Reklama

Reklama

Muž z oceli

  • USA Man of Steel (více)
Trailer 3
USA / Kanada / Velká Británie, 2013, 143 min

Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)

(více)

Videa (21)

Trailer 3

Recenze (2 386)

Lima 

všechny recenze uživatele

Všechny příjemné vzpomínky na tenhle film ve mě v budoucnu budou spjaty pouze s první polovinou, kdy Clark hledá své místo ve světě, objevuje své schopnosti a do toho problesknou i nějaké ty emoce. Zbytek stopáže bych ohodnotil dvěma slovy: DIGITÁLNÍ BORDEL. Nicméně, Henry Cavill je velký sympaťák a ten pravý Superman, nějakému střízlivějšímu pokračování s ním bych se rozhodně nebránil. Potenciál tu je. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Novozákonním interpretacím byl otevřen již Donnerův film, nepřekvapuje tudíž, že Snyder využil poskytnutých financí a svého Supermana bez okolků pojal jako novodobý biblický epos. Apokalyptické finále, vzbuzující pocit, že se střetly dvě ideologie a dochází k destrukci celého světa, představuje jen nevyhnutelnou spektakulární tečkou za epickým příběhem, sledujícím postupně zrod Kal-Ela, Clarka Kenta a Supermana. Druhé dva vyprávěcí celky jsou promyšleně „rozbité“ četnými flashbacky (podobně jako celí Watchmen), které ozřejmováním nových skutečností a prohlubováním charakterů udržují naší pozornost (minimálně kvůli základní časoprostorové orientaci si musíme připomínat, odkud jsme do minulosti odskočili). Flashbacky kromě rytmizace vyprávění zároveň pomáhají vytěžit příběhový potenciál vedlejších postav, které také díky srozumitelným paralelám (Lois nemůže napsat pravdu o Supermanovi – Superman se nemůže chlubit svými schopnostmi) nejsou zcela zastíněné hlavním hrdinou. Nejvýraznějšího posunu se dočkala Lois Lane, jež představuje nejenom v rámci komiksových adaptací neobyčejně silnou ženskou hrdinku. V nejméně okázale (a pro mne i nejlepší) akční scéně filmu se sice nechává vést muže (nebo hlasem božím?), ale jinak rozhodně jenom tupě nečeká, co se jí přihodí a kdo ji zachrání a díky tomu, co ví, je její přítomnost dokonce podmínkou vítězství dobra nad zlem. Muž z oceli neříká mnoho nového (jistého rozpracování se dočkala pouze myšlenka Kryptonu, mimochodem gigerovsky nedesignovaného, jako „ideální“ platónské společnosti, kterou Superman coby „an American hero“ nakonec příznačně zavrhne ve prospěch americké demokracie), ale staré informace alespoň přeskupuje a distribuuje neotřelým způsobem. Podobně jako Batman začíná, podobně jako Skyfall, také Muž z oceli se vrací ke kořenům jednoho hrdinského mýtu, který se zároveň snaží – v možnostech žánru – konfrontovat s realitou. To se kromě pseudo-realistického indie stylu režie projevuje zejména ztrátou lehkosti předchozích filmů. Jistě, Superman je pořád borec, který umí létat a uzvedne školní autobus, ale nově při tom musí zatnout všechny svaly, zaskřípat zuby a pořádně se zpotit. Cavillův křečovitý výraz při náročných fyzických úkonech není nechtěně směšný díky tomu, že se filmu ona antická tragičnost skutečně dá věřit. Zásluhou hercům, kteří v něm hrají, zásluhou emocí, které vzbuzuje, zejména ale zásluhou patosu, za který se nestydí. Pro mne zatím blockbusterový vrchol letošního roku, skvěle svou upřímnou vážností vyvažující blbnutí Iron Mana a nerdů ze Star Treku. 85% Zajímavé komentáře: Arbiter, xxmartinxx, Lavran, ScarPoul, MrPierc ()

