Reklama

Reklama

Muž z oceli

  • USA Man of Steel (více)
Trailer 5
USA / Kanada / Velká Británie, 2013, 143 min

Ve vzdálené galaxii se nachází planeta Krypton, která se kvůli vyčerpání přírodních zdrojů ocitá na pokraji záhuby. Jor-El věří, že jedinou nadějí pro jeho lid je najít jinou vhodnou planetu k životu. Vysílá svého novorozeného syna Kal-Ela na planetu Zemi. Generál Zod se domnívá, že za zkázu planety je zodpovědná vláda, a rozhodne se převzít kontrolu. Poté zabije Jor-Ela a je i se spolupachateli uvězněn ve vesmírném žaláři. Zod přísahá, že Jor-Elova syna jednoho dne najde a pomstí se. Na Zemi se Kala ujmou manželé Kentovi, kteří mu dají jméno Clark. Už jako malý chlapec si Clark připadal jiný. Jeho zvláštní schopnosti ho děsily, nerozuměl jim a snažil se je před svým okolím skrývat. Když se od svých rodičů dozví, že pochází z jiné planety, jeho život mu konečně začne dávat smysl. Planeta Země mu poskytla domov, nyní je tedy na něm, aby Zemi a její obyvatele ochránil. Clark pozmění svůj vzhled a vydává se do Metropolisu, kde jako Clark Kent nastupuje do redakce Daily Planet a mění se v anonymního zachránce lidských životů. Jediný, kdo pozná Clarkovo tajemství, je jeho láska Lois. (TV Nova)

(více)

Videa (21)

Trailer 5

Recenze (2 386)

