Režie:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Nigel GodrichHrají:
Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmons (více)Obsahy(2)
Dvaadvacetiletý Scott Pilgrim je poněkud nevyzrálý mladík, který hraje v rockové kapele Sex Bob-Omb. Zrovna je bez práce a chodí s roztomilou středoškolačkou. Všechno je skvělé, dokud mu do života nevstoupí úžasná a nebezpečná Ramona Flowersová. Po uši se do ní zamiluje a začne plánovat společnou budoucnost. Scott brzy zjišťuje, že jeho vysněná dívka si životem nese velmi neobvyklé břemeno. V cestě ke štěstí mu totiž stojí sedm bývalých Ramoniných partnerů, kteří ovládají její milostný život a udělají cokoli, aby byl okamžitě odstraněn každý další nový nápadník. Pokud chce Scott získat svou lásku, bude muset všechny expartnery zničit dřív, než oni zlikvidují jeho. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (1 580)
V podstatě mám pocit, že to nemohlo dopadnout líp – dostal to do ruky někdo, kdo umí točit filmy, poctivě četl komiks, dokonale chápe problematiku přechodů mezi jednotlivými obrázky (škarpy), ctí herní kulturu i popkulturu všeobecně a přiklepli mu hromadu peněz. Orgasticky trikový mišmaš je zcela na místě a dokonale provazuje film/komiks/videohry do celku, jehož jediným problém je to, že to musí být celek. Jako tři nezávislá vyšperkovaná média (a komiks i výbornou videohru tu máme!) působí/by působil mnohem uspokojivěji. Nezřídka jsem měl pocit, že mi pod palci chybí tlačítka, či onen klid a mnohonásobně nižší tempo, kterým se mi informace dostávají pod kůži při louskání malovaných okének; a z hlediska filmového se mi stýská po klasických vypravěčských konstruktech a vlastně i příběhu, který by mě držel v permanenci. Ale jako čistá adaptace černobílých (v obou smyslech) osudů nenápadného teenagera zaseknutého v 90. letech a fantaziích o lásce na celý život to zřejmě nemá jedinou chybu a nešlo pro to udělat víc. Pokud máte po zhlédnutí traileru na mysli nějaké zásadní otázky (hlavně proč se tu děje to, co se tu děje), v podstatě nemá na film valný smysl chodit. Je to drahá hračka pro pár fanatiků, která vtipně ilustruje, jak se dají dětské fantazie vyhrotit a zkřížit s všemožnými odkazy (při čísle 20 jsem přestal počítat). Opakovaný příval úžasných nápadů bych ale nutně nezaměňoval s nějakou hloubkou – je to „pouze“ čirá esence kreativity. P.S. Chris Evans +10000. ()
Režisér Edgar Wright patrně natočil ten nejlepší teenagerský film, který, ač je adaptací komiksu, v sobě má všechno podstatné a který si díky zvoleným výrazovým prostředkům jistě najde cestu k divákům generace Y. Celý snímek je odvyprávěn ve stylu počítačové hry, kdy divák spolu s hlavní postavou prochází jednotlivými levely, tedy jednotlivými epizodami, ve kterých je navíc zachován narativní model komiksu. Z toho, co jsem měl možnost zhlédnout, jde jednoznačně o nejúplnější a nejsofistikovanější převedení komiksové látky do filmových okének, skutečně jsem měl při sledování filmu pocit, že si alespoň chvílemi listuji v komiksu anebo svírám v ruce joystick. Výhodou bude jistě i skutečně umělecké kódování reality ve fázi scénáře a komiksové předlohy, tenhle Věčný svit neposkvrněné mysli pro náctileté má pod povrchem komiksové slupky onu hloubku a reálný rozměr, kterým nakopne všechny ty konkurenční Kick-Assy do ... Škoda, že na můj vkus bylo těch soubojů až příliš, klidně bych hrál tuhle videohru jen na tři, třeba delší, kola... Podobné filmy: Defendor, Kick-Ass ()
Když má někdo nakoukáno, načteno, naposloucháno, nahráno a ještě k tomu umí točit tak, aby to bylo dokonale zábavné, není co řešit. Během projekce jsem chtěl skandovat a hlasitě fandit, po skončení jsem toužil znovu k pokladně a ještě si to dát nášupem celé znovu. Takový gejzír stylovosti nelze pobrat napoprvé. Letos už druhý film, kde vynalézavá britská filmařina natočila za hollywoodské peníze neskutečnou šlehu. ()
od Wrighta jsem do Scotta viděl jen jeden film (zase natočil jen o jeden více) - Hot Fuzz a to byla nekompromisně brutální jízda v jedné nepříliš sympatické anglické vesnici, ale až na dobré herce mně to nezaujalo až tak, jak sem čekal. Přece jen humor mi nějak nesedl a občas mi te přehnaná snaha o efektivnost nešla k duhu. Štěstí, že to mělo tu pointu a nabušený závěr. Pilgrim proti světu je o něčem úplně jiném než Jednotka i Soumrak a možná, že pár lidem ten přechod Wrighta k něčemu tak odlišnému nesedl, ale mně po předchozí zkušenosti naprosto překvapil. Jakoby to ani netočil on.. No samozřejmě ta hra na efekt a úchylnost děje je tu taky vyhnaná do nejvyšších sfér, ale díky tomu, že to tak je zamýšlené a nikdo něco jiného nepředstírá mně úžasně překvapila a po Kick-Assu je to takhle druhý nejlepší film ze sféry neblockbusterů a neocenovaných filmů. Aneb zlatá střední cesta. Z počátku má film jemnější tempo, ale díky perfektním hereckým výkonům všech zůčastněných tohoto "tripu" a samozřejmě díky neustálému prolínání se filmu s herními efekty funguje super i tahle část. A pak když Patel a za ním postupně celá Liga, je to tak adrenalinové, že se tomu zážitku nic na světě nevyrovná. Culcin háže smrtící hlášky, Cera je jako obvykle roztomile zpomalený, postava Winstead Ramona je k sežrání (ty její xichty..) a výkvět záporáků v čele Evansem a Supermanem Routhem se snaží co nejrychleji dostat Scotta ze světa. A to vše za doprovodu cinkotu mincí a herního voiceoveru. Konec tentokrát nemá žádnou pointu, ale hlavní je, že tempo nepoleví a já jsem dostal další z opravdu výjimečných zážitků. GAME OVER. UPDATE: nejprve sem si myslel, že přes všechny kvality to na dokonalost a emočnost Kick-Ass nemá, ale po druhém, stejně kvalitním orgasmu se hluboce omlouvám. A přestávám raději tyto dva filmy srovnávat, každý je perfektní ve svém poli působení. PS: soundtrack je jen o něco méně kvalitní než u Kick-Ass PPS: sakra, zase :) ()
Tolik mrtvol a ani kapka krve... Nenávidím Michaela Ceru, ten jeho tupý ksicht a debilní průpovídky mi vadí, tudíž jsem měl se SCOTTEM PILGRIMEM zásadní problém. Na druhé straně je tu ale Edgar Wright, pan hračička a zdá se i vizuální kouzelník, který tuhle neskutečnou blbost proměnil v trikové orgie plné vzpomínek na herní dny mládí. A akční scény patří ke špičce. ()
Galerie (141)
Zajímavosti (67)
- Souboj s prvním ďábelským bývalým byl natáčen ve stylu bollywoodských filmů. (Othello)
- Dubléři Lucase Leeho jsou skuteční kaskadérští dubléři jeho hereckého představitele Chrise Evanse. Pouze čtvrtina z nich je mu podobná. (Sartorius)
- První Ramonin (Mary Elizabeth Winstead) bývalý Matthew Patel (Satya Bhabha) zpívá Scottovi (Michael Cera) posměšnou píseň. V komiksové předloze je jejich souboj jenom ve zpěvu. Film si z něj alespoň převzal některá slova. (Othello)
Reklama