Reklama

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Teď jsem seriózně zmatená, protože si vůbec nevím rady s tím, jak hodnotit film, který se takhle seriózně zlomí. Navíc mě asi nějak oslepil ten poslední záblesk zářivých zubů, protože jako bych zapomněla, čím to začalo, a že to vlastně chvíli bylo něco jiného než výbuchy. Sice to bylo dost generické, ale aspoň to vypadalo, že to někdo promýšlel s jistými záměry. Jenže to jde s objevením Zoda do kytek. Jsem sice velký fanda velkých svalů, ale ráda bych, aby se etická dilemata řešila i jinak než digitální pěstí a extrémně atraktivním úsměvem. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: David S. Goyer / Príbeh: David S. Goyer / Predloha: Superman - Jerry Siegel, Joe Shuster | Hudba: Hans Zimmer | Produkcia: Christopher Nolan, Charles Roven, Emma Thomas, Deborah Snyder | Distribúcia: Warner Bros. Pictures | Štúdio: Legendary Pictures, Syncopy, DC Entertainment | Rozpočet: 225 miliónov $ | Tržby: 662,845,518 $ || Vznik tohoto filmu je varovným signálom smerom k Marvelu, že DC komixové postavy svoj rozkvet novej éry Batmanom len začali. I. Prvá projekcia: Veľké očakávania nesú so sebou väčšinou veľké sklamania, a tu to zostalo jednoznačne na strane pozitívnej, ajkeď záporov bolo tiež dosť. Všetko to píšem s tým, že dopredu počítam s trilógiu... Prvá pólka filmu je zo Snyderovej strany dokonalým dielom. Goyer odviedol tiež dobrú prácu, čo sa týka rozšírenej podstaty Kryptonu. Čo mu ale vyčítam, je nevyužitý potenciál Clarka Kenta v detských rokoch, kde mohol prehĺbiť rôzne negatívne alebo pozitívne vzťahy, a napísať viac scén s trebárs aj srandovnými situáciami vychádzajúcimi z jeho odlišnosti. Neni to však úplne zanedbané, len keď to beriem tak, že tento diel mal byť introdukciou trilógie a už vlastne nebudeme mať takú možnosť ukázať Clarka v detstve, ako tomu mohlo byť teraz. Záporáci sú skvelý, hlavne ženská Antje Traue, Shannon je fajn do chvíle, kým si nedá dole pancier, bez neho pôsobí až príliž bez muskulatúri, na nohách s legínami až smiešne. Goyer vynechal aj kľúčový element z celého filmu: čo môže vlastne zabyť muža z oceli? Je možné, že to vlastne záporáci zatial nevedia, a zistia to až v pokračovaniach, každopádne kôli tomu som nemal najmenší dôvod k strachu o život Clarka. --- Snyder je síce majster akcie, ale podstate postáv nevie pridať ani štipku hĺbky. Vzťahy medzi rodičmy a synom sú minimálne využité, Clarkovo odhalenie pravdy mu príde úplne samozrejmé. To je ale ešte všetko pochopiteľné, pretože Superman je najzložitejšiou komixovou postavou vôbec a svojim spôsobom je slepou uličkou pre reálne a pochopitelné spracovanie pre akýkoľvek tvoriaci tím, nie len pre dvojku Snyder - Goyer. Napäto čakám, či sa dočkám v tomto živote Nolanovského pojatia, ale myslím, že toto bola najvýraznejšia šanca zmeniť Supermana v komplexnú, reálne uchopiteľnú postavu. --- Druhá pólka je akčné peklo. Nič podobne deštruktívne som v živote nevidel. Dá sa to samozrejme brať ako svojské umenie, ale vzhľadom k prvej, veľmi podarenej pólke je ta druhá totálne bez ducha a dejového napredovania. Nechcem to však brať fatalisticky, a určite dám tomuto dielu ešte nejednu projekciu. Ps: Fishburnova jediná zmysluplná funkcia sa postarala o kinematografickú historickú zmenu: Pri padaní budovi/predmetov utekajú v smere pádu len do doby, čo je potreba, v momente prvej možnosti zabočia do strany, aby tak LOGICKY unikli :D Aj napriek všetkým subjektívnim výtkam je to silne nadpriemerný počin odpovedajúci svojej pozícií na trhu. II. 4DX: Môj detský sen sa stal skutočnosťou. Už po druhej návšteve kina v živote som si hovoril, to by bolo patrične efektívne, keby sa so mnou hýbali kreslá a fúkal vietor v scénach, kde to dostatočne podporí epickosť situácie. Kórejská technológia 4DX túto predstavu priblížila k skutočnosti, a chýba jej len veľmi málo k dokonalosti. V niektorých tichých scénach by to chcelo absenciu ventilátorov jak vôní, tak veterných. Ďalej táto technológia ponúka možnosť rozpracovania uhľu pohľadu diváka na postavy: stoličky vám totiž do chrbta dávajú impulzi imitujúce strelné zásahy - otázka je, ktoré fyzické deje postáv z plátna majú byť cítené divákom - tojest sa tu otvára nová kategória umenia a potreba vytvorenia kvalitnejšieho filmového scenára pre kiná s týmito vymoženosťami. 89% | Videno v CinemaCity Nový Smíchov - Praha, 4DX, 22.6.2013 | Update: Po druhom zhliadnutí sa pre mňa veľa vecí vysvetlilo (np. slabina Supermana), a ďalej to, že vzhľadom k oznámeniu filmu "Batman vs. Superman" sa len ťažko dočkám komplexného a reálneho pojatia "S" materiálu... Keď si vezmem, že sa na príbehu podielal aj Ch. Nolan, je úplne jasné, že sa snažili s Goyerom vytvoriť niečo, čo nepôjde v šlapajách Batmana, ale naopak, niečo úplne iné. Snyderovská úchylka megalomanskej deštrukcie prevalcovala blikajúce časti onej duchovnej nadčasovosti, ktorú bolo v niektorých častiach cítiť z rukopisu scenáristov. Bolo toho však málo, a do tolkej nezastaviteľnej ničivosti sa metrážovo proste nič viac nevošlo. Škoda jak hrom. + S technológiou 4DX v kine to bol predsa len intenzívnejší zážitok, než doma na ledke, čo podtrháva fakt, že túto kategóriu filmu treba vidieť napoprvý krát v kine! Ale neprestávam veriť v plnohodnotnejšiom pokračovaní. "S" means HOPE..." 85% | Blu-Ray, THX, EN DTS | () (méně) (více)

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco avengerácké bijáky cílily na nerdy a vážní Batmani oslovovali široké publikum, které na komiksárny jinak nechodí, "Muž z oceli" představuje superhrdinský film, který zkouší jít cestou pro žánr zcela netypickou. Nový Superman je totiž pojatý jako chick flick. Vedle očekávaných záběrů, kde se fešácký hrdina promenuje nahoře bez, to naznačuje především vyprávění zaměřující se výhradně na vztahové motivy (rodina a kořeny hrdiny, ochranitelství, zodpovědnost a obětování se i vztah s Lois Lane začínající na bázi vzájemného respektu a přetvářející se do lásky). Příznačně samotná Lois Lane byla pojatá jako opravdu profesionální reportérka, takže tentokrát nemá podobu křehoučké krasavice čekající na záchranu, nýbrž coby aktivní a citově zaangažovaná postava představuje ideální identifikační figuru pro dnešní divačky. Cílení na ženské publikum pak definitivně stvrzuje zdejší podoba obvyklých blockbusterových záběrů, které mají cílovému publiku utvrdit adekvátnost jeho reakce vůči zobrazovanému dění. Zatímco v "Transformers" takto máme klučinu, který bitku velkých robotů nadšeně okomentuje výkřikem "Wow", v "Muži z oceli" příznačně najdeme řadu záběrů, kde Lois Lane a především vojanda Carrie Farris zasněně hledí na Supermana či přímo komentují jeho přitažlivost. V zásadě také vyprávění řazené nikoli chronologicky nýbrž tematicky a Snyderova estetika luxusních reklam, která každý záběr stylizuje tak, aby měl maximální emocionální dopad na diváky a aktivoval všechny jejich smysly, odpovídají zacílení na ženy, neboť komiksový příběh transformují do impresivní podívané útočící v prvé řadě na city. ()

Galerie (249)

Zajímavosti (84)

  • Film je věnován památce producenta Lloyda Phillipse, který zemřel na infarkt. (ČSFD)
  • Telo Henryho Cavilla (Superman) sa po povinných tréningoch zmenilo tak drasticky, až musel vymeniť celý šatník. (peiton)

Související novinky

Superman: Legacy nabírá další herce

Superman: Legacy nabírá další herce

12.07.2023

Režisér James Gunn pokračuje v obsazování svého nadcházejícího snímku Superman: Legacy, v němž si hlavní role zahrají nedávno oznámení David Corenswet a Rachel Brosnahan. Ve filmu, jenž má sloužit… (více)

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Gunn začíná čistku DC filmů

Gunn začíná čistku DC filmů

08.12.2022

James Gunn a producent Peter Safran byli nedávno vybráni jako noví šéfové rebrandovaného DC Studios pod studiem Warner Bros. Discovery a jeho ředitelem Davidem Zaslavem. Gunn, který před pár dny… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Reklama

Reklama