Skejpr

všechny recenze uživatele

Man of Steel má objektivní chyby - mizerné triky v kontaktní akci, které se maskují poněkud chaotickým střihem, "digitální zoomovačky", které Snyder okoukal především od Camerona, jenže je používá příliš a střihá do nich, takže nevypadají dobře... A taky by to mohlo být o něco chytřejší, v posledních letech jsme několikrát viděli, že to jde. Jinak je to ale opulentní podívaná a Blockbuster s velkým B, který dokáže dojmout k slzám a vyrazit dech měřítkem. Akce je velkolepá a Michael Shanon jako záporák těžce válí. 4/5, ale TÁKHLE poctivý!! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Od detstva sa mi tento praotec všetkých superhrdinov zakorenil v mysli ako galantný, nesmelý novinár v redakcii Daily Planet, ktorý sa pri náznaku akéhokoľvek nebezpečenstva prezlečie v telefónnej búdke za dve milisekundy v nesmrteľného a nebojácneho bojovníka za dobro v modro-červenom kostýme. Odvtedy prešlo pár rokov, prišiel ťažkopádny seriál, celkom dobrý pokus o reštart a ja som mal pocit, že je Superman kam sa pozrieš. Voči DC Comicsom dlhodobo ohlasovanému reštartu nielen Supermanovskej série, ale celej hrdinskej enkláve hrdinov, ktorí by mali byť odpoveďou na Marvelovských Avengers, som bol mierne skeptický. O to som radšej, že sa tento počin podarilo uskutočniť v tak dunivom prevedení. Superman ma dostal do kolien a to som mu dával košom, pretože som mal pocit, že ma nemôže niečím prekvapiť, či ohúriť. Snyder však odkazuje skeptikom ako ja, že je nielen audio-vizuálny mág, ale že dokáže z niekdajšej filmovej ikony spraviť ikonu novodobú a ešte žiarivejšiu, odpovedajúcu súčasným diváckym normám. Ak mám menovať, tak musím vyzdvihnúť najmä štýl uchopenia postavy Supermana, konečne film nejde tradičným konceptom prerodu od decka so zvláštnymi schopnosťami až po muža, čo zachraňuje svet. Skvelý scenár, flashbacky fajn, ale mohlo ich byť menej. Obsadenie na jednotku, občas zaškrípali dialógy, čo ale prekryla akcia, ktorá je v tomto filme samostatnou kapitolou, rovnako ako aj hudobný doprovod. Obával som sa romantických slaďákov, ktoré vždy boli kameňom úrazu, ale myslím, že aj to sa podarilo nejako zakamuflovať a to aj vďaka výberu hlavných predstaviteľov, ktorí konečne vyzerali reálne a nie ako bábiky pre malé deti. 90%. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Supergay dostal nové pitkáče, výraz týraného dítěte a nepochopitelný, morální rozměr, kterým trápí diváka přes polovinu přemrštěné stopáže. Povýšit homix na psychologickou sondu do zmučené duše zmateného mimozemšťana může napadnout jen pseudokulturního pojídače horkých psů, který se snaží z vypatlaných omalovánek pro nezdatné čtenáře udělat viktoriánský román. Docela xmíchu. Samozřejmě nechybí megalomanské, superkůl bourání mrakodrapů, házení kamióny a jinými gigantickými předměty, které je ovšem v závěru už natolik otravné, že si jeden v pohodě stihne depilovat hrudní košíček, aby mu přes ty elasťáky s velkým "S" nelezly ven chlupy a mohl dělat seksy ramena na překvapivě odpudivou reportérku Blesku, aniž by o cokoliv přišel, když si ti Kryptoňané dávají neúměrně sáhodlouze přes držku. Výsledkem je akorát tak břichobol z eintopfového dortu Pejska s Kočičkou, do kterého kromě celého obsahu špajzky pomleli pár Transformerů a dochutili ho Kategorickým imperativem, jenž funguje jako dokonalé, popkulturní dávidlo. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Kal-el se v regulérním restartu pro nové tisíciletí vydal po správné cestě (destrukce!) vyvážené mezi realistickým přístupem a rozmáchlou fantasy podívanou. Hrdina je rozervaným cizincem v zemi, která pro něj nemá pochopení (Cavill je pěkně mimozemský, místy lehce nafoukaný, místy naivní) a flashbacky hutně vrství rozpolcený charakter, který se snaží směrovat táta Kent (vynikající Kevin Costner) - je škoda že těch momentů není více a narativní struktura není přímočará, ale je po modernu rozházená skrze celý snímek. Snyder tím však vyváženě dávkuje emocionální formování hrdiny s akční rovinou a v závěru rozpoutá rozmáchlé inferno, kde Metropolis (a nejspíš i kus Indie) lehne popelem. Silné dialogy (ty se bez nějákého toho patosu neobejdou), které nejsou jen připitomělým vtipkováním, které známe z původních reimaginací létajícího pláštěnkáře, ale uvažováním o směrování národů, jejich domýšlivosti a v závěru i houposti, která vede k zániku civilizace. Úvodní dvacetiminutovka na Kryptonu je jak z Avataru a lehce načrtnuté vládní rozepře jsou poutavější než celé pátrání Clarka po svém původu. Zod s hnusným ksichtem Michaela Shannona má hloubku a není vysloveně zlý, jen dělá vše co je nezbytné a i Superman to chápe. O to je finále více zdrcující. Dva krajané zápasí o šanci pro podřadnou rasu (nás) a jediné co je rozděluje je drobná odlišnost v postoji k problému. Verbání neshody mezi Zodem a Jor-elem jsou pěkně vygradované a osudové jako vlastně všechno ve filmu (ano je to na úkor humoru a nadsázky, ale vůbec to není na škodu). Na škodu je ale občas zbytečně "realistická" kamera, která ostří, přeskakuje a třese se. Ten přístup mám někdy hodně rád, ale tady bych se rád zastavil a vychutnal si záběr na padající loď aniž bych složitě hledal, kde ta loď sakra na plátně je, protože je snímaná hodně z daleka. Bitky, kde se bortí budovy a ničí nestihnou omrzet a invence v mlácení tu je (jako v Matrixu lítáme až v úplném finále). Hanzova hudba je diametrálně odlišná od Williamsovy a výborně sedí k duchu snímku. Není to sice taková řacha jakou nám slibovali z trailerů, ale pořád jde o parádní nový přístup, který má pro takovou postavu smysl a opravdu těším na pokračování. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco avengerácké bijáky cílily na nerdy a vážní Batmani oslovovali široké publikum, které na komiksárny jinak nechodí, "Muž z oceli" představuje superhrdinský film, který zkouší jít cestou pro žánr zcela netypickou. Nový Superman je totiž pojatý jako chick flick. Vedle očekávaných záběrů, kde se fešácký hrdina promenuje nahoře bez, to naznačuje především vyprávění zaměřující se výhradně na vztahové motivy (rodina a kořeny hrdiny, ochranitelství, zodpovědnost a obětování se i vztah s Lois Lane začínající na bázi vzájemného respektu a přetvářející se do lásky). Příznačně samotná Lois Lane byla pojatá jako opravdu profesionální reportérka, takže tentokrát nemá podobu křehoučké krasavice čekající na záchranu, nýbrž coby aktivní a citově zaangažovaná postava představuje ideální identifikační figuru pro dnešní divačky. Cílení na ženské publikum pak definitivně stvrzuje zdejší podoba obvyklých blockbusterových záběrů, které mají cílovému publiku utvrdit adekvátnost jeho reakce vůči zobrazovanému dění. Zatímco v "Transformers" takto máme klučinu, který bitku velkých robotů nadšeně okomentuje výkřikem "Wow", v "Muži z oceli" příznačně najdeme řadu záběrů, kde Lois Lane a především vojanda Carrie Farris zasněně hledí na Supermana či přímo komentují jeho přitažlivost. V zásadě také vyprávění řazené nikoli chronologicky nýbrž tematicky a Snyderova estetika luxusních reklam, která každý záběr stylizuje tak, aby měl maximální emocionální dopad na diváky a aktivoval všechny jejich smysly, odpovídají zacílení na ženy, neboť komiksový příběh transformují do impresivní podívané útočící v prvé řadě na city. ()

Galerie (249)

Zajímavosti (84)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 225 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Superman: Legacy nabírá další herce

Superman: Legacy nabírá další herce

12.07.2023

Režisér James Gunn pokračuje v obsazování svého nadcházejícího snímku Superman: Legacy, v němž si hlavní role zahrají nedávno oznámení David Corenswet a Rachel Brosnahan. Ve filmu, jenž má sloužit… (více)

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Gunn začíná čistku DC filmů

Gunn začíná čistku DC filmů

08.12.2022

James Gunn a producent Peter Safran byli nedávno vybráni jako noví šéfové rebrandovaného DC Studios pod studiem Warner Bros. Discovery a jeho ředitelem Davidem Zaslavem. Gunn, který před pár dny… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Reklama

Reklama