Reklama

Reklama

VOD (1)

Mladá studentka se dvěma kamarády se rozhodla natočit dokument o masovém vrahovi Lesliem Vernonovi, který byl údajně jako malý vhozen do vodopádu, kde ale přežil. Vrah si s nimi domluví schůzku a začíná natáčení. Je vybraná oběť, která musí přežít, je vybrané místo, kde většina nepřežije a divák zjišťuje (a nejen on), jak to vlastně v těch slasherech už desítky let chodí. Když už má natáčení dokumentu skončit, ve studentech se přece jenom hne svědomí… (MareT.)

(více)

Recenze (150)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Zklamal mě hlavně závěr, kterému ovšem vše již od začátku nasvědčovalo. 