Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Barbara Stanwyck hraje zištnou herečku Jean Harrington. Podle jejího stejně zlodějského otce, "plukovníka" Harringtona (Charles Coburn), by měla oškubat bohatého, naivního Charlese Pikea (Henry Fonda), plachého milovníka hadů, který se vrátil z dlouhé expedice po Amazonce. Tenhle plán ovšem selže. Odhalí ho Pikeův komorník. Naštvaná Jean se do Pikeova života vrátí v podobě odporně noblesní Lady Eve, rozhodnutá ho trápit, jak jen to půjde. Pikeovému otci se Lady Eve velice zamlouvá a chce tento vztah porpořit za každou cenu. Zpletenec příběhů se rozuzlí za pomocí opravdové lásky... (kyselina)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (41)

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) V určitých ohledech mi snímek připadal modernější nebo nadčasovější než většina dobových filmů, nejspíš to bude pohybem kamery a některým chováním postav, ale v jiných aspektech to zase bylo tak klasické a nepřekvapivé, že se mi chtělo zívat. Henry Fonda má nějaké roztomilé kouzlo, Barbara mě zase překvapila svojí drobností, takže nakonec asi můžu říct, že jsem si to vcelku užila. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Do komediální polohy přepnutá Barbara Stanwyck jako žena, která ví nejen, po čem touží muži, ale hlavně, po čem touží sama. A jak toho dosáhnout. Henry Fonda v roli její bezelstné oběti. Zatímco on, okouzlen vůní, vzhledem i intelektem první svůdné bytosti spatřené po letech strávených v divočině, jí bez náznaku prozíravosti prozradí tajemství svého jediného triku (totiž toho karetního), ona jej nenápadně zaplete do svých intrik. Tradiční souboj pohlaví se nekoná, vítěze (tedy vítězkyni) známe od začátku. Žena, nikoli deus ex machina, dává ústřední pár po rozchodu opět dohromady. Ryzí femme fatale. V podání Stanwyckové balancující na samé hraně toho, co Produkční kodex připouštěl. Tak smyslná, že dokáže pozměnit hrdinovo vnímání skutečnosti (rozostřený subjektivní záběr očima omámeného Fondy). Jednoduše mu zamotá hlavu, ovšem s podtextovými náznaky, které by si tvůrci bázlivější než Sturges raději nechali pro sebe: had jako falický symbol a Fondovo zhmotněné podvědomí. Protože, nebuďme naivní, po tak dlouhém půstu mu jde jenom o jedno a v zásadě je osobou stejně málo ctnostnou jako Stanwycková. Oproti jiným screwball komediím je tato pomalejší (nejzjevnější jsou Sturgesovy problémy s rytmem, když dojde na slapstick) a méně sofistikovaná, než napovídá zápletka, ale své pro zásadní pozměnění obvyklého rozdělení rolí si určitě nezaslouží být při cestě ke kořenům žánru americké romantické komedie opomenuta. 75% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kedysi moje prvé stretnutie so Sturgesovou tvorbou a hollywodskou klasicou bláznivou romantickou komédiou všeobecne. Vyvolala vo mne túžbu spoznať aj tie ďalšie a ešte slávnejšie. Možno preto, že tá romantika bola cynickejšia (čiže nie dnešne rádoby cynická) a zároveň inteligentnejšia, ako dnes (samozrejme v globále). Stanwyck manipulujúca s bezmocným Fondou, to musí byť a aj je povinnosťou pre každého bezmocného, zmanipulovaného kinematografiou. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Další ze slavných romantických komedií klasického Hollywoodu. Od Sturgese jsem viděl zatím jen Sullivanovy cesty. Ty pro mě nebyly nijak stoprocentně pozitivním zážitkem, ale spousta momentů mě pobavila a především, ústřední dvojice mě oslovila a zajímala (Veronica Lake? Veronica Lake!). Tahle pro romantické komedie esenciální potřeba mi bohužel schází u Lady Eve. Díky podivně rychlému úvodu (postrádal jsem pocit jakékoliv expozice) a skrze divný a zmatený děj, kdy se obě postavy chovají pro mě nepochopitelným způsobem, jsem si nedokázal ani k jedné hlavní postavě vytvořit vztah a cítit zájem o její osud. Pominu-li tak pár scének, u kterých jsem se zasmál (a to byly téměř a pouze jen ty slapstickové), prošuměl mnou celý film bez jakékoliv větší pohnutky. Vypadá to, že Sturges tak zůstane v mém pomyslném žebříčku daleko za Wilderem, Lubitschem, Cukorem či Caprou. 4/10 ()

pm 

všechny recenze uživatele

Mám problém film ohodnotit už řadu měsíců. Skvělý herecký pár a řadu vtipných scén sprostě devalvuje přístup Prestona Sturgese k postavě Charlese: chlapíka naivního a plachého v závěru proměnil jen v hlupáka. Vadilo mi, jak s ním ona v poslední třetině zachází. Že je děj vysoce nemorální ještě přejdu, ale trapnost už ne. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (4)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Moncktona Hoffeho. (Hans.)

Reklama

Reklama