Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Nejen starobylá šlechtická sídla či odlehlé hvozdy skrývají děsivé hrůzy a krvelačná monstra. Jedním z charakteristických žánrů osmdesátých let byly rodinné, potažmo dětské snímky, které zahrnovaly hororové prvky. Vedle dnes ikonických filmů jako Gremlins, Rošťáci nebo Stůj při mně tento trend pronikl i do televize v podobě populárních seriálů jako Příběhy ze záhrobí, Neuvěřitelné příběhy či The Twilight Zone. Zatímco pro většinu známých i dnes již zapomenutých režisérů, kteří dávali těmto snímkům vzniknout, se jednalo o žánrové zakázky, pro jednoho tvůrce se staly ideálním naplněním jeho autorských ambicí. Joe Dante miloval laciné béčkové horory a sci-fi z 50. let, které se vyznačovaly úsměvnými mechanickými efekty, přepjatým herectvím a absurdními premisami. Svou filmařskou kariéru započal příznačně v proslulé továrně na brakové sny New World Pictures vedené Rogerem Cormanem, ale až ve spolupráci se Stevenem Spielbergem, potažmo jeho produkční společností Amblin Entertainment dostala jeho fascinace brakem ideální vyústění v projektech jako Gremlins nebo Vnitřní vesmír. Lidé z předměstí vznikli na konci osmdesátých let, když bohužel pro Danteho móda brakově či hororově rámovaných fantaskních filmů pro celou rodinu ustupovala z diváckého zájmu. Snímek je v zásadě koncipovaný jako delší epizoda seriálů typu Příběhů z hrobky a v hávu osmdesátkové rodinné komedie spojuje slapstickový humor s požitkářskou poctou prvkům starých hororů. Vyprávění o předměstské komunitě, do níž se nastěhuje tajuplná rodina, již starousedlíci podezřívají z nejbizarnějších démonických aktivit, divákům připomíná, že staré naivní horory publikum nejen strašily, ale také bavily. Hlavní role zmatkářského středostavovského tatíka, který se proti své vůli dostává do nepříjemných situací, se skvostně zhostil Tom Hanks. Dnes je znám především jako hvězda oscarových melodramat či distinguovaných romantických komedií, ale jak dokládá mimo jiné i tento film, v osmdesátých letech byl jedním z nejtalentovanějších komediálních herců. Hanksovi skvěle sekundují další dobové hvězdy jako Bruce Dern, Rick Ducommun, Corey Feldman a Carrie Fisherová, která ve zdejší roli racionální manželky dokázala alespoň na chvíli uniknout stínu své role z Hvězdných válek. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (109)

F.man 

všechny recenze uživatele

Nevím proč, ale na mě prostě ty 80 a 90kové rodinné komedie nefungují. Tentokrát to byl možná čistě můj problém, protože jsem 'Burbs viděl v v originále, bez titulků a značně unaven, ale klasicky až absurdně přestřelené postavy a ničím extra zajímavým neopepřený scénář, mě vyloženě nudily. A pokud se navíc u komedie ani jednou neusměju, nemůžu jít výše než na dvě za povedené předměstí, několik úsměvných momentů a příjemného Toma Hankse. In Southeast Asia we'd call this kind of thing bad karma. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dante opäť nesklamal, spolu so scenáristkou pripravili viacero veľmi slušných scén a film obsahuje viacero dobrých vizuálnych nápadov a fórov. Prvá hodina ma ale upútala viac než dojazd filmu, respektíve po návšteve u nových susedov v mojich očiach prestali byť The Burbs napínavé a prešlo sa viac k akcii. V závere sa dočkáme nejakých zvratov, ktoré sa ale len navracajú k prvotnému predpokladu ako sa veci majú a nič prekvapivé na nich nie je. Ale stále ide o slušnú a dobre nakrútenú zábavu s Tomom ako konformným Američanom, až ma napadali isté paralely s Homerom Simpsonom. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Velice vtipná komedie s povedenou hororovou atmosférou, za kterou by se nemusel stydět ani kdejaký jstrašidelný snímek. Mladý Tom Hanks a jeho parta jsou opravdu k popukání. Dlouho jsem se tak nezasmál jako u tohohle Danteho snímku, který disponuje opět velmi silnou hudbou Jerryho Goldsmithe, jakou bych mohl vychvalovat při každé příležitosti. Jde o velmi sympatickou podívanou ze staré školy. Taková díla se už dnes netočí a já se u toho velmi dobře bavil. ()

destroy83 

všechny recenze uživatele

Černější komedie s hororovými prvky, 80-tkovým nádechem, mladým Hanksem a podivnou rodinou Klopekových. Vlastní příběh je zasazen na jedno americké předměstí, kde poklidný život obyvatel naruší maximálně pes kálející na sousedův trávník. Vše by tak bylo dále, kdyby se nepřistěhovala podivná rodina Klopekových, jejíž dům vypadá jak z nějakého hororu a jeho majitelé taktéž. Mimochodem nejmladší Klopke by výborně pasoval do nějakého buranského hororu. Se strašidelným domem sousedí Ray se svou rodinou, toho času doma na dovolené, který s dalšími sousedy - Markem, bývalým vojákem a teenagerem od vedle přistěhovalce pozorují a vzájemně se ujišťují o jejich podivínství. Posledním impulsem do akce proti Klopkeovým je pro ně zmizení jednoho starého souseda. Dílko disponuje kromě dobře ztvárněného příběhu také výborným nenásilným humorem, zajímavými postavami - za zmínku stojí drsný vysloužilý voják a typický dobový teenager, který má z dění kolem sebe výbornou zábavu, na kterou zve nejen své přátele, ale i nějakou tu bábovku. Dále filmu přidávají kvalitní herecké výkony a to nejen Hankse (postřehl jsem nejméně dvě jména, která figurují v TROMA filmech). Nuda se téměř nedostavuje a vše završuje vynikající crazy konec. Za mě s přehledem čtyři hvězdy. ()

Chřástal 

všechny recenze uživatele

Modelové americké předměstí tak, jak ho známe (z filmů...), a vděčná zápletka „divní sousedé“, přifukovaná konspiračními teoriemi a filmovými horory, kterými jsou tu všichni odmala krmeni spolu se Snídaní šampiónů. Každopádně to platí pro hlavní hrdiny Raye a Marka a tahle překvapivá skoro satirická linka vrcholí proslovem na téma, kdo že jsou to tady vlastně ti „nenormální“. Instrukce splnil i Jerry Goldsmith, jehož hudba je hravá, žánrová a parodická stejně jako klišé shlukující se kolem podivné rezidence. Blbé ale je, že kromě Hankse, který je jako obyčejný chlapík odvedle sympatický i vtipný, jsou další hlavní postavy „militaristický magor – veterán z Vietnamu“ a „glosující teenager 80. let“ spíš karikatury, působící často trapně, čemuž moc nepomáhá ani humor typu „pád ze střechy“. Scény jako Hanksova noční můra, přebírání odpadků nebo „Dáte si sardinku?“ jsou ale skvělé. Vlastně příjemná podívaná, která mohla být lepší. A která má paradoxní, možná nostalgické kouzlo v tom, že dneska už každý ví, že lidi, kteří mají někoho ve sklepě, vypadají úplně normálně. Nejspíš jako někdo z hlavních hrdinů. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (20)

  • Tom Hanks si některé scény zahrál po svém, změnil třeba dialog nebo chování. Joe Dante prohlásil, že " Tom vnesl do snímku svého ducha ". (Terva)
  • Natáčeno od 19. května do 3. července 1988. (Stocki)

Reklama

Reklama