Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
Tyler BatesHrají:
Rhona Mitra, Adrian Lester, Malcolm McDowell, Bob Hoskins, Alexander Siddig, David O'Hara, Nora-Jane Noone, Sean Pertwee, Rick Warden, Lee-Anne Liebenberg (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (797)
"Jakmile ten virus sežere všechno to mrtvé maso, budeme na tahu my. Otázka načasování." Politici se za pandemie chovají stejně jako kdykoli jindy - jako svině. Tak to sedí. Když postapo, tak s pořádným rockovým nářezem. Tak to máme druhou hvězdu. A třetí je samozřejmě za jednookou major Sinclairovou. Krásnou, mazanou a divokou. Bojím se jí. A miluju ji. Snad se to nedozví a nepřijede mi s partičkou imunních Skotů udělat uzel na přirození. Jinak ovšem originalita žádná, akce nepřetržitá a nápad se zdí k nezaplacení. Snad se naši politici neinspirujou, až zase budou odborně krotit nějakej ten virus. ()
Chudák zajíček, takhle to schytat velkorážním kanónem a zrovna teď před Velikonocemi.. Špetka 28 dní a Braveheart, vyndavací Oko 1 Amazonky Rhony, Sex Pistols se sklony ke kanibalismu, hodně Mad Maxe, 2008 Bentley Continental GT Speed a M.McDowell, co se odebral dopít si své malako na hrad ve skotské vysočině. A právě někde tady se začal film lámat z dovedně natočeného undergroundového akčňáku do jakési přeplácané středověké inscenace bez náznaku invence a originality. Neil Marshall je zkrátka pejsek, co chtěl s kočičkou Mitrou upéct dort a já byl ten černý pes, co jim ho sežral a nebylo mu z něj pak dvakrát dobře. A přitom ze začátku tak dobře chutnal.. ()
Masívní vykrádačka zejména RESIDENT EVILA 2, ÚTĚKU Z NEW YORKU a ŠÍLENÉHO MAXE 2 (celý seznam by byl velmi dlouhý, člověka až jímá paranoia z toho, jak je mu tu všechno odněkud povědomé) s nulovým vlastním vkladem a tragickým střihem nijak zajímavých akčních scén. Ovšem vykrádačka, která si na béčko jen nehraje/neparoduje, ale která jím skutečně je a to béčkem příjemně svižným, brutálním, se sympatickým body countem a s akčními scénami, co mají vzdor nenápaditosti a mizernému střihu povětšinou slušný drajv. A ani ta ostentativní nekorektnost není tak otravná, jak tomu u podobných filmů obvykle bývá. Gratuluju Rhoně k hlavní roli v jaké jsem ji chtěl dávno vidět. Snad už se brzo dočkám i u Agáty Hanychové :) ()
Neil Marshall se etabloval jako seriózní žánrový tvůrce, na jehož filmy s kladnými kritikami a důmyslnou reklamní strategií se v houfu chodí. SOUDNÝ DEN je ale zjevně vysněná záležitost, ve které se setkává MAD MAX s ÚTĚKEM Z NEW YORKU (ne náhodou jsou dvě postavy pojmenováni podle jmen příjmení režisérů výše zmíněných sérií - Carpenterovi a Hillovi)._____ Dokonalé guilty pleasure, kterému bych nezazlíval, že nemá vlastní styl a jednotlivé scény jsou variace či parodie na dříve viděné, protože o vyjednání mezi jednotlivými styly, resp. estetikou tady JDE především. Závěrečná famózní honička je tak střetem reklamní (od objevení auta do vyjetí ze zámku), videoherní (začátek honičky), videoklipové (nástup hudby a střih dle toho) a filmové._____ SOUDNÝ DEN je béćko, jež jako kdyby vypadlo z 80. let, ale je to béčko uvědomělé a důmyslnější, než se na první pohled zdá: co na tom, že je to tak žánrově nevyhraněné, špatně sestříhané, eklektické a vyšinuté, když celý film je podáván (do záv. honičky) optikou vědce, ke kterému postavy filmu putují, aby se dozvěděly, že je "tak trochu magor". Ano, mnohé akční scény jsou nepřehledné, ale co takhle si chvíli nevšímat rušivého střihu a obdivovat kompoziční nápaditost a podvratnost celého projektu? Známka punku a jeden z nejlepších filmů roku. ()
Bez citu pro míru, zdravého rozumu a vyšších filmařských ambicí, spáchal Neil Marshall nejhustější filmovou krádež na m2 filmového políčka, která ale sto minut proklatě baví a v latexovém oblečku, s punkovým účesem a mečem v ruce, distingovaně na britský způsob, přednáší na High School of Grindhouse. Snad se někdo zúčastní a něco se přiučí. ()
Galerie (43)
Photo © Rogue Pictures
Zajímavosti (17)
- Ačkoliv se film odehrává na území Velké Británie, byla většina filmu natáčena v lokacích v jižní Africe. Poslední tamější scénou byla dlouhá automobilová honička s efektivním průletem autobusem pronásledovatelů, jenž byla ve filmu vyobrazená na konci. (Conspi)
- Zbraně, které používají jednotky námořního loďstva, jsou upravené Vektor CR-21, které se vyrábí v Jížní Africe, kde se také převážně natáčelo. Eden Sinclair (Rhona Mitra) má pak na začátku filmu zbraň Walther P38 ráže 9x19mm. (TomikZlesa)
Reklama