Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (1 452)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Písky času jsou velice hezký příklad toho, jak se dají ve filmovém průmyslu utopit peníze, když si producent myslí, že všechno zmůže velkolepá výprava, triky a pohlední herci v hlavních rolích. Jenže samotný příběh je nevýrazný, nepropracovaný a postavy se v něm ztrácejí. I takoví herci jako Ben Kingsley jsou trestuhodně nevyužití, takže jsem brzy cítil nudu a ospalost. Samozřejmě dámy mohou obdivovat bicepsy bojovníků a róby filmových krásek, pánové zase řinčení zbraní, ale to nic nemění na mém přesvědčení, že Písky času jsou zároveň ztrátou času. Celkový dojem: 45 %. ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Od dob Mumie mě žádnej "písečnej" film tak nepobavil. Důvody, proč je překvapení na místě: a) je to podle PC hry!!!, b) musí to obsahovat povinnej "based on a game" příběh. Ten většinou zahrnuje různý magický serepetičky, jako "meč smrti", "prsten času" nebo "sedm svatých mečů," v ideálním případě se musí splňovat různý úkoly, aby se jich hrdina zmocnil. Prostě důvod, proč filmy podle PC her nefungujou. Všechno tohle když se vezme v úvahu, tak příběh Prince, je minimálně normální, možná dokonce i celkem zajímavej a ne idiotskej (dobře, jen místy - hlavně ten tráááápnej konec). Je dost poznat, že to netočil naprostej fušér, jakým se s oblibou tyhle skvosty svěřujou, ale celkem schopnej Newell. Herci tomu taky pomohli. Gyllenhaal to má na háku a Artetron je vážně sexy. Kingsley mi poslední dobou trochu leze na nervy účastí ve hnoji jako jsou uwebolloviny nebo Lovci dinosaurů, ale tahle role mu sedla dobře. Nenáročný a zábavný. Musím se mrknout ještě jednou. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Newell to umí s herci – na uličnický a jiskřivý duet Gyllenhaal / Arterton je radost se dívat – nicméně Newell to zoufale neumí s epickou omáčkou. Už v Potterovi to bylo citelné, když nejvtipnější a nejpůsobivější na něm byly některé konverzace. Princ z Persie nasazuje sterilitě korunu. Marné efektní kouzlení s "jako-herní" kamerou, parkúr zazděný střihem, souboje nijaké a prkenné. Některé záběry k nesnesení umělohmotné místo toho, aby byly pohádkově kouzelné. Přesto všechno jsem se u filmu velmi uspokojivě bavil. Jako pohádka to funguje (díky hercům), jen ten pocit umělohmotné nezávadnosti prostředí limituje fantazii v rozletu. Princ z Persie je taková pěkná disneyovská figurka, co neurazí. Někdy potěší, jindy prohopká kolem, aniž by vůbec vytrhl z letargie. Škoda, ten potenciál tu byl – a nemalý. Přinejmenším Jakeovo telecí pojetí mi v ranku akční fantasy bude scházet. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Williamsova krásná a exotická hudba mě provázela vcelku svižným příběhem. Jakeovi role perského prince sedla. Jeho odvážné sportovní výkony, jako je skok vysoký, skok daleký, přemety, kotouly, otočky, seskoky ... mě jen utvrdily, že jeho fyzička musí být záviděníhodná a mimo to je to vážně pěkný chlap. Strach nahánějící náčelník pouštního kmene Ngbaka, milovník opeřených závodníků, zlata a drahých kamenů v jedné osobě, kterého si zahrál Alfred Molina (mimochodem skvěle) mě bavil asi nejvíc a stal se mým oblíbencem. Některé triky, pravda, více-méně přitažené za chomáč vlasů, celkový dojem ale velmi dobrý! K filmu se určitě ráda vrátím, stojí za to. ()

Galerie (146)

Zajímavosti (48)

  • Film vychází ze stejnojmenné veleúspěšné počítačové hry "Prince of Persia" z roku 1990. (Ignus.cz)
  • Český překlad názvu filmu Princ z Persie se nedrží českého překladu názvu videohry „Prince of Persia“, který byl do premiéry filmy vždy "Perský Princ". Takto to říká v česky dabované filmu verzi i vypravěč, když se na začátku filmu objeví anglický název. (Zackk)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama