Reklama

Reklama

Poslední člověk na Zemi není sám. Will Smith v roli toho, který přežil. Já, legenda – impozantní, akční dobrodružství plné znepokojivých záběrů vylidněného Manhattanu. Vojensky virolog Robert Neville (Smith) je nevysvětlitelným způsobem imunní vůči nezastavitelnému a nevyléčitelnému viru, který postihl obyvatele New Yorku, možná celého světa. Zmutované oběti neznámého moru se plíží ve stínech a sledují každý Nevillův pohyb. Čekají, až udělá osudnou chybu. Nevilla pohání jediný cíl – vyrobit lék z vlastní krve a čas pracuje proti němu. (Magic Box)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (1 742)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

I když v tomto filmu Will Smith předvádí kvalitní výkon, i když atmosféra vyprázdněného New Yorku oslovuje, i když stmívání přináší větší děs než v Pitch Black, přesto nejsem touhle Legendou nadšen. Pro virus, který mění lidi v zombíky, pro nepotřebné akční scény, pro nedotaženou psychologii postav. Někdy člověku film vadí i z ideologického hlediska. Já kupříkladu těžko přenáším přes srdce, že úvodní tři minuty viní z vyhynutí lidstva genové inženýrství. Zbytek filmu o tom sice až tak není, ale přesto si člověk odnese z kina lehce posílené vědomí, že tenhle obor je nebezpečný frankesteinismus par excellance. A jelikož vyhynutí šlo zdůvodnit ve scénáři i jinak, chorobou člověkem nestvořenou, je tam toto ideologické poselství vloženo záměrně za účelem boje proti genetickým manipulacím. Útok na city místo racionální argumentace. S objevením se Anny vstupuje do filmu naivní náboženská agitace, kterou film předkládá jako velikou moudrost. Ke konci se ke všemu náboženství snoubí s ekologickou propagandou. Těžko ode mě očekávat, že z toho budu skákat radostí. Ano, tam, na konci putování, za těmi dveřmi, je nejen bezpečí a naděje, ale i bůh. Bůh je s těmi, kteří používají jen obnovitelné zdroje. Kdo si myslí, že mi hráblo, ať mi zodpoví, proč, krom lidí, na úplném konci kamera zabírá kostel a větrnou elektrárnu. Slabé *** ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Will Smith a jeho ťažký život ktorý ho zastihol kvôli nebezpečnému úniku plynu, ktorý vyhubil takmer celé ľudstvo. túto tématiku som už pár krát počul a aj videl, ale Im Legend ma tak nadchol svojou dramatickosťou že som mu musel dať 5*......................... Soundtrack James Newton Howard: 1. My Name Is Robert Neville ,2. Deer Hunting ,3. Evacuation ,4. Scan Her Again ,5. Darkseeker Dogs ,6. Sam's Gone ,7. Talk To Me ,8. The Pier ,9. Can They Do That? ,10. I'm Listening ,11. The Jagged Edge ,12. Reunited ,13. I'm Sorry ,14. Epilogue., ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Lawrence potvrzuje pověst velešikovného režiséra, ale na rozdíl od Constantinea mu s vyšším rozpočtem přišel i o poznání méně kvalitní scénář. Hlavně kvůli němu přichází výborná akce a velkolepá a zároveň dusivá atmosféra do jisté míry vniveč. Chybí tu alespoň trocha kompromisu. Ta hranice mezi dramatem a sci-fi podívanou je tu totiž hodně klikatá a diváka tak silně matou přechody od bombastických a přesto "jen" osobních scén k občas až intimně pojatým soubojům. Největší příběhová zrada je nakonec celé téma. Míchá se 28 dní poté, Den trifidů, Planeta opic a další boje jedinců proti mase nepřátel, jenže trailer sliboval daleko víc než to. Chuťový ocas a nějaký ideový přesah jsem zde proto hledal marně. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Těžké hodnotit a psát komentář na tento snímek. Je to ukázkový příklad marketingu, který ukazuje co má, aby nalákal mnoho diváků na film, který je úplně jiný než se dalo očekávat. Pravděpodobně jde o nejvelkolepější komorní snímek v historii. Příběh muže, který přišel o všechno a jediné co ho pohání dopředu je víra v naději, kterou představuje pro ty ostatní, kteří "žijí" po většinu dne v temných domech a pouze v noci dostávají šanci procházet se po ulicích. Plukovník Robert Nevill nestál o to být legendou, stejně jako hrdinové si neuvědomují, že jejich konání j hrdinských rozměrů. On jen chce zachránit ty zmutované obyvatele New Yorku a celé země, kteří měli tu smůlu a nejsou imunní vůči viru, který měl vymazat rakovinu z listiny nevyléčitelných nemocí. Proč se tedy tento snímek nemůže stát legendou? Nemá na to. Je to pro mě smutné, že to říkám. Francis Lawrence ani Will Smith(který je boží), za to nemohou. Vinu nese páni scénáristé. Akiva Goldsman a všichni jemu podobní, kteří naplnili tento film příliš slabým dějem a zapomněli říct více o celém viru a všem jeho dopadům. Jejich vinou nemá film nijak extrémně silné okamžiky a spoléhá pouze na obličej Willa Smithe a režijní umění Francise Lawrence, který kromě akce, která je trochu zbytečně "šílená" a digitální, neztrácí pevné otěže nad svým filmem. Ani hudební skladatel James Newton Howard neukazuje své kvality, ale vlastně ani nemá kde. Raději bych hudbu Clinta Mansella, např. z traileru na tento film (hudba z Fontány), která nemá chybu. Něco podobného snímku chybí. K závěru se nemám co vyjadřovat. Snímek k němu směřuje a celých závěrečných 15 minut ve jménu Boha, sráží snímek níž než bych si přál. Přesto nedokážu odolat prostředí lidmi neobydleného a poničeného New Yorku, který společně s Planetou Opic a Loganův útěkem je nejdokonalejší vizí světa po lidech. Velký potlesk pro Lawrence a kameramana, kteří drží komorní část silně pohromadě. Stejně jako atmosféra se povedli i lekací scény, kterých je tak akorát a jsou velmi vydařené. V neposlední řadě potěší detaily na každém kroku, které jsou prostoupeny celým snímkem, ať je to plakát Superman versus Batman, DVD Godfellas (Mafiáni) nebo další perličky, rozhodně potěší. Asi nebudu jediný, kdo má pocit, že s trochou méně peněz na digitální "obyvatele" New Yorku mohlo jít o "komorní" záležitost roku. Ještě větší hlavní myšlenku a opravdu bych dával pět hvězdiček. Snad příště... pro Willa Smithe budu mít vždycky otevřené dveře. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Hollywoodská odpověď na 28 DNÍ POTÉ. Dobrá kamera a výprava dechberoucí, pro newyorčany musí být pohled na zarostlé a liduprázdné ulice Velkého jablka obzvlášť působivý. Ale ty odporně počítačové upíry si fakt mohli odpustit (zvířata mi až tak nevadila), tam měli být jednoznačně namaskovaný lidi, aspoň já se shluků pixelů nebojím. A každopádně je to přes řadu fajn nápadů vykalkulované a cityždímající až to hezké není. Ale mezi blockbustery tahle komorní one man show zajímavě vyčuhuje. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (68)

  • Scéna z videopůjčovny byla natočena v Tower Video na Manhattanu. (Witta)
  • Tržby ze severoamerických kin byly 256,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových pak dosáhl 585,4 mil. (NIRO)

Související novinky

Druhé Já, legenda se hýbe kupředu

Druhé Já, legenda se hýbe kupředu

03.12.2023

Já, legenda bylo hitem, zejména na domácí půdě. Postapokalyptický snímek, v němž se Will Smith jako vědec a domnělý poslední člověk na světě snaží vypořádat s následky nákazy, jež zdecimovala lidstvo… (více)

Filmový BioShock našel režiséra

Filmový BioShock našel režiséra

26.08.2022

Netflix, BioShock a režisér Já, legenda nebo Hunger Games. Tak přesně tahle kombinace teď má fanoušky dnes již kultovní herní série přimět k tomu, aby se začali mírně těšit na filmovou adaptaci.… (více)

Já, legenda dostane pokračování

Já, legenda dostane pokračování

05.03.2022

Postapokalyptický akční snímek Já, legenda, v němž si v roce 2007 zahrál hlavní roli Will Smith (Mizerové), se oficiálně dočká dvojky. Scénář opět napíše Akiva Goldsman (Šifra mistra Leonarda, Čistá… (více)

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

Reklama

Reklama