Režie:
Guillermo ArriagaScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Robert ElswitHrají:
Charlize Theron, Kim Basinger, Jennifer Lawrence, José María Yazpik, Joaquim de Almeida, Tessa Ia, Danny Pino, John Corbett, Brett Cullen, Martin Papazian (více)Obsahy(2)
V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav. Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Nezávislý americký film o jedné fatální vraždě má diskontinuální organizaci děje s dvěmi větvemi paralelního vyprávění, které tedy nejsou lineární, ale skáčou v čase do minulosti a zpět do přítomnosti, aby se následně prolnuly ve finále. Tyto postmoderní manýry nebudou vyhovovat každému, už jen proto, že není snadné se v tomto mixu orientovat a zde je navíc evidentně autorovým záměrem správně složit poslední díl této skládačky až v závěru filmu. Bez ohledu na tyto osobní preference by tento film mohl zaujmout příznivce psychologického dramatu i opravdu hodně netradiční detektivky. Produkce: 2929 Productions ()
Réžijný debut výborného scenáristu sa celkom vydaril. Je tu cítiť štýl, ktorý odpozoroval od kolegu Iňaritta. Hlavný rozdiel medzi ich filmami vidím v tom , že Iňarittu spájal a striedal tri zdanlivo nesúvisiace príbehy , kdežto Arriaga vyrozprával jeden príbeh v ktorom striedal časové roviny. Obsadenie, herecké výkony , hudba...to všetko klapalo, ale predsa som sa neubránil dojmu, že filmy od Iňaritta sa mi zažrali pod kožu viac. Slabšie štyri hviezdičky. 70%. ()
CITÁT - Šoustali až při tom uhořeli........... Tak to zatím sleduju asi čtyřicet minut a vůbec to není optimistické. Začíná to ohněm a smrtí, krajina ve filmu je šedá nevýrazná, žádné veselé barvy. I prostředí, ve kterém hlavní postavy žijí, je deprimující. Je to divná planina. Film se pak vydává cestou právě k tomu původnímu požáru. CITÁT - Tam nesahej, tuhle část svého těla nemám ráda.......... Scéna " pálení kaktusů " a jizva na památku je důkazem pocitů, jaký maj lidé v tomto snímku. Po této scéně už mi bylo skoro jasné, kdo si úvodní oheň asi užil nejvíc. Další důkaz ponurosti je scéna v 56 minutě. Silvie a kuchař se baví o lásce a ..... ale nejde o to, co chtějí, jde o prostředí ve kterém se ocitají - tak tedy baví se o lásce mezi popelnicema, určitě romantické. Chápete co jsem myslel pojmem ( dojmem ) depresivní ? V tomto případě je to jasná symbolika Láska a Popelnice. CITÁT - Santago, to jsem já Miriam, ty tady nezemřeš........... Osoby, osudy a příběhy dostávají ke konci filmu své časové údaje a divák procitá. Perfektně natočený smutný životní příběh z ještě smutnějším koncem ( záleží na úhlu pohledu ). Toto není film pro pěkné nedělní odpoledne, spíš pro vyčerpávající škaredý čtvrtek. Po příchodu z práce nebo po perném dni - to aby každý věděl, že na tom zase není tak špatně, jak si myslí. A že někde existují lidé, co jsou na tom hůř. CITÁT - Já mám taky jizvu.......... ()
Časový rozdíl 12 nebo 13 let není zas tak moc a tak mě dost vadilo, že se nepodařilo najít na obě hlavní postavy podobné typy herců a taky mi přišlo dost nevěrohodné, že by se dala tak hladce vypátrat máma, která zmizela těsně po porodu někde ve Spojených státech a změnila si tam identitu... Ale jinak opravdu skvělé drama, zabývající se především otázkou viny za neuvážený čin z mládí a následnou nešťastnou osudovou láskou. ()
Všichni srovnávají s Iñárritem a jeho 21 gramy. Filmy mají společného scénaristu v osobě Guillerma Arriagy a podobný styl vyprávění, resp. skládání děje do střípků a časté přecházení mezi časovými rovinami. 21 gramů byl ale geniální počin a málo co ve srovnání s tím obstojí. Tohle je jiný film, od jiného režiséra a já to srovnávám spíše s ostatními filmy podobného ražení a tenhle byl z mého pohledu povedený a patří rozhodně k těm lepším, byť třeba není nejlepší nebo dokonalý. Prázdnota hlavní postavy je ve snímku hlavně ze začátku výborně ztělesněna skvělou Charlize Theron, která mě až doteď nechávala chladným, resp. mě v žádném snímku zatím nepřesvědčila. Tady však obstála, a to jak v poloze životem mrhající Sylvie, tak i v druhé polovině filmu, kdy hledala cestu zpátky. Jinak doporučuji nečíst komentáře k tomuhle filmu předem, protože je to tady samý spoiler, prakticky v každém druhém komentáři. Já to naštěstí neudělal, takže jsem o nic nepřišel a film jsem si docela užil. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (3)
- Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
- Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)
- Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)
Reklama