Režie:
Brian De PalmaScénář:
Brian De PalmaKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Pino DonaggioHrají:
John Travolta, Nancy Allen, John Lithgow, Dennis Franz, John McMartin, Roger Wilson, Robin Sherwood, J. Patrick McNamara, Roberto Lombardi, Maurice Copeland (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John Travolta jako lovec zvuků, který náhodně odhalí zločin... Mladý zvukař Jack Terry se vydává na lov nejrůznějších „ruchů“ k novému filmu natáčenému pro soukromou filmovou společnost. Přitom se náhodou stává svědkem nehody, při níž auto nečekaně sjede z mostu do řeky. Jackovi se podaří dívku Sally zachránit z topícího se vozu, jeho řidič však již nejeví žádné známky života. V nemocnici se ukazuje, že mrtvý muž je úspěšný politik a guvernér McRyan, jeden z kandidátů na místo amerického prezidenta. Jeho podřízený Lawrence Henry, požádá Jacka, aby s ohledem na rodinu raději pomlčel o dívce, která byla ve voze. Jack později doprovodí Sally do nedalekého motelu. Tím však celá záležitost vůbec nekončí, natočený zvukový záznam naznačuje, že nehoda byla nejspíše někým připravena… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (245)
Výborný napínavý snímek... Nijak zvlášť rychlé tempo vyprávění, ale gradace v určitých místech je opravdu výtečná. Hudba naprosto trefná... A ten často omílaný konec... Po něm jsem ještě pět minut jen seděl a nevěřil vlastním smyslům. John Lithgow tomu sým magorem nasazuje korunu:). (Kdo ví, proč se mi vždy víc líbí psychopati než hlavní klaďasové?:D). Díky tomu závěru tedy nakonec celých 5;-). ()
"Nechtějí detaily ani politickou vraždu ... jen nehodu." Tak nám zemřel budoucí prezident a to je vždy ideální čas pro nějakou tu konspirační teorii. Já mám konspirace rád, takže věřím, že kdyby do toho byl zapleten někdo mocný, tak okamžitě zmizí zvukař Jack, štětka Sally i fotograf Manny společně se všemi důkazy v nějaké sympatické spalovně či vrakovišti. Nicméně tohle je film, takže tu máme odhodlaného hrdinu a jeho boj za pravdu, což je sympatické. Prostě není těžké Jackovi fandit, užívat si technických vymožeností začátku osmdesátých let a doufat, že to dopadne jinak, než to dopadnout musí. ()
Tak toto mi vôbec nesadlo, čo mňa samého seba celkom prekvapilo:)...Neprišlo mi to napínavé, zaujímavé, temné..skôr nudné a sterilné . Jediné, čo si zapamätám sú typické DePalmovské fetišistické zábery a strihy (havária, Travoltove hrátky so zvukom). Keby aspoň DePalma viac a lepšie vykrádal Hitchcoka, ako to má/mal vo zvyku:) ()
On by to nebyl špatný film, jen kdyby si De Palma nehrál pořád na Hitchcocka a scénář nechal přepsat někomu, kdo scénáře psát umí. V této podobě je to úžasné kameramansky, výpravou, choreografií scén, pokusy o kameramanská ozvláštnění (především záběry, kde jsou v obraze současně detail a celek v pozadí současně, ale i ty pohledy od stropu, o nichž si mnozí myslí, že přišly až se třetím Johnem Wickem), někdy to hodně připomíná styl Tonyho Scotta (třeba u Fanouška), a nemyslím to nijak zle. Jenže co naplat, když se postavy chovají jako idioti, nevěřím jim jejich charaktery (zvukař dělal pro policajty a nedojde mu, že ohrozí život té holky, pokud bude trvat na tom, aby zůstala ve městě?), a v podstatě nevěřím ani tomu, že šlo vlastně o akci jednoho člověka, který zařídil zcela vše levou zadní a kterého se překvapivě nikdo nepokusil zlikvidovat? Sice ten závěrečný "fór" s výkřikem je svým způsobem impozantní, ale dopracovali jsme se k tomu lesem nesmyslů a vatoidních scén dobrých jen k tomu, aby De Palma předvedl hezkou vnější formu. Za mne De Palma prostě ve svých filmech zkouší kopírovat Hitchocka, aniž by pochopil, co dělalo jeho filmy tak zajímavými. ()
Scenár je dosť rozháraný. Začne sa to ako mystery movie, no tajomstvo je hneď vyzradené a po ňom aj to, čo je za ním a v druhej polovici je už vlastne všetko známe a začína sa len triviálna a nie veľmi napínavá hra kto z koho, ktorú ozvláštni len posledná scéna. Nad čím mi ale rozum stojí, to je Nancy Allen, ktorá je kolosálne otrasná. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (7)
- Vo francúzskej verzii bol hlas Johna Travoltu (Jack Terry) predabovaný Gérardom Depardieum. (Fejpof)
- V jednom interview Quentin Tarantino povedal, že Výbuch je jeho najobľúbenejším filmom od Brian de Palmu. Taktiež prezradil, že Johna Travoltu obsadil do svojho filmu Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994) aj preto, lebo sa mu páčil jeho výkon v tomto filme. (Fejpof)
- Během stříhání byly neznámým pachatelem ukradeny dva kotouče filmu. Opětovné natáčení zcizených scén stálo 750 000 dolarů a pro nedostupnost kameramana Vilmose Zsigmonda je musel natočit László Kovács. (Matty)
Reklama