Reklama

Reklama

V roce 1641 je ve francouzském vězení Skot James McCullen shledán vinným z prodeje zbraní oběma stranám konfliktu. Před vykonáním rozsudku vyřkne poslední slova o tom, že klan McCullenů je velký a mocný a že moc jeho synů poroste i po dlouho po jeho smrti. Místo popravy ho však čeká rozžhavená železná maska, kterou je odsouzen nosit až do své smrti... V nedaleké budoucnosti mluví na fóru McCullanův potomek, mocný zbrojař. Představuje nanomity – dokonalé mini vojáky. Původně sloužili v lidském těle k likvidaci nádorových buněk, ale podařilo se je naprogramovat tak, aby jedli prakticky cokoliv, například kov a beton, a ničili tak nepřátelskou techniku a budovy. Pak jsou dálkovým ovladačem zkratováni, aby nedošlo k další nežádoucí aktivitě. Druhý den ráno má být vyexpedována z McCullanovy továrny v Kyrgyzstánu další várka bojových hlavic s nanoroboty. Dva vojáci Duke a Ripcord, kteří vezou v koloně aut kufr s nanohlavicemi, si všimnou chybějícího průzkumného týmu na 40. kilometru. Vyhlásí pohotovost a vrtulníky potvrdí, že radar nic nehlásí. Najednou se ale zničehonic objeví jakoby mimozemské letadlo a oba Apače sestřelí. Vojenská vozidla se rozptýlí, podivný letoun střílí i po autech a ničím nejde zničit. Pak se na zemi objeví jakýsi výsadek vojáků, které vede štíhlá černovlasá žena. Nezastaví je ani granáty. Duke odnese zraněného kamaráda stranou a vrací se pro kufr. Žena se mu s několika vojáky postaví. Vyjde najevo, že se znají, jmenuje se Anna. Najednou se z oblohy snese další neznámý stroj a z něj další „muž v černém“. Ten začne likvidovat Anniny vojáky. Duke Anně pomáhá. Objeví se další žena se zrzavými vlasy a muže v černém zastřelí. Anna nakonec odletí bez kufru, ten nechá Dukovi. Za Dukem přijde zrzavá žena se svými muži a chtějí kufr. Jsou prý tajná jednotka – jako hologram se jim představí velitel jednotky, generál Clayton Abernati aneb generál Hawk. Je prý ve zvláštní jednotce. Jeho tým Alfa je prý dopraví i s kufrem k němu. Během letu Duke zjistí, že zrzavá žena je u speciální jednotky – je v ní Brit, Maročan a muž, který nemluví. Chce se k nim přidat. Na základně zjistí, že se jedná o útvar G. I. Joe, který formálně neexistuje, ale slouží u něj ti nejlepší z nejlepších. Jednotka se snaží zjistit, kdo je napadl, proč a kdo za jejich nepřáteli stojí... (TV Prima)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (1 212)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Efektně natočená směska obšlehnutých či alespoň jinde v jiné variaci viděných akčních scén, mezi nimiž se odehrává směska naprosto nesmyslných nebo pro změnu totálně klišovitých vztahů mezi hrdiny majícími míň rozměrů než jejich pseudopředlohové plastové figurky. A schválně jsem nepoužil slovo "propojit" nebo tak něco, protože ve světě G. I. Joea nedává smysl ani řazení akcí - jednotlivé scény jsou tam prostě proto, aby se ne snad něco dělo, to proboha ne...jsou tam proto, aby něco vybuchovalo;) A to jsem se z fotek tak naivně těšil na zlou intrikánku Siennu Miller a na fešnou roli pro Rachel Nichols (to hezké a herecky celkem schopné děvče z poslední série Alias)...a na cool ninji;) A dostal jsem místo toho statečného vlastence Chaininga Tattooa, jeho podceňovaného sidekicka vypadajícího a chovajícího se jako současným měřítkům vyhovující parodie Willa Smithe z Dne Nezávislosti a špičkově ujetého a přehnaně patetického "méd sájentist" Josepha Gordon-Levitta...všichni ostatní mi byli naprosto ukradení, což zamrzí zvlášť u ninjů, kteří byli podstatně míň cool než na fotkách. Ne, to je lež, víc to přece jenom zamrzí u obou přítomných slečen (nebo spíš už vlastně dam), protože při nejlepší vůli a vzpomínkách na pubertu nemůžu vystačit s jejich redukcí na obtažené body armory, zvlášť když Scarlett má jednu z nejdementnějších zbraní jakou si jde představit. Co tedy je vlastně G. I. Joe zač? "Velmi