Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kurt Russell jako vraždící maniak za volantem nezná slitování. Jungle Julia, nejlepší DJ ve městě, se dnes chystá pořádně to roztočit se dvěma kamarádkami. Sexy trojka vyráží na tah a přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet. Mezi chlápky, co na ně mlsně civí, je i kaskadér Mike. Vyšumělý rebel pokrytý jizvami sleduje dámskou jízdu zpoza volantu svého bouráku. Zatímco se holky usazují v baru, Mike žhaví svou zbraň - nadupané kaskadérské auto - do životu nebezpečných otáček... (Palace Pictures)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 316)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Cinefilie á la Tarantino. Death Proof, vyznání lásky k filmům a ženám, vzniklo nejspíš hlavně pro potěchu svého tvůrce. Že se mu nepodařilo nadchnout pro filmy svého srdce i diváky je smutné, ale bohužel logické. Kdo dnes zná Dirty Mary Crazy Larry nebo Vanishing Point? Komu to vadí? Oproti kratší verzi, jenž byla součástí grindhouseovského dvojprogramu, je přidáno několik scén, které s vyjímkou lap dancu nic zásadního nepřinášejí. 90 minut je exploitačnímu žánru přeci jen blíž. Tolik k slabším stránkám. Zbytek je nádherně stylová kombinace tarantinovských dialogů, fetišistických záběrů na krásné a (nebo) zajímavé ženské (u mě vedou jasně Rosario Dawson, Vanessa Ferlito (lap dance!), Rose McGowan - i když tmavovlasou ji mám radši - viz Planet Terror a pozoruhodná je rozhodně i Zoe Bell) a výtečných, poctivě staromódních automobilových honiček. A Kurt Russel vyloženě září. 90% P.S. Update po dvou letech: s každým dalším zhlédnutí lepší. A skvěle vybraná muzika neskutečně šlape. Jak to ten Quentin dělá, že mu filmy takhle zrají??? P.P.S. O další rok později pořád skvostné. Škoda, že to národ čsfd není schopen docenit. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tarantino je pošuk a blázen, ale co se mu nedá upřít, tak že má nakoukáno neskutečné množství starých lepších, horších i brakových grindhouse a explotation filmů. Podle mne si tímto filmem vyloženě splnil svůj sen, ovšem nemohl čekat, že jej publikum obecně ve světě s nadšením příjme. Chápu kritiku tohoto filmu, ale osobně se s ním naprosto stotožňuji a považuji ho za mnohem větší podstu starým "grindhouse filmům", než byla "Planeta Teror". Ať si již vezmeme výtvarnou stránku a celý "look" filmu - naprostá špička. Film působí zaprášeně, vyhrabaně někde ze staré krabice na půdě a puštěný na klasickém "kinokotouči". Tarantino zde vytvořil svět, který jako by vypadnul z pozdních 60. a brzkých 70. let, dbal na každý detail, na každou reklamu v obchodě, nábytek, zboží atd. Ale přitom zde postavy používají mobilní telefony apod. Výtvarnou stránkou vůbec nastoluje přesně tu atmosféru, kterou film má mít. A nyní k samotným herečkám a postavám, které prostě tvoří základ celého filmu. Tolik spomínané "nudné dialogy" mi nepřišly osobně vůbec nudné a už vůbec ne zbytečné. Každá z hereček svými kecy vytváří naprosto ojedinělou postavu se svými osobnostními kvalitami. Navíc kecy, které se v autě při jízdě a v barech vedou, jsou přesně ty kecy, které lidé v běžném životě vedou a jsou 100 x reálnější a přirozenější, než kecy, které vedou teenageři v moderních slasherech. Já nechápu, co na tom komu přišlo nudného, ale ty holky jsou naprosto úchvatný a to jak tím, že všechny nejsou dokonalé krásky (a v tom jejich reálnost a krása naopak spočívá, navíc působí dojmem levných hereček, ale hrají pekelně dobře), tak jsou to holky, které mají v životě hodně jasno a něco už za sebou. Tarantino ve filmu neponižuje ženy na "štětky", hloupé krávy", nebo "maso pro další masakr", ale tvoří díky nim postavy, který svými ujetými kecy, mají o životě skutečně co říct. A kdo nepochopil, asi neposlouchal. Žvásty o chlapech, celkový přístup k mužské populaci, k sexu, navazování vztahů, přístup k alkoholu a drogám ... tohle je ženský film a Tarantino zde stejně jako v Kill Billovi reaguje na sílu žen a jejich rafinovanost. Mužský element je zde zobrazen zejména v podobě absolutně úžasného Kurta Russela, který se z jejich odolnosti a tlaku nakonec i jako ten "největší tvrďák" doslova podělá. Nutno dodat, že Russel zde podle mého odvádí svoji životní roli. Pokud bych se vrátil k postavám všech dívek ve filmu, osobně jsem zažil stovky alkoholových (i jiných) akcí a takhle se prostě mladý pařmenky baví a fungují. Takže Tarantino je vykreslil naprosto reálně a přitom vtipně. Speciální efekty a závěrečná honička jsou pak jen třešničkou na dortu a samotný "náhlý konec" nakládačky reaguje na staré "kungfu filmy", jen místo nápisu "The End", mělo naběhout pro Evropskou verzi "FINE"... Tím by už Tarantino dosáhl dokonalosti. Film rozhodně není pro každého, stejně jako řada starých filmů podobného druhu. Tarantino si šlape vlastní cestou a mě se tato cesta líbí. Opravdu jsem byl mile překvapen a film se mi líbil od začátku do konce a vůbec jsem se u něj nenudil. Plný počet ale samozřejmě dát nemůžu, protože se jedná spíše o takovou taškařici a úlet, rozhodně ne seriozní film a to ani v rámci žánru a "subžánrů" ... () (méně) (více)

