Reklama

Reklama

The Boondocks

(seriál)
USA, (2005–2014), 19 h 48 min (Minutáž: 19–23 min)

Tvůrci:

Aaron McGruder

Hudba:

Flying Lotus

Hrají:

Regina King, John Witherspoon, Gary Anthony Williams, Cedric Yarbrough, Jim Meskimen, Charlie Murphy, Snoop Dogg, Aaron McGruder, Xzibit, Sam McMurray (více)
(další profese)

Série(4) / Epizody(55)

Obsahy(1)

Animovaný tv seriál bežiaci v USA. Robí si srandu z rapu ale černochov, ale nie rasistickým spôsobom. Problémom je angličtina, ktorá je slangová a často gramaticky nesprávna. Seriál hovorí o bratoch Riley a Huey Freemanovcoch, ktorí žijú u svojho deda Freemana. V seriáli vystupuje viac známych raperov, niektorí aj nahovorili sami seba. (ČSFD)

(více)

Recenze (31)

T-pack 

všechny recenze uživatele

The Boondocks jsou o tolik víc, než se můžou na první pohled zdát. Já sám do seriálu šel s tím, že jsem na internetu viděl několik vtipných scének a myslel si, že jde o normální komedii, nicméně po pár epizodách jsem dostal něco mnohem propracovanějšího. Show s humorem zachycuje celou mentalitu jisté „okrajové“ skupiny v hrstce postav. A přestože má každá z nich velkou řadu much, je vážně těžké s nimi nesympatizovat. Pro mě tak nějak přirozeně nejvíc s Huey Freemanem. Pro sledování seriálu však musíte splňovat jednu podmínku – vědět něco o černošské kultuře. A to nezahrnuje pouze jednou vidět 50 Centův videoklip na Óčku. Problematika černé subkultury ve státech je poměrně komplexní věc a Boondocks si nedali za úkol jí řešit, ale pouze jí nastínit – ze všech možných úhlů, vždy ale přes komedii. Někdy tím sám sobě seriál škodí, jelikož dost epizod (především v druhé sérii) je postavených čistě na komice a pomáhá si i vyháněním děje do přílišného absurdna Absurdita sice jindy působí jako integrální součást celé show, nicméně v některých scénách je ta hyperbola až příliš velká. Pro mě však tyhle řehtací díly „o ničem“ vyváží těch pár naprostých klenotů, které zaujmou právě spíše hnací myšlenkou a vážnějším tématem, kde je humor spíše jako přízdoba, respektive jako hezký balící papír. Ve druhé sérii to pro mě byl díl Home Alone, ve třetí The Color Ruckus, v první zaručeně The Itis. Když se k tomu připočítá velmi nadprůměrná animace ovlivněná stylem anime a bojové sekvence, které by hravě strčily do kapsy i Naruta, vyjde z toho celkově jeden z nejzábavnějších a sebe nejuvědomělejších seriálů, který v Americe vzniknul. ()

toi-toi 

všechny recenze uživatele

Americký seriál kreslený japonským štýlom o afroamerických stereotypoch? Neviem kto na ten nápad prišiel ale je génius. Výborné vtipy na všetky možné témy od raperov či wannabe syndrom, cez černošské práva a správanie sa, až po všeľudskú hamižnosť. Btw diel s Martinom Lutherom Kingom jr. a jeho prebratím z kómy a sklamaním nad afroameričanmi 21. storočia je pre mňa nezabudnuteľný a dokonalý. ()

Reklama

Phex 

všechny recenze uživatele

Společenská satira, nevím jak by šla dělat líp. Zápletky jsou vždy o určitých stereotypech spojených s černošskou kulturou a stylem života. Tyhle stereotypy se seriál snaží pomocí humoru a vtipu nabourávat nebo je parodovat. Strašně mě baví děda, kterej prostě chce zapadnout, ale zároveň je vychcanej a nechce aby s ní někdo vyjebával. ()

Kwaichi 

všechny recenze uživatele

Viac sa mi páčila "hraná verzia" o černošskom živote za veľkou mlákou s názvom Chrisa nemá nikto rád. Na niektorých scénach sa dalo dobre pobaviť, ale mnohé mi pripadali až príliš komické alebo v mojich očiach ostali úplne nepochopené. Tento negerský humor bol na môj vkus až príliš výstredný. Každá epizóda však obsahovala inú moralizačnú pointu na zamyslenie, čo hodnotím pozitívne. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Osobně se divím tak malému počtu hodnocení a jednomu samotinkému komentáři k této ojedinělé a i přesto skvěle odvedené míchanici amerického cartoonu (k tomu ještě z téměř vyloženě černošského prostředí) a japonského anime. Jistěže to občas skřípe a scénaristi se někdy nevyhnou tu nezbytné poučce, tu zbytečnému vtípku, ale celek se drží na hodně vysoké úrovni. Navíc to má ideální dvacetiminutovou formu. Budu si to muset postahovat. I když občas nucený Idiot Ball toho, kdo zrovna není ve světle kamer (nejčastěji Riley) skutečně vadí. A to jsem viděl pouze první díl, trojici (zatím) dílů se Stinkmeanerem, to jak hráli Kickball a to jak šli do vězení (s03e09 asi). A to si myslím je dobrý výkon. Když si k tomu připočtete kvalitní beaty, sympatické postavy, máte pěkně zajímavě zabarvený koktejlek, který vám ale v tuzemských barech nejspíš nenamíchají. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (3)

  • V jedné ze scén se potká strýček Ruckus s Martinem Lutherem Kingem, hodí po něm cihlu a vzápětí mu říká, že po něm hází cihly už od roku 1959. V tu chvíli se objeví flashback, ve kterém strýček Ruckus začne Kingovi nadávat, a poté po něm hodí (přesněji vrhne) cihlu koulařskou (diskařskou) otočkou. Zde se však nachází pravděpodobná chronologická chyba. Již v 50. letech sice existovali pokusy o používání diskařské otočky v kouli, avšak převažoval koulařský styl sun. Úspěšně s velkými výkony ji začala používat až Aleksandr Baryshnikov ze SSSR v roce 1972. Je tedy velice nepravděpodobné, že by strýček Ruckus tuto techniku doopravdy mohl použít. (Matej.Mirejo)

Reklama

Reklama