překvapivě" je to jenom sled drahých (a přesto z hlediska CGI místy směšných) rychle se hýbajících obrázků, které trvají až příliš mnoho minut... Sommers prostě ve své honbě za osmdesátými léty zase přetáhl strunu a výsledkem jeho práce je kolem a kolem vzato úplně zbytečný film. Těch deset procent nad padesátku je jenom za obtažené dívčí body armory (přece jenom, na něco to stačí...) a za ten upřímný smích, který ve mně vyvolal jeden z posledních záběrů, ukradený z konce prvních X-Menů. A i tak se za ta procenta cítím provinile:) ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No trailery na me pusobili sice zabavne, ale ne jako kdovijak velka rezba, proste jsem cekal nejakyho chudyho bratricka Transformeru. Jenze to by to nesmel tocit Sommers, aby z toho nevymacknul ultimatni jizdu. Pribeh je naprosto dostacujici, ale o to tu nejde, tady jde o to, ze od zacatku do konce cely ty dve hodiny bez hluchejch mist si to rozdavaj Joeove s Cobrou a je jedno jestli na zemi, ve vzduchu nebo pod vodou. Neustale se neco deje, nekdo se s nekym rube a to vse v hodne namakanejch tricich, akorat obcas to debilne ulitne a nejakej trochu slabsi trik prasti do oka. Herci sice nemaj buhvi co hrat, ale vetsina jsou drsnaci a sympataci, ktery nemaj problem cokoliv rozsekat a jeste u toho hodit nejakou hlasku, Eccleston je jako zaporak fajnovej az na ten silenej prizvuk a na chvilku se dokonce objevi i Fraser. S postavama jsem mel akorat jedinej problem, vzdy, kdyz pride na scenu nejaka znama hlavnejsi postava, je pozornost zamerena ciste na nej a on nejak stylove vlitne na scenu, hodi drsnackou hlasku a pokropi nepratele. Proste se Sommers desne vyziva v predstavovani jednotlivejch postav. Jenze me to bohuzel moc nerikalo, jelikoz sem si nikdy zadnyho panacka nebo komiks nekoupil a animovanej serial nevidel. Proste vypnout mozek, popadnout popkorn a dve hodiny se dokonale bavit, ja jsem naprosto spokojenej, navic je pripravena puda pro druhej dil, coz je fajn. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Začal bych vtipem: Víte, co se mi nejvíce líbilo na G.I. Joe? Trailer na novou romcom s Kačkou Heigl a Butlerem, který běžel před filmem. ____ Pět poznámek – ke střihu, vertikalitě, sexualitě, multikulturalismu a instrumentalismu: ____ 1, V polovině a na konci šedesátých let řada amerických filmů experimentovala s rychlejším tempem střihu. Dnes je střih u většiny filmů rychlejší než v jakémkoli jiném období. Ve skutečnosti může rychlost střihu brzy dosáhnout svého stropu; je těžké představit si celovečerní film, kde by trval záběr v průměru méně než 1 sekundu. Lze tuto hranici nějak prolomit a překonat? Lze, takovým malým podvodem, protože hranice jedné sekundy se zachová, ale akce se přesto bude zdát rychlejší. Jak? Jednoduše, akce se neodbude sekvenčně, ale simultánně, tzn. že se rozdělí do dvou až třech míst a mezi nimi se přestříhává. Kupříkladu souboj ninjů a přestřelka mezi vojáky se tak neodehraje postupně za sebou, ale přestříhává se mezi tím. Stejným způsobem se řešila hranice minimální délky záběru v závěrečné obří sekvenci v Transformers 2. Stejným způsobem se to řeší i zde. Abych se ale přiznal, tak tenhle typ řešení akce nepovažuji za šťastný. Nejde tu vůbec o přehlednost, nebo nepřehlednost akce, ale o to, že takovéhle přestříhávání ruší potěšení z kontinuity akce, z její výstavby, a akce tím ztrácí parametry „malého příběhu". Když si vybavím všechny americké akční filmy z 21. století, sedlo mi stoprocentně opravdu jen máloco. A tak stejně jako pojmenoval Havel proslulým skvostem „humanitární bombardování“ intervenci do bývalé Jugoslávie, i G.I. Joe akcí přetéká, ale je to jen jako, takové humanistické, neškodné, nijaké... taková humanistická genocida diváka. ____ 2, Američané přistáli na Měsíci léta Páně 1969. Do stejného období spadá počátek rychlejšího střihání v amerických