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Ospravedlňujem sa, ja som to tak nemyslel, bola to len hra!“ Tento slasherový revenge movie je klasický Tarantino: citácie (už i samého seba), silné ženské postavy a ich bosé nohy, krv, sex a ostré dialógy. GRINDHOUSE: AUTO ZABIJAK nie je (na rozdiel od Rodriguezovej „polovičky“ GRINDHOUSE: PLANÉTA TEROR) otrocká „grind-kópia“ bez vtipu, ale zábavná, svižná a svieža snímka s vlastným autorským rukopisom a vkladom, experiment presne taký úchylný, ako by ste od Tarantina v dobrom čakali. Cinematik 2007 ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Jako samostatný film tohle dneska NEOBSTOJÍ, to je zcela jasné. Ale jako součást pocty pokleslým žánrům, Rodriguezovým makabrózním předkrmem počínaje, trailery na fiktivní béčka a třeba i obrazem s patinou ohraných VHS pásek se všemi škrábanci a přeskakováním konče (v americké distribuci dokonce po scéně tance na Russelově klíně se zjevil nápis s omluvou za vypadnutí kouska scény kvůli špatnému technickému stavu filmového pásu) to má své neopakovatelné kouzlo (proto rozdělení Grindhousu považuju za fatální chybu). Chápu, že pro mnohé nezasvěcené diváky bude tempo filmu poněkud "vražedné" - holky pindají v autě, holky pindají v hospodě, Arlena zdlouhavě posílá sms-ku svýmu klukovi, holky zase pindají, Arlene OPĚT zdlouhavě posílá sms-ku atd. - a určitě jim to bude připadat jako hodně "špatné", ale dívaje se na filmy, kterým Tarantino vzdává fanouškovský hold, nepochybuju o tom, že to měl pěvně ve svých rukou, věděl co dělá a že to tak "špatné" má i být. Stačí se podívat na Meyerův film "Faster, Pussycat! Kill! Kill!", z kterého Tarantino také čerpal: holky pindají mezi sebou, pindají s chlapama, zase mezi sebou, mezitím sejmou jednoho chlápka a na konci dojde i na nějakou akci. Porovnávání s předchozími Tarantinovými filmy či nadávání na "nudu" je naprostým nepochopením Tarantinova tvůrčího záměru. Prostě si natočil fanouškovskou poctu sobě pro radost a já mu to s chutí sežral. A ta "oldskůlová" automobilová honička na konci byla lahůdková! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Za starejch časů, když se točil Vanishing Point, Dirty Mary a Crazy Larry nebo třeba Muž v kamionu, skutečná auta narážela do skutečnejch aut a řídili je skutečný lidi." Tak inspiraci jsi nám Quentine prozradil a teď nám ukaž něco svých snů - chlapeckých, mužných i těch holčičích. Mě tedy zrovna ty holčičí moudra trošku štvaly, ale jinak jsem byl naprosto spokojený. Tradičně skvělá hudba, dráždivá sexualita a parádní bouračky. A hravý Dablér Mike byl se svým černým miláčkem naprosto skvělý. Jen mě naštval, že si to od holek nechal udělat zezadu. Omlouvá ho snad jen to, že asi moc nechtěl. Ale já jsem se u toho dost bavil. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (80)

  • Policisté v nemocnici jsou stejná dvojka - Earl McGraw a Edgar McGraw - jako v Kill Bill 2 (2004), kde vyšetřují svatební masakr. Jsou hraní opravdovým otcem a synem Parksovými. Stejně jako v Kill Bill oslovuje Michael Parks Jamesovu postavu jako Prvorozeného. Earl McGraw se mimochodem objevil i v Grindhouse: Planetě teror (2007). (don corleone)
  • Ve scéně, kdy se Mike (Kurt Russell) baví s dívkou na baru, má v ruce sklenici. Hned v dalším záběru si utírá prsty od Nachos, avšak po dalším střihu má zase v ruce sklenici. (x_silver)

Související novinky

Russell v sedle, Waltz ze sedla

Russell v sedle, Waltz ze sedla

04.10.2011

Zhruba před týdnem Kevin Costner kvůli „vytíženosti“ odstoupil z projektu Django Unchained, vysněného Tarantinova westernu. Přejeme mu, že je po něm opět taková poptávka. Náhradník? Parádní – Kurt… (více)

První Tarantinův bastard

První Tarantinův bastard

04.08.2008

Quentin Tarantino po komerčním neúspěchu Grindhouse přišel o pozici režiséra, který si může dělat co chce (což zahrnovalo většinou citování filmů, které nikdo nezná a obsazování herců, o nichž si… (více)

Smrtonosný útěk z New Yorku

Smrtonosný útěk z New Yorku

23.08.2007

Jen nedávno jsme psali, že Len Wiseman po úspěchu Smrtonosné pasti 4.0 nemá nouzi o nabídky a rozhoduje se mezi adaptací počítačové hry Gears of War a remakem Carpenterova kultovního Útěku z New… (více)

Reklama

Reklama