Režie:
Tony MitchellKamera:
Pierre JodoinHudba:
Debbie WisemanHrají:
Robert Carlyle, Jessalyn Gilsig, Tom Courtenay, David Suchet, Nathalie Boltt, Giorgio Lupano, Joanne Whalley, Tom Hardy, Susan Wooldridge, Gottfried John (více)Obsahy(1)
Ničivá zuřící superbouře zvedá v oceánu úděsnou vlnu a příroda hodlá lidstvu připomenout, kdo tady stále ještě vládne. Místem jejího úderu se stane východní pobřeží Velké Británie, kde ústí do moře i řeka Temže. Miliony Londýňanů i ostatních Angličanů jsou ve smrtelném nebezpečí. Inženýr Rob Morrison, jemuž propůjčil tvář oblíbený, z Trainspottingu známý, rodák ze skotského Glasgow Robert Carlyle, má jen několik hodin na to, aby se pokusil odvrátit největší tragédii v dějinách Albionu a totální devastaci hlavního města. Ve spolupráci se svou bývalou manželkou Samanthou, specialistkou na budování zátarasů, a otcem Leonardem se jako poslední voják na stráži vydá vstříc vlnobití, jež nejde zastavit. I kdyby vznikla ta nejlepší bariéra na světě, otázka nezní, zda vlna Londýn zasáhne, ale kdy se tak stane. Vedlejší role ve dvoudílném nervy drásajícím katastrofickém thrilleru z roku 2007 patří Kanaďance Jessalyn Gilsigové a Tomu Courtenayovi. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (98)
Bez mučení přiznávám, že jediný důvod, proč jsem si Flood pustil, jsou jména Robert Carlyle a Tom Hardy, bohužel i na nich samotných je vidět, že tomu, co hrají, vlastně ani moc nevěří. Film je sterilní jak šedesátiletá stará panna na operačním sále v Motole. Nudu nezachraňují ani docela podařené triky (Londýn pod vodou vypadá vážně zajímavě) a ani již zmiňovaní herci. Tak proč jsem tomu tedy probůh dal nadprůměrné tři hvězdy? Ono to totiž i přes ten nudnej scénář nějak záhadně funguje a já jsem se ani nenadál a už běžely závěrečné titulky. I přes to bych tento film doporučil jen na vlastní nebezpečí... ()
Jako celek působí film chladně a bezemočně. Zklamaly mě především herecké výkony, postavy jsou cítit naaranžovaností a ne přirozenými projevy, chodí si jen tak po place, kroutí hlavama, ale nehýbou zadkem, všechno pořád omílají dokola a až si to všichni ujasní a diváka s tím seznámí, tak již není co řešit, když to víme verbálně dopředu - což mi do skutečné katastrofy nezapadá :-/ Vždycky jsem si myslel, že katastrofa je především akce, nikdo přece neřeší vzniklé situace po přeběžném bedlivém zvažování :-) Vše přitom má své místo, děj má logiku i vyústění, stupňování napětí je vytvářeno (jenom není jaksi opravdové), dobrá řemeslná práce. Jako TV film bych to bral, ale k celovečernímu dílu to má daleko, hlavně z důvodu, že je to takový klasicky britský, studený čumák. ()
Tak nám Michell ukázal, ako sa z Londýna stali Benátky, škoda len, že filmom tak na nedeľné popoludnie a hereckými výkonmi na nedeľné dopoludnie. To, čo predviedol Robert Carlyle (ešte v 28 weeks sa dal pozerať), bolo utrpenie. Načo sa trepe pred kameru, keď trpí somnambulizmom (a ešte za to berie prachy). ()
Katastrofický Béčko jako řemen. Viděl jsem dost podobnejch snímků (většinou americký a německý produkce) a tohle je rozhodně jeden z těch (nej)lepších. Pěkný efekty, ne úplně nesmyslnej příběh, fajn herci. Škoda toho trochu klišoidního závěru, odehrávájícího se převážně v interiérech (asi došli peníze). 3,5* ()
Nejsem zklamaná ani překvapená. Byl to takový 50% klasický katastrofický film s drobnou romantickou a usmiřovací zápletkou, s nereálnými blbostmi (jasně, že se ta bouře co je velká jako půlka severního moře nacpe přesně do ústí Temže...) se spoustou vody a dojemným koncem. Tedy se vším, co by měl katastrofický snímek této úrovně mít. Nejlepší se mi zdály záběry na zaplavovaný Londýn a dohadování o řešení ve štábu. ()
Galerie (22)
Photo © Power Pictures Corporation
Reklama