Reklama

Reklama

Michael Caine hraje Harryho Palmera, bývalého armádního desátníka, který raději nedobrovolně slouží jako agent Jejího Veličenstva, než aby si odseděl roky za mřížemi. Palmer je vyslán do Berlína, kde má zajistit útěk ruského generála, který je odhodlán přidat se na jejich stranu. Poté, co neochotně přijme úkol, zařídí jeho plán útěku jako falešný pohřeb...Bohužel z Ruska je nakonec převezeno špatné tělo. Caine si zachová chladnou hlavu a proplétá se Berlínem v náručích krásných žen. (Magic Box)

(více)

Recenze (50)

pm 

všechny recenze uživatele

Asi v půli jsem byla dost rozčarovaná ze zbytečně překombinované spleti postav, ale nakonec byl "Pohřeb v Berlíně" dost vtipný a pro mně zajímavější než rané Bondovky. Třeba pro skvělou kameru a práci s prostorem. A dík jednomu krátkému poděkování z úst Michaela Cainea jsem na moment nabyla dojmu, že i němčina může znít sladce. ()

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Berlín Harrymu Palmerovi svědčí, celá atmosféra tohoto studenou válkou postihnutého města přesně odpovídá chladnosti a cynismu hlavní postavy. Děj je zajímavější a tempo vyprávění rychlejší než u Ipcress File. Hudba je příjemně vlezlá, s holkama to mají britští agenti předplacené a Caine nezklame... ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Druhý špionážní film roku 1966 z Berlína a o dost lepší než Quillerovo memorandum. Palmer se vydává do Berlína připravit dezerci vlivného plukovníka KGB, střetává řadu figurek - padělatel, "bondgirl", mistr útěků, kamarád z dávných dob a hodinu připravuje akci. Ta dopadne trošku jinak a pak ve finální půlhodině nastává smršť zvratů, kde se ukáže že nikdo není tím kým se zdál, že zdánlivě vedlejší postavy jsou důležité a že svět špionů je svinstvo kde dobro a zlo neexistuje. Je to sice opět (s výjimkou thrilerového finále) film bez akce, ale za to nechybí parádně zamotaný příběh (možná až příliš), zajímavé postavy, díky režisérovi mírny bondovský šmrnc a především skvělý hrdina. Cainův agent je sarkastický, rebelský, chytrý ale chybující jako normální člověk. Není to čisté hodnocení, ale je to o něco lepší než první Palmerovka, které jsem dal 3, takže s přimhouřením očí 4*. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Oceňujem hlavne jednoduchý, politicko-špionážny príbeh s priamym ťahom na bránku, takže nebol problém orientovať sa v tej špionážnej motanici a menách. Obyčajne mávam s filmami s podobným námetom problém, tu som ho nemal. Zároveň však musím konštatovať, že ma náplň dejovej linky nejak zvlášť neoslnila, prišla mi dosť nezaujímavá. Ale M. Caine sa snažil a hlavne tam hrala krásna Eva Renzi, takže aspoň bolo na čo pozerať. 60/100 ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Nevěřil bych, že nějaké palmerovce napařím plný počet. Jak Případ Ipcress, tak Mozek za milion dolarů mi přišly jako zhulené, experimentální vize, které si špionský žánr berou jen jako rukojmí. Ale tady vzal námět do ruky zkušený režisér nejen bondovek, ale i válečných filmů, který bystře vyhmátl to podstatné a udělal z filmu koukatelnou záležitost. Postavy se - konečně! - chovají normálně a lidsky, nikoliv zbytečně přehnaně a afektovaně, a dokonce i pojetí Palmerova agenta zde najednou dostává svůj smysl. Chlápka, který - konečně! - skvěle hláškuje, raději se nehrne do akce a stojí v pozadí, ale o to víc a lépe si dokáže věci sesumírovat. Navíc ale není super hrdina, i on bývá převezen a vypadá pak jako tupec, ale nakonec vlastně vše rozřeší ke všeobecné spokojenosti. (Scéna v rozpadlém domě s monologem: „Paul Louis Broum. Doklady má v kapse.“ je dokonalá, skvěle vše završuje, všechny snahy postav, a Eva Renzi dokáže v té chvíli vrhnout přesně ten pohled údivu a současně nepochopení, jaký je potřeba.). Velmi dobrá kamera i hudba. Výběr lokací - jako by člověk v tom rozděleném Berlíně byl. A pak ty hlášky - a dokonce hraní si s nimi, ať jde o hraní si s krycím jménem (a touhou po jiném), tak třeba s batmanovskými proprietami. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (5)

  • Eva Renzi byla předabována herečkou Nikki Van der Zyl. (pawleta)
  • Paul Hubschmid a Eva Renzi sice ve filmu hrají nepřátele na život a na smrt, ve skutečnosti se však rok po natáčení vzali. (pawleta)
  • Průměrná délka záběru ve filmu je 5,8 sekund. (pawleta)

Reklama

Reklama