Reklama

Reklama

VOD (1)

Píše se rok 1964. Charismatický duchovní Flynn (Philip Seymour Hoffman) se pokouší alespoň trochu uvolnit přísná pravidla církevní školy svatého Mikuláše v Bronxu, na jejichž dodržování železnou rukou dohlíží sestra Aloysius Beauvierová (Meryl Streep), tamní přísná a tvrdá ředitelka. Komunitou zmítají prudké politické změny, na školu byl přijat první černošský student Donald Miller. Když se ale mladá a nevinná sestra James (Amy Adams) podělí se sestrou Aloysius o své obavy, že otec Flynn věnuje Donaldovi až příliš osobní péči, pustí se ředitelka do odhodlaného boje, jehož výsledkem by mělo být odhalení pravdy a vykázání kněze ze školy. Aniž by kromě své morální jistoty měla jediný důkaz, rozhodne se, že s ním poměří sílu svého přesvědčení v osobním souboji, který může mít katastrofální důsledky pro celou školu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (510)

Jordan 

všechny recenze uživatele

výborné. totálne prekvapenie. vyhýbal som sa tomuto filmu ako čert krížu, lebo som čakal, že to bude nudná, divadelná konverzačka... a ono to síce divadelná konverzačka bola (režisér a autor scenára tento film napísal podľa svojej divadelnej predlohy), no vôbec nie nudná, práve naopak! geniálne napísané a ešte geniálnejšie zahrané - herecký štvorkoncert (4 nominácie na oscara sa podarí máloktorému filmu), minimalisticky a komorne natočené, skrátka - zasiahlo ma to v pravej chvíli na správnom mieste. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $20miliónovTržby USA $33,446,470Tržby Celosvetovo $50,907,234Tržby za predaj DVD v USA $12,814,373 //počet predaných kusov 716,419║ Absolútne sklamanie, ani nie tak z výkonov hlavných predstaviteľov(Streep, Seymour Hoffman), ktorý fakt nemali dohromady čo hrať ako z úplne prázdneho filmu, kde sa rieši len jedna klebeta, takže neskutočne neefektný film, ktorý fakt nič nedá, nič neponúkne. /35%/ ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hrozná nuda, kde příběh se hrozně táhne a všecko co film má obsahovat hrozně nudí, včetně hereckých výkonů, které taky žádný zázrak nejsou a popravdě asi jsem moc zaujatý hlavně na P. S. Hoffmana, ale ani ten nic úchvatného nepředvádí, a ten nápad, ten příběh mi příjde naprosto zbytečnej. Ono to je přesně takové, jak říká obsah zde, ale opravdu jsem na tom neviděl nic, co by mohlo film trošičku vyvyšovat. Opravdu je to hrozně unavující a ten příběh mně příjde, jak pro sektu dělanej. Rozhodně nic úchvatného. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Pochyby mohou být stejně mocným a vytrvalým poutem jako jistota“ Neochvějná víra v Boha by měla skýtat útočiště před pochybami ohledně nedokonalosti našeho smyslového poznání, může tedy věřit člověk, jež nikdy nepochyboval? Jsou pochyby spásou, prokletím, nebo jednoduše jsou a měli bychom je akceptovat jako nutnou daň za naše bytí? Podtitul těmi nejzvučnějšími cenami (Pulitzer, Tony) ověnčeného dramatu Johna Patricka Shanleyho nutí k prozíravosti: A Parable (Podobenství). Zasazení děje do Spojených států amerických počátku 60. let tím pádem není příliš podstatné, ač své opodstatnění má (rasová segregace). Důležitější jsou dobou nepodmíněné pochyby. Pochyby postav, posléze také naše, neboť precizně vybalancované herectví Streepové a především Hoffmana neumožňuje nabýt jakékoliv jistoty. Ďábelskými pařáty vyzbrojený otec Flynn se nebrání progresi, byť v některých ohledech je pokrokový až příliš, sestra Alojza, povoláním „stíračka“ a „shazovačka“, oproti němu symbolizuje sebedestruktivní zkostnatělost církve. Morální (třebaže pochybující) vítěz je nakonec jenom jeden, ale těžko říct, zda-li je zároveň vítězem celkovým, přesněji tím, kdo víc získal, než ztratil. Opět jsme vystaveni pochybám a to pochybám nevyvolávajícím zlost, nýbrž – alespoň v mém případě – znepokojující, ale svým způsobem příjemné mrazení v zádech. Slovy obtížně popsatelné vědomí nevědomí je u amerických filmů jevem poměrně nezvyklým, proto potěšujícím. Shanley využívá každé možnosti, jak své mistrně vystavěné drama oddivadelnit (vizualizace vyprávění o ženě a spoustě peří má navíc návaznost na listí a kapky deště, vyvolávající svou „nezachytitelností“ v člověku stejné zoufalství) a hodně mu pomáhá Roger Deakins. Jeho práce s kamerou si nenárokuje pozornost na úkor hlavního dění, ale dokáže jej příjemně osvěžit, ať znejišťujícím podhledem či naopak uklidňujícím božím nadhledem. Osvěžující je rovněž jemný, lehce načernalý humor („Jsem na sladké“), přítomný v množství nerušivém, ale dostačujícím. Nakonec mi to nedá, abych ještě jednou nepochválil největší chloubu Pochyb – herce. Všichni tři, Hoffman, Streepová i Adamsová, jsou dokonale přesní v každičkém gestu. Jednou z pár věcí, o kterých po zhlédnutí Pochyb nepochybuji, je právě kvalita jejich herectví. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Flipper, C.C.Baxter ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Měl jsem obavy, že hned druhý den ráno bude po filmu v hlavě zcela prázdno a zůstanou pouze vzpomínky na precizní herecké výkony. Je tu druhý den odpoledne, a to vše se naplnilo beze zbytku. Herecký koncert (provařené to spojení, ale zde stoprocentně sedí) a film, který vlétl jedním uchem dovnitř, aby tím druhým vzápětí opustil hlavu, aniž by mě jakkoliv výrazněji zasáhl. P.S. Souhlas s KarelR. Kázání o pomluvách je skutečně dokonale výstižné. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (19)

  • Divadelní předloha byla velmi úspěšná. Měla 525 repríz na Broadwayi. (Elisebah)
  • John Patrick Shanley, scenárista a režisér, je zároveň aj autorom oceňovanej rovnomennej hry. V roku 2005 za ňu získal i najprestížnejšiu Pulitzerovu cenu. (murakamigirl)

Související novinky

Philip Seymour Hoffman 1967 - 2014

Philip Seymour Hoffman 1967 - 2014

02.02.2014

Philip Seymour Hoffman, držitel Oscara za hlavní roli v životopisném filmu Capote, byl nalezen mrtvý ve svém newyorském bytě. Herec měl již delší dobu problémy s drogami. Před kamerou se začal… (více)

Reklama

Reklama