol však v americkej armáde zavedený až v roku 2004. (koba)
Reklama