filmech, viz bod jedna. Náhoda? Nikoliv náhoda, nýbrž počátek vertikální éry, utužené o pár let později „vertikálním" opuštěním Země ve Star Wars. I G. I. Joe je filmem vertikálním. Odpovídá tomu vertikální poster rozdělený na nebe a peklo, nebo spíše nadsvětí a podsvětí bez morálního významu. Jen peklo je umístěno nahoře, protože to je pro teenagery víc cool. Dále je ryze vertikálním problémem potýkání se s gravitací (černoch se chce hrozně moc stát pilotem; Eiffelova věž zase doplatí na přitažlivost) nebo neustálé přecházení mezi hydrosférou (id - oceán nevědomí), povrchem (ego) a atmosférou (superego - svědomí, božský dohled). Vertikalitě odpovídá i rozdíl v záběrování mužů a žen – u mužů se začíná záběr nahoře na hlavu-mysl, u žen zpravidla dole na zadek-povrch. První záběr na muže a ženu se tedy v G.I. Joe liší. V prvním případě pohlížíme „do“, kdežto ve druhém „na“. ____ 3, Na posteru si dále můžeme všimnout, jak na něm jsou ženy natočeny bokem, aby vyniklo poprsí a hýždě, zatímco muži anfas. Když se poprvé ve filmu objeví hologram, je na něm Dennis Quaid ve 2D. Ani ne o pár minut později se na hologramu zjeví tuším Sienna Miller... ve 3D. Kupodivu se ani v jednom z vtipů nešprýmuje o suspenzorech, přitom jsou povinnou součástí hi-tech obleků. Mužské pohlavní orgány prostě stále patří do oblasti intimity a soukromí, zatímco ženské pohlavní znaky a orgány jsou už dávno „veřejným majetkem“, nad jejichž masovou přítomností ve veřejném prostoru se už nikdo nepozastavuje vyjma několika feministicky orientovaných kritiků, kteří naprosto marně upozorňují na zneužívání a deformaci obrazu ženy, na devalvaci ženy do pozice objektu apod. A za druhé si můžeme povšimnout, že mužští hrdinové tu často vystupují „bez tváře“, není jim vidět do obličeje, mají ho částečně zakrytý nebo znetvořený, na rozdíl od ženských protagonistek. Mužská postava je zde pouze jakousi nekonkrétní siluetou, kterou vyplňujeme vlastními rysy, vlastní identitou. Absence tváře umožňuje, podobně jako v pornografických filmech, mužskému divákovi identifikaci s hrdinou příběhu, zatímco ženský obličej zůstává co nejvíce odhalený pro potěch oka. ____ 4, Americká hyperkorektnost za vlády Billa Clintona je nejvíce patrná asi z prvního Matrixu, kde po boku stanuli černoch a dva běloši, žena a muž, kdy muž (Keanu Reeves) je ke všemu míšenec. I G.I. Joe touží xenofobii nějak obejít, vždyť tu máme bělocha, asiata, černocha i post-koloniálního half-černocha Saïd Taghmaouia. Jenže volba herců tady odpovídá spíše nutnosti po snadno zapamatovatelných a od sebe odlišitelných hrdinech, kde nulovou hloubku vyvažuje signifikantní a čitelný „venek“, podle něhož postavu ihned poznáme. Proto patří mnohem větší uznání režisérům, kteří ve svých filmech pracují třeba jenom s bělochy a jsou nuceni je odlišit vnitřně. Nadto se stojí zamyslet nad tím, jestli není nějaká souvislost mezi Marlonem Wayansem a šimpanzem ze Speed Racera? Ano, oba „primáti“ jsou zdrojem humoru. ____ 5, G.I. Joe není, jak se občas tvrdí, náborový leták, který má ukázat klukům, jak bude vypadat armáda ve věku, kdy už budou dost staří, aby se mohli nechat naverbovat. Ve skutečnost je G.I. Joe konverzí počítačových her, zejména Gears of War a Dead Space, viz všechny ty pulzní pušky, dvě odlišné frakce, „vypnutá“ krev, kooperativní multiplayer, rozmanitost misí, videoherní trenažer střelby, „oživování" mrtvých, briefingy z prezidentské kanceláře nebo Karolína Kurková (přesně takovýhle modelky hrály ve filmečcích z Command and Conquer). Herní estetice odpovídá i neustálé zpochybňování manuálů, konkrétně potřebu manuálu ta které postava zpochybní ve filmu třikrát. Naráží se tu zjevně na dobu, ve které kvete pirátství a ve které je dostupnost manuálu vyloučená a hráč musí, stejně jako Channing Tatum a Marlon Wayans najatí narychlo Quaidem, objevovat vše po svém. () (méně) (více)

