Režie:
Martin ScorseseScénář:
Ted GriffinKamera:
Harris SavidesHrají:
Simon Baker, Christopher Denham, Michael Stuhlbarg, Ted Griffin, Nellie Sciutto, Richard Easton, Kelli O'HaraObsahy(1)
Martin Scorsese nalezl poznámky popisující asi tři minuty nikdy nerealizovaného Hitchcockova scénáře k filmu s názvem The Key to Reserva. Jako Alfredův fanoušek se rozhodl tento fragment zfilmovat v mistrově stylu 50. let, jedná se však o mystifikaci. Neznámý muž v obleku pátrá v divadelní lóži po ukrytém klíči... (J.Connor)
Recenze (83)
Key to Reserva je krátkometrážny snímok od Martina „ešte jeden chlp na mojej tvári a môžem sa naverbovať do ZOO“ Scorseseho, v ktorom sa snaží vzdať holt najväčšiemu kinematografickému géniovi. Je to film o filme, takže Scorsese nám najprv svoj projekt predstaví a potom ho môžeme plnými dúškami užívať ako sladký parfém okoloidúcej neznámej krásky, ktorý nám otupí zmysly na pár sekúnd...Film je pre skúsenejšieho Hitchcockovského diváka, ktorý má prehľad o jeho najznámejších filmoch. Hovorím to preto, lebo Scorsese vytvoril akúsi koláž všetkých, pre Hitchcocka typických scén a pohybov kamerou.____Absolútne geniálne! Na snímok ma upozornila očarujúca Ducharme :* ()
skvělá mystifikace od Scorseseho, jež je zároveň solidní poctou režisérovi Hitchcockovi a jeho filmům. Klidně bych dal i 4 hvězdičky, kdyby tam bylo něco víc než poctivá thrillerová atmosféra, která vyústí v reklamu ... dobrý režijní úlet. Odkazů je tady hafl, tak si nějaký vyberte. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Martin Scorsese realizuje fragment z Hitchcockova ztraceného scénáře, který mistr napětí nestihl natočit (spíše si ale ten scénář napsal až sám Scorsese;) ). Vznikla z toho tříminutová lahůdka plná tradičních Hitchových trademarků (kamerové nájezdy, využití hudební složky, stupňované napětí, záběry,...). Je vidět, že Scorsese má Hitchcockův rukopis dokonale nastudovaný a projevil se zde jako dokonalý řemeslník. Navíc díky upravené škále barev, kdy dílo vypadá jako kolorovaný film z 50. let, by člověk řekl, že The Key to Reserva natočil sám Hitchcock. Bravo Marty! ()
Freddie Hitchcock vstal z mrtvých! Důstojná pocta jednomu z největších filmových velikánů od... dalšího velikána. Martin Scorsese je právem považován za jednoho z největších talentů dneška (a několika předchozích dekád). A ani smysl pro humor mu očividně nechybí. Což takhle přijít s myšlenkou natočit krátký snímek podle záhadně „nalezeného“ scénáře mistra napětí a zcela v souladu s jeho pravidly? V Scorseseho podání naprostá bomba; kraťas má styl, nepostrádá typickou atmosféru, napětí, kameru, hudbu a dokonce i režii samotného mistra. Z mého pohledu téměř dokonalá pocta a myslím, že ani samotný Hitchcock by se nezlobil. ()
"It's one thing to preserve a film that has been made, it's another to preserve a film that has not been made." Krásné vzdání pocty a respektu jednoho velikána evidentně plného entusiasmu druhému, navíc ještě krásnější o to, že je pravděpodobně celé vymyšlené. Hitchcockovy filmy byly unikátní, zde je v pár minutách zkombinováno hned několik odkazů na jeho největší kousky, nevím nakolik by byl ochoten sám tematizovat a odkazovat na vlastní tvorbu, ale možná bych se i nechal přesvědčit, kdyby nebylo úplně poslední scény s ptáky. Ta jasně podtrhává celou hyperbolu... Samotný "film" je až neuvěřitelně přitažlivý, dokáže i na extrémně malém prostoru vybudovat hutnou atmosféru, skvěle využívá hudby (klasický Hitchcock) a vybízí diváckou zvědavost k řadě otázek (Co se stalo? Co dál? Já chci víc!). Věřím, že nad tímto noblesním Scorseseho aktem nejeden hardcorový příznivec Hitchcocka ze staré školy zamáčkl nostalgickou slzu. 9/10 ()
Zajímavosti (2)
- Film obsahuje hned několik odkazů na tvorbu Alfreda Hitchcocka. Jsou jimy úvodní titulky a padající hudebník, odkazující na snímek Vertigo (1958), iniciály na kapesníku R.O.T. a focení po pádu hudebníka směřující k filmu Na sever severozápadní linkou (1959), nápis "Top Secret" na špuntu odkazující na snímek Pověstný muž (1946) a závěr, který odkazuje k filmu Ptáci (1963). (J.A.K.)
Reklama