Režie:
Frank DarabontScénář:
Frank DarabontKamera:
David TattersallHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, David Morse, Bonnie Hunt, Michael Clarke Duncan, James Cromwell, Michael Jeter, Graham Greene, Doug Hutchison, Sam Rockwell, Barry Pepper (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Paul Edgecomb se vrací ve vzpomínkách do roku 1935, kdy byl zaměstnán v louisianské věznici jako hlavní dozorce. Tenkrát se tam setkal s výjimečným, byť duchem prostým mužem, který byl obdařen nejen velkým srdcem, ale také nadpozemskými schopnostmi. Byl to John Coffey, neprávem odsouzený na smrt za vraždu dvou malých holčiček. V té době trpěl Paul těžkým zánětem močového měchýře a také neměl šanci zbavit se sadistického, všemi nenáviděného dozorce Percyho. Jednoho dne chce s Paulem mluvit Coffey. Když se k němu přiblíží, chytí ho rukou v rozkroku, pak šokovaného Paula pustí a on uvidí, jak černoch vypustil z úst černý oblak, a současně si uvědomí, že jeho bolestivý zánět zmizel. Coffey má zvláštní schopnost, díky které vyléčí ženu správce věznice, ke které ho tajně v noci převezou, dokonce oživí cvičenou myš jednoho vězně, kterou zabil zlomyslný Percy. John Coffey, kterého čeká smrt, přijímá svůj úděl odevzdaně a bez hořkosti. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 918)
Film se dost verne drzi knizky, ale ackoliv byla knizka skvela, tak film je jeste lepsi. Darabont se opet zameril na vezeni, i kdyz uz jen na to pro cekatele na popravu a opet natocil velmi silny a poutavy drama. K tomu tu je navic neco toho tajemna, skvelej Hanks, dokonale silenej Rockwell a citlivej Duncan. Navic ma film i zajimavej pribeh a dokaze zaujmout a nektery sceny jsou i krapet drsnejsi. Jedno z nejlepsich dramat. ()
Frank Darabont sa druhou adaptáciou Stephena Kinga pozerá na svet za mrežami z opačnej strany mreží než v Shawshank Redemption. A i tentokrát mu to vychádza, avšak nie na výbornú. Súhlasím, že remeselne je film odvedený skvele, po scenáristickej stránke nie je možné veľa filmu vyčítať. Takisto technická stránka je výborná, kamera i strih sú v každej scéne presné ako hodinky. Po hereckej stránke sú výborne odvedené snáď všetky postavy. . Mám však pocit, že stopáž filmu je v kombinácii s prílišným tlačením na pílu s jasným odkazom divákovi “Teraz plač!.”priam vražedná. Takisto som sa celý film nevedel zbaviť pocitu, že Darabont si bol vedomý toho, že točí obrovského ašpiranta na Oscara a v dôsledku toho sa neodvážil pomyslieť na akýkoľvek prejav autorskej individuality. Tie pocity, ktoré som mal pri úteku Andyho, či pri závere Shawshank Redemption sa potom prirodzene nedostavili. Darabonta som podozrieval už pri Shawshanku, že je len zručný “oscarový” remeselník a týmto filmom mi to len potvrdil. 8/10 ()
až budete bloudit v temnotách, modlete se, aby jste potkali Johna Coffyho. jmenuje se jako kafe, jen se to jinak píše. určitě ho poznáte, protože žádnej jinej obrovskej černoch, který se boji tmy a občas v noci pláče vám z tý tmy nepomůže. možná vám cestou řekne něco jako ,,nešlo to vrátit šéfe", ale vy strach mít nemusíte, pokuď zrovna nejste zlí lidé. možná taky vzpomene na paula edgecomba, jak mu splnil poslední přání a taky jak byl v kině. jen stěmi, kteří mu veřili. myslím, že o posledních slovech, která slyšel s vámi mluvit nebude. stejně by vám poloha 1, poloha 2 , asi nic neřekli. ale když se mu podíváte upřímně do očí, jistě zahlédnete pana Jinglese, tedy naději. pro nás, pro všechny. a až vás vyvede zpět, pronese svojí typickou omluvu ,, teď si potřebuji odpočinout. jsem hrozně utahanej šéfe. jako pes". a vy buďte rádi, že to šlo vrátit! a poděkujte. i za mě. ()
Pro mě sice o něco lepší než všemi oceňované Vykoupení z věznice Shawshank, i tak ale pořád pod absolutním vrcholem světového filmu. Nepopírám, že se mi Zelená míle líbila, že mě napoprvé emočně strhla s sebou, ale po nějaké době její kouzlo lehce vyšumělo a ani opětovné shlédnutí tu fenomenálnost u mě nenavodilo. ()
Darabont i napodruhé dokázal, že se vězeňskými chodbami, celami a zákoutími, stejně jako lidskými příběhy, charaktery a rysy umí proplétat více než dobře. Výborné obsazení, chvíle napětí se střídají s chvílemi melancholie, nenávisti a smutku a ty zase nahrazují pocity životní síly a plnosti. Všechny drobnosti do sebe měkce a lehce zapadnou... je to krása. Přesto ale stavím Shawshank maličko výš. 95% 60 miliónů dolarů(rozpočet)/287 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (88)
Zajímavosti (99)
- Píseň, která zní ve filmu Páni v cylindrech (1935), který je pouštěn Johnu Coffeymu (Michael Clarke Duncan), je „Cheek to Cheek“ napsaná Irvingem Berlinem speciálně pro hvězdu muzikálu Freda Astaira. Píseň byla nominována na Oscara za nejlepší píseň za rok 1936. Astaireova nahrávka z roku 1935 s orchestrem Lea Reismana byla uvedena do Síňe slávy Grammy v roce 2000. V roce 2004 skončila Astairova verze na 15. místě v anketě AFI „100 Years...100 Songs“ nejlepších melodiích v americké kinematografii. V textu se opakuje verš: „Heaven, I'm in heaven.“ Ten koresponduje s přáním Johna Coffeyho vrátit se „domů“. (sator)
- V domě s pečovatelskou službou, kde žije starý Paul Edgecomb (Dabbs Greer), je na chodbách úplně stejná podlaha jako na bloku E. (IvcaSammet)
- Tom Hanks zůstával ve své roli Paula Edgecomba kdykoli Stephen King navštívil natáčení. King se ho jednou zeptal, jestli by se taky nechtěl posadit na elektrické křeslo, ale Hanks odmítl, protože má blok na starosti. (IvcaSammet)
Reklama