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Alan Silvestri: 1. Clan McCullen ,2. Mars Industries ,3. Delivering the Warheads ,4. General Hawk ,5. It Must Be Nato's Fault! ,6. King Cobra ,7. What Happened to Her? ,8. I Promise ,9. The Pit Battle ,10. They Intend to Use Them ,11. Snake Eyes ,12. I Have a Target in Mind ,13. The Joe's Mobilize ,14. Northern Route ,15. Who Are You? ,16. Deploy the Sharks ,17. Final Battle ,18. Just About Close Enough ,19. The Rise of Cobra ,20. I'm Not Giving Up on You ,21. End Credits, ()

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Zatímco holkám z naší školky Majdalence Apolence s Veronikou (na FB známým jako Bella123, Emo.Vamp a F1ckaP1cka) se pupík roztouženě chvěje při slovu Twilight, kucka Štěpka, Dejv, Sťu a Pája si zas nejradši hrajou s plastovejma pajdulákama s muskulaturou a "co jim hele do ruky můžeš dávat různý kulasy, mečáky a rakeťáky." Když si kucka s pajdulákama hrajou, ozejvá se u toho ratatata bum prásk švih dostanu tě ne já dostanu tebe a zachránim svět. Když pak sou kucka starší, vezmou místo toho větší obdobu plastovejch kulasů, mečáků a rakeťáků (co hodně svítěj, pípaj a tu a tam vibrujou) a jdou si hrát na zahradu. Přiberou holky ze sousedství (nejdřív jim samo nakecaj, že jsou upíři a jdou bojovat s vlkodlakama), nejmenšímu hoděj na hlavu kápi a řeknou mu, že je terorista a začnou před nim zachraňovat dvorek. Kůlna se promění v Paříž, dřevník na základnu pod ledem a Fanynka Macháčková na vysvobozovanou kravasici. Soused to natočí na kameru co vyhrál v Natočto s videem "Jak jsem lovil hodinky v záchodě" a pravý nefalšovaný dvorekbástr je na světě. Kucka pak budou při usrkávání slazenýho mlíka eště dlouho vzpomínat, jak to těm zlákům zase nandali. Výsledek je pak asi na stejný úrovni jako tahle pitomost. Závěr: Van Helsing byl ve vší svý blbosti aspoň sranda, tohle se nedá považovat za plnohodnotnej film, kde jedna scéna souvisí s druhou. I když scéna "máme málo času, tumáš hubana" mě pravda pobavila. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (43)

  • Heavy Duty (Adewale Akinnuoye-Agbaje) má ve filmu zbraně Dillon Aero M134 ráže 7.62x51mm NATO, M249 SAW ráže 5.56x45 mm a Sage Control SL-6 ráže 37 mm. (dc125)
  • Po několika filmových nabídkách konečně na jednu kývla česká topmodelka Karolína Kurková, která si zde střihla roli Courtney A. Kreiger alias Cover Girl. Dříve měla možnost si zahrát v Dannyho parťácích (2001), ale odmítla, jelikož se nejednalo o pořádnou roli. (viperblade)

Související novinky

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

Hasbro zakládá filmovou a televizní divizi

17.08.2023

Hračkářský konglomerát Hasbro spustil novou filmovou a televizní divizi, skrze kterou nyní hodlá ve velkém produkovat vlastní projekty na základě svých značek. Nová produkční společnost vznikla… (více)

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

Spin-offu G.I. Joe se v kinech nedaří

26.07.2021

Hračkářský konglomerát Hasbro a jeho produkční společnost eOne, pod kterou v budoucnu budou vznikat i nové filmy ze série Transformers, jistě doufal, že nový akční snímek Snake Eyes: G.I. Joe Origins… (více)

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

Spin-off G. I. Joe nabírá sexy posilu

15.10.2019

Kolem chystaného spin-offu akční série G. I. Joe Snake Eyes se dlouhou dobu nic nedělo, spousta lidí tak projekt považovala za mrtvý. Studio se ale v posledních měsících zdá být spokojené s dosavadní… (více)

Nový G. I. Joe na obzoru

Nový G. I. Joe na obzoru

10.08.2019

Premisa značky G. I. Joe už by snad ani nemohla být jednodušší. Skupina drsných vojáků zachraňuje planetu. Na tom není co pokazit, že? No, soudě dle dosavadních filmových pokusů zjevně omyl.… (více)

Reklama

Reklama