Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavnou hrdinkou filmu je Stella, ktorá sa dlhší čas márne usiluje študovať herectvo, napokon ju však napriek očakávaniam prijmú na súkromnú školu Matteusza Gdulu. Stella je ctižiadostivá, ale nie veľmi talentovaná, kvôli čomu sa rýchlo stane terčom posmeškov ostatných spolužiakov. Jej jedinou priateľkou sa stane plachá Cecile. Od nej sa dozvie o Gdulovi, tajomnom zakladateľovi školy a jeho podivných vyučovacích metódach. V 70. rokoch prišli o život viacerí jeho študenti. Gdula spáchal samovraždu a jeho výučba bola zakázaná. Keď však jedna zo študentiek záhadne zmizne a z uzatvoreného, rozpadnutého krídla budovy sa začnú ozývať podivné zvuky, Stella začína tušiť, že Gdulove praktiky sa na tejto škole ani zďaleka neskončili. Teraz má len jediný cieľ: zúčastniť sa na Gdulovej vyučovacej metóde, a to aj v prípade, že by ju to malo stáť život... (ricci.s)

(více)

Recenze (70)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Málokdo dnes ví, že postava temného učitele herectví Mateusze Gduly byla inspirována skutečnou osobou, nejkontroverznějším režisérem všech dob, Osirikasem Pansilasem, jehož kontroverze zašla tak daleko, že je jeho práce a dokonce i samotná existence popírána nejen v uměleckých kruzích, ale dokonce i historiky. Osirakis za svou krátkou filmovou kariéru v 50. letech minulého století natočil několik prazvláštních snímků. Už jejich názvy slibovaly netradiční podívanou - Skála aneb Betonový muž, Letěla kočka, bum do zdi či Rozvírej se bříško. Odporné horory, kde se lidé zalévali do betonu, kočky rozbíjely o zdi a párala břicha však lákaly své diváky na až na svou dobu neuvěřitelné triky, při nichž zůstával rozum stát. Navíc Pansilas překvapoval i tím, že každá další projekce stejného snímku byla od té předešlé v něčem odlišná, jednou letěla proti zdi kočka zrzavá, jindy mourovatá, někdy změnil i název původního snímku a divák jdoucí na Skálu dostal např. Utopence, jenž neutíká, obsah filmu si asi dovedete představit. Po několika měsících úspěšného podnikání ve filmové branži konečně na jeho film přišel místo obvyklých debilů i normální člověk a celou záležitost nahlásil na nejbližší policejní stanici. Při vyšetřování pak vyšel najevo prostý fakt, že Pansilas nebyl žádným filmovým kouzelníkem, nýbrž prachsprostým podvodníkem a ve svých filmech nepoužíval žádnou novátorskou techniku, točil totiž obyčejné dokumentární snímky, nejednalo se tedy o žádnou převratnou imaginaci, ale jen a jen o nudnou realitu. Pansilas byl poté odsouzen k trestu smrti, jeho filmy spáleny a jeho existence zpochybněna. Jeho odkaz však žije v jeho divácích, kteří stále prahnou po dalších zážitcích.... A k Masks jen to, že jako pocta klasikům dobrý, a když si odmyslím tu příšerně otravnou árijskou machnu v hlavní roli, tak i velmi dobrý. Smysl pro giallo říká čtyři, zdravý rozum tři, na co já asi dám. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

"Hororová pecka z Německa." Opravdu? Ale vůbec ne...Já osobně nesdílím zdejší nadšení. Ano z filmu je cítit, že se tvůrci snažili napodobit Daria Argenta, ale zůstali jen u toho. Gialla, no spíše bych měl napsat obecně horrory tohoto tvůrce ze 70. let, jsou totiž nedostižné. Ve své podstatě je film Masks jen pokusem o natočení nové Suspirie zasazené do současnosti, bez jakékoliv další invence a samozřejmě jde o její nepoměrně horší verzi. Tím nechci kvality filmu nijak zesměšnovat nebo zpochybňovat, ale hold mezi současnou horrorvou produkcí je jednooký králem. PS: Masks rozhodně giallem není, tak jako ve své době nebyla Suspirie. ()

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Celé to na mě působí jako námět Labutě, opracovaný nanejvýš tak pazourkem, vyrobeným z půlky cihle. Je tam sice hodně žádoucích prvků, které protínají hned několik žánrů, ale bohužel, ve výsledku stejně budu zítra rád, že si na toto moc vzpomínat nebudu. V paměti mi uvíznou jen úvodní scéna a přiblblej kord...a vadila mi hudba....60% ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TANEC HERCE NA HRANĚ NOŽE. NEJISTOTA. TO JE ZÁŽITEK, KTERÝ MUSÍ HEREC UKÁZAT NA JEVIŠTI.....“ /// Tam v kleci s dravci, ve škole, ze který se nezdrhá, za svojí krásnou maskou ukrývá se … seru na básnický střevo, prostě solidní horůrek o radikální divadelní skupině, kde většinou nikdo nic nehraje. ,,HILFE, HILFE!“ Barbína se občas chová jako kráva, některý kundy si dokonce zasloužej stoprocentně umřít, páč když se někdo chová jako dement…. ale seru na kritický střevo. Napětí to má. I když pod účinky LSD bych asi na ten závěr reagoval líp. Hlavně to stou ,,emociální krví“ už má hovno co společnýho s vylepšenou metodou Stanisławského a kráčí to do řiti magorskou cestou. EMOCE JSOU NAŠE KREV! No tak jo, přehršel hororových nápadů – třeba ta kamera (kurva, taky vám to připomínalo ty 70-80tkový horory? Ten důraz na tělo, světlo….). Jako… jedním slovem? Zajímavý! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Z divadla nám začaly mizet hérečky. 2.) Přemejšlím, jestli dát přednost DAMU nebo kurzu Mateusze Gduly. 3.) Thx za titule ,,ricci.s“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *** ()

VenDulin85 

všechny recenze uživatele

Mně se hodně u Masks líbilo, jak tvůrci uchopili toto téma, vynechám kritiku hereckého obsazení (jasně, barbie come home, ale chvílemi jsem si říkala, jestli to právě nebylo zamýšlené, od Němců se dá čekat ledacos), krom něj to byla lahůdka za lahůdkou, hudbou počínaje a hektolitry krve konče- abyste nesetrvávali v klamu, já tu sice chválím, ale chvilkami mi bylo lehce špatně a doteď, když beru do rukou nůžky, si dávám pozor, abych je držela hroty od sebe.. Není to pro slabé povahy, stejně jako není Divadelní škola Matteusza Gduly pro každého herce. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama