Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tam, kde v jedničce Frank pořád něco dělal (čímž se aktivně dostával do problémů), proplouvá ve dvojce Tony životem bez nějaké větší akce, protože je takovej nýmand, že se k žádnému činu ani neodhodlá. Refnovo nahlédnutí mezi totální společenský póvl znovu působí mimořádně autenticky, skoro až mi bylo nepříjemný se na takovéto existence dívat. Závěr působivý. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Mads Mikkelsen zaválel. Tentokrát je tu za největšího hadráka, podržtašku, pitomce a přece si vás získá. Narozdíl od Franka z prvního PUSHERA, který všechno táhl tak Tonny se prostě snaží pasivně přihlížet a jen vydělat nějáké ty prachy. Celkově jde o trošičku slabší pokračování, ale závěr je mnohem silnější a dojem hodně zvedá. ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Dvojka nie je pokračovaním jednotky, takže ďalšie osudy Franka sú len naznačené. Hlavným hrdinom je jeho bývalý parťák Tony a jeho plusom je, že je ešte viac vypatlaný, nemá pod kontrolou absolútne nič, ani seba samého. Túto rolu zvládol Mads skvele. Skvostné sú jeho dialógy s inými členmi miestnej „smotánky“, hlavne jeho kamarátom Kundom. Český dabing sa naozaj vydaril, niektoré hefty by som si v slovenčine ani nevedel predstaviť. Názov trochu zavádza, lebo sa viac šňupe ako díluje, viac sa kradnú autá ako kšeftuje, a adrenalín pridáva hlavne prítomnosť bábätka v celom tom kolotoči, a hlavne na konci. –––– Když jsem to udělal, tak jsem vyslal signál. Jasnej signál, že když ty vyjebeš se mnou, vyjebám já s tebou. –––– Co ty vlastně umíš? Vždyť si ani neumíš nechat zaplatit za práci. A teď máš bejt jako vzor pro svý dítě, jo? –––– Bolelo to hodně, ten porod? Prý je to jako srát meloun. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Na to, že se to jmenuje Dealer se tady drogy zrovna moc nedealují a spíš se užívají. A to pořád a všude a skoro všichni a hodně. Všechny postavy jsou spodina společnosti a taky to tam mezi nima tak vypadá, ale Tonny je navíc mezi nima snad ten největší lůzr. Ale musím říct, že pozvat si na svatbu striptérku, tomu říkám invence. Opět to skončí takovým koncem, že si máme domyslet, co se asi tak bude dít dál. Ale kdo chce vidět Madse Mikkelsena nahýho, má šanci. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Navzdory stejnému hodnocení mi jednička připadala podstatně lepší. Jenže Mads Mikkelsen je zkrátka machr, takže i když je jeho Tony neschopný lempl který se radši fláká, protože když se o něco snaží, tak to posere, dívá se na něho skvěle. Refn pozvedl jednoduchý námět gangsterky. Děj v lecčem kopíruje předchozí díl, ale přetéká mu do sociálního dramatu. Kupodivu tím neztratil ani tempo, ani koule. Dvojnásob to platí o závěru, kde Tony konečně vzal osud do vlastních rukou. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Většina herců či komparzu ve filmu jsou skuteční zločinci. Vasilije Bojicic (Vanja) byl v roce 2006 odsouzen k 8 letům odnětí svobody a následnému vyhošťení ze země zpět do Bosny za nelegální obchod s návykovými látkami na území Dánska. V Dánsku po sobě zanechal 3 děti. (vojacekr)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)
  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)

Reklama

Reklama