Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(více)

Recenze (246)

Marsik 

všechny recenze uživatele

Po nějakém čase od shlédnutí původní Odplaty jsem si pustil tuto režisérskou verzi a byl jsem zvědav, jak to bude jiné a jestli mě to nadchne ještě víc, než verze z roku 1999. Musím ale říct, že původní verze byla podle mě lepší. Možná to bylo tím, že jsem ji viděl jako první, takže pokud bych viděl dříve tuto verzi, mluvil bych jinak. Každopádně jsem si pamatoval průběh filmu, a tak jsem tolik překvapen už nebyl, i přes to, že některé scény byly nové (zejména závěr). Na druhou stranu mi zde i mnoho scén chybělo (dějová linie s Kristoffersonem, lest a následný výbuch auta, atd.) Ovšem tuto režisérskou verzi nehodnotím špatně, bylo to povedené krimi s napínavým dějem a surovou atmosférou. A i zde Mel Gibson válel maximálně. 78% ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"IF SHE'D STOP HOOKIN', I'D STOP SHOOTING PEOPLE." ------------- Tak temné a špinavé, až by si jeden myslel, že to spísal samotný AK Walker a zrežíroval Fincher alebo Joel. Kino verzia sa mi páčila o čosi viac. Nestotožňujem sa s tým, že by bol Straight Up o veľký kus drsnejší / brutálnejší, možno trochu dravší, čo sa niektorých scén a smerovania príbehu týka. Navyše, ten modrý kamerový filter mi proste veľmi chýba. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Ktovie, ktorú verziu uprednostniť. Každá má svoj štýl a svoje gule. A každá je skvelo natočená so skvelým scenárom a ešte lepšie zahranými postavami. Tieto všetky Director´s, Extended, či Final cut, majú každopádne jednu výhodu a uplatnenie hlavne v dnešnej dobe. Máme možnosť vidieť dielo, ako si ho predstavoval samotný tvorca a nie egá filmových producentov. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Druhá verzia rovnako kvalitného pôvodného vydania. Odplata bude vždy veľmi kvalitnou podívanou a Mel Gibson veľkou istotou. Hláškovanie tu samozrejme nechýba a je celkom drsné. Otázka rozdielu medzi dvomi verziami je však na mieste. Je úplne jasné, že pôvodná verzia bola naservírovaná masám, ktoré chodia do kín. Je teda ľahšie pochopiteľného štýlu. Stačí len scéna, kde Porter mláti svoju ženu. V novej verzii sa divák na to pozerá, ale celkom mu ešte nie je jasné, aký je dôvod. Ten sa objasní až neskôr. Teda scéna vyznieva očosi surovejšie. Celkovo aj ten Porter je drsnejší, hoci mne stále rovnako sympatický. Film určite výborný s otvoreným koncom, škoda kratšej stopaže. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Payback: Straight Up má prakticky totožnej děj jako původní verze, o nic víc drsnější ani lepší, prostě stejný a jestli tam byly nějaký scény navíc, tak sem si jich nevšim, nicméně to co doznalo razantní změny, to je konec, je úplně, ale úplně jinej než v původní verzi, ale jestli je lepší a drsnější? Podle mě ne, já mam radši ten klasickej, tady je to taková hodně velká rychlovka. Ty legendy o tom, že je tenhle Director's Cut daleko větší masakr než původní verze, je jen báchorka ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama