Reklama

Reklama

Pokoj 1408

Trailer 2

Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…

První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás. (3DD!3)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (949)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Zatímco adaptace Kingových románů trpí vynuceným krácením a banalizací, tady je povídka natahována víc než unese. Hodně slušně natočená duchařina vás vtáhne, aby od zhruba poloviny začala nudit točením se v kruhu. Závěrečná pointa vás svou očekávatelností nejspíš už pěkně zprudí. Kdyby to celé trvalo 60 minut, neměl bych co vytknout. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dost velká zplácanina, což se taky dalo čekat, páč nemá prakticky z čeho čerpat. Kingova povídka je sice zajímavá, jenže na celý film se musí rozvrhnout dost svízelným způsobem, jak to tvůrci zde ukázali a dokázali nakonec zajít až do těžkých extrémů, kde nakonci divák neví, na čem si vlastně stojí a to je celý problém filmu. John Cusack jede na sebe. Po celou dobu je na obrazovce hlavně on, nikdo jiný a docela se mu to i daří. Výrazně šílí a přichází k tomu nejhoršímu. Jenomže ke konci se strhne taková smršť informací, při které divák neví co si počít dřív. Je to divné hodnotit. Natočené je to dobře, ale nejspíš to nevyleká tak jak by se čekalo. Většinou je všechno čekané, předvídatelné a průhledné až hanba, ale i tak Pokoj 1408 a jeho houstnoucí atmosféra bude mít v mé hlavě kousek místečka díky skvělé atmosféře, která panovala po celý film. --- Zabij jenom tolik kolik sníš. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Došlo k 56 úmrtím v pokoji 1408.“ Po začátku téměř identickém s Identitou jsou nám předhozeny první drobty kusých informací o hlavním hrdinovi. Mohlo jich být víc. Enslin mohl být sympatičtější nebo arogantnější, abychom měli pádnější důvod mu držet palce či naopak přát pomalou bolestivou smrt. Nevím, kterého pakoně napadlo zadaptovat povídku o rozsahu několika desítek stran (mimochodem dost slaboučkou) do podoby celovečerního, téměř dvouhodinového filmu, ale je jasné, že tak učinil pro hororový potenciál situace „člověk zavřený ve strašidelné místnosti a pomalu propadající šílenství“, nikoliv kvůli příběhové originalitě. V rukou méně schopného režiséra by to mohlo dopadnout katastrofálně, v rukou schopnějšího režiséra by to mohla být pecka. Švéd Mikael Håfström musel trávit hodně času sám v hotelových/motelových pokojích, kde se děly hrozné věci - tak působivě situace z nich umí vydojit. Svědčí o tom nejdrsnější scéna Hry s nevěrou i podstatná část Pokoje 1408. Po stručném intru a slušně napsaném, leč zcela zbytečném dialogu s ředitelem hotelu (Samuel „ jsem nad věcí“ Jackson), začíná strašení. Zprvu jenom přidrzlé pošťuchování, racionálně ještě jakž takž vysvětlitelné, pak čím dál riskantnější a již někdy od čtyřicáté minuty vše směřuje k neodvratnému saltu mortale. Film by ovšem skončil příliš brzy, takže se scénárista vytasí s nadbytečnou „an american family“ linií, nikam nevedoucí a minutky troufale (a zoufale) nahánějící. V opačném případě by devadesát procent filmu trávil Cusack sám v jednom pokoji, se svým diktafonem, do kterého nejdříve cynicky, později bezradně, „vylévá“ své aktuální dojmy, celé by to trvalo cca sedmdesát minut a svou vyhroceností bralo dech. Možná. Håfström se však nemá zač stydět, jeho průnik do žánru thrilleru/hororu dopadl o poznání lépe než v případě „rovněž Evropana“ Nimróda Antala (Motel smrti). Vyhýbá se dramaturgickému klišé, umně pracuje s atmosférou, lekačky dokáže dobře načasovat, jenom ta gradace… (údajně existuje alternativní konec, zdaleka ne tak dojemně americký). 70% Zajímavé komentáře: Le_Chuck, DaViD´82 ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Kingové knižky dávajú čitateľom zabrať, ale zdá sa, že aj filmárom, a to čoraz viac. Hodina aj pól na film s knižnou predlohou nie je veľa, ale tu sú miestami desivé diery deja, ktoré prinášajú zývanie aj cez slnečný deň. Cusackovi to samozrejme môžeme odpustiť, ľaká sa fakt prvotriedne, a to aj vtedy, keď sa zas mňe chcelo smiať. V poslednej tretine, keď je už hlavná obeť psychicky úplne na dne, nahodí Cusack taký silný postoj nezáujmu a ,,mňe je to už jedno,, tvár, že som sa začal fakt dobre baviť. Ten Hollywoodsky koniec uberá na kompletnom výsledku, Kingovský bol lepší. (tú verziu som videl našťastie prvý). Ale čo už, Amerika potrebuje lahšie večerníčky, než mi, Európania... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Převést Kinga na filmové plátno v důstojné podobě není nic lehkého. Zatímco v jeho nehorrorové produkci se hned několik nemálo kusů zdařilo výtečně zadaptovat, tak v rámci jeho strašidelné tvorby se zadařilo vlastně jen jednou. Je tedy celkem překvapivé, že se nakonec málem podařilo tuto tristní bilanci napravit rutinérovi jakým Hafström je. 1408 je kvůli omezenému prostoru zcela závislá na ústřední postavě. Cussack se naštěstí ukázal jako výtečná volba. Jeho charisma podpořené značnou dávkou cynismu, spolu s nezaměnitelným chraplákem, drží snímek nad vodou i během mnoha slabších momentů. Zásadním problémem je, že po skvostné úvodní hodině se tvůrci nevydali přímou cestou rovnou do finiše a čtrnásetosmičku zbytečně, a až nedůstojně, natahují. Zpočátku je zde skvěle budovaná atmosféra, spousta nápadů a několik vykrádaček jiných Kingových povídek (Římsa apod.). Jenže ve druhé části tempo výrazně zvolní, děj se vydá do vod v nichž plavat neumí a atmosféra se takřka zcela rozplyne. Ani ty nápady zde již nejsou, jelikož se pouze opakují variace na již viděné věci z předchozí stopáže. Film 1408 je tak ve výsledku tím samým čím je jeho literární předloha v Kingově tvorbě. Tedy nadprůměrným řemeslem, které nezklame, ale rozhodně se nestane záležitostí, která by nějak výrazněji utkvěla v paměti. PS: Ze třech existujících zakončení je jednoznačně nejlepší to "ne-až-tak-happy-endové". ()

Galerie (21)

Zajímavosti (30)

  • Mike Enslin (John Cusack) nosí ve filmu kšiltovku s logem baseballového týmu Chicago White Sox. Chicago je domovské město Johna Cusacka, který ve filmu Osm mužů z kola ven (1988) dokonce ztvárnil baseballistu White Sox George "Bucka" Weavera. Cusack je navíc oddaným fanouškem Chicago White Sox. (Siriuss)
  • Skutočný príbeh, ktorým bol tento film inšpirovaný, nemá nič spoločné z číslom 1408. V hoteli, kde sa skutočný príbeh odohral, sa strelila do hlavy milenka staviteľa hotela, ktorú našli po piatich dňoch na schodoch vedúcich k moru. Táto žena menom Kate Morgan bývala v izbe 3312, ale v tejto izbe sa nič zvláštne nedeje. Všetky paranormálne aktivity boli zaznamenané v izbe slúžky, ktorá bez stopy zmizla a dones sa nenašlo ani jej telo. Jej izba mala číslo 3502. Žiadny ďalší incident sa v 130 ročnej histórii hotela už neodohral. Pravdou ale je, že upratovací personál pracuje výhradne v týchto izbách minimálne vo dvojici. (Raccoon.city)
  • Pre potreby filmu boli vyrobené dve kovové tabule s nápisom "The Dolhin Hotel, New York", rozmermi 21x17 cm a váhou niečo cez 3 kilogramy. (Raccoon.city)

Související novinky

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

06.11.2013

A opět tu máme adaptaci románu Stephena Kinga, tentokrát jednoho z jeho novějších kousků, apokalyptického hororu Cell (česky vyšlo jako Puls). Kniha vyšla v roce 2006 a od té doby se marně pokoušela… (více)

Šanghajské spiknutí

Šanghajské spiknutí

03.12.2007

...nebude pokračováním dvoudílné šanghajské série Jackieho Chana a Owena Wilsona, to jen narážíme na jistou podobnost námětu válečného thrilleru Shanghai s noirovým experimentem Stevena Soderbergha… (více)

Reklama

Reklama