Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (891)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Svižné, napínavé, ale trochu nedopečené. Oceňuju cynickej pohled na svět špionáže, kdy i ti hodní jednají podle hesla účel světí prostředky a neštítí se docela svinskejch metod. Úvodní naháněčka s vrtulníky je dobře a realisticky natočená, DiCaprio pálí ze škorpióna (holt zbraně jsou u nás prvotřídní) a tahaj mu cizí kosti z ruky. Ale od té chvíle film (resp. scénář) občas působí nedodělaně (Ferris si významně schovává kousek kosti aniž by to dál v ději figurovalo, Ferris si v nebezpečné oblasti nabrnkává známost o níž nic neví) a zkratkovitě (Al-Saleem se nechá okecat a chytit teda hodně primitivně). Naštěstí dynamika děje a herci (především Strong) to zachraňují tam, kde by mozek diváka mohl začít klást nepříjemné otázky. Takže ve výsledku čtyřka, i když hodně s odřenýma ušima a já na starý kolena (jeho starý kolena) začínám mít Scotta skoro rád. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Všechny ingredience jsou tu, ale gurmánská lahůdka se tentokrát nekoná. Jako byl Ridley Scott odpočíval a nesoustředil se tak jako třeba nedávno u AMERICKÉHO GANGSTERA. Herci byli každopádně výborní, vousáč DiCaprio je film od filmu víc cool, Russel Crowe zvládá tatíkovského agenta, který synka učí chodit na záchod na výbornou a pomyslnou korunu si pro sebe ukradl Mark Strong, jehož Hani by s klidem utáhl vlastní film. To ostatní je hi-tech špionážní rutina téměř podle učebnice. Dost chytrá na to, aby vás zaujala, ne tak dobrá, aby jste z ní dvě hodiny slintali blahem. 75% ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pád trošku z hrušky dolů pro Ridleyho Scotta, který se snažil z příběhu vymačkat co se jen dalo, ale bohužel když natočíte takové pecky jako Království nebeské a Amerického gangstera, tak dříve nebo později příjde něco co holt nebude nikterak blyštivé. To přesně je Labyrint lží. Často fádní, líný thriller, ve kterém naštěstí účinkuje parádní herecké obsazení. 60% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10 ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Je to zvlastni, ale ac vim, ze me tento snimek neoslovil nicim novym ci inovativnim, pri zaverecnych titulcich jsem z nej mel neuveritelne dobry pocit, ktery pretrvava nadale. Mozna je to naivni, dalsi zplostely pohled na svet tajnych agentu a americkych spionaznich agentur. Ale i pres nektere mezery ve scenari je pribeh kompaktni, nenasilny a i romanticka linka je decentne a vyvazene zakomponovana, bez nejakych prebytecnych emoci, kterym by divak stejne neuveril. K tomu si pripoctete akuratne davkovanou akci a mimoradne "civilne" hrajiciho Crowea, jehoz postava je i pres celkem malo prostoru stejne hlavni jako ta DiCapriova (ten tu naopak zase svoje gesta prehrava jak jsme na nej zvykli, vyjimka z Chyt me kdyz to dokazes se opetne nekona). Celkem prijemne prekvapeni. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Všechny arabsky mluvící postavy ve filmu mluví srozumitelnou spisovnou arabštinou. Ve skutečnosti by mezi místními působili jako exoti, protože spisovnou formou se hovoří už jen v mešitách. (Stegr)
  • Vzhledem k tomu, že scény z anglického Manchesteru se natáčely v USA, bylo potřeba na ulicích zakrýt některé typické americké artefakty, například hydranty. Ty se schovaly pod popelnice s odříznutým dnem, ke kterým pak byly dodatečně dosypány nějaké ty typicky anglicky předměstské odpadky. Tyto hromádky odpadu však podvědomě poňoukaly zbytek štábu k odhazování vlastního bordelu, takže ve výsledku musel štáb uklízet skoro půlmetrové haldy amerických plastových lahví a nanosit tam umělý odpad znovu. (Othello)
  • Jeden z vystřižených záběrů měl zdůraznit vzájemnou nedůvěru mezi Němci a německými muslimy. Jednalo se o mnichovské policisty podezřívavě si měřící muslimské nádeníky na ulici a opětovaný nedůvěřivý pohled oněch dělníků. Část této scény se zachovala, když Ed Hoffman (Russel Crowe) popisuje velení, v čem mají arabští teroristé nad Západem navrch (nevyužívají moderní technologie), jen již nevidíme policisty a nenajdeme žádný náznak toho, že se jedná o Německo. (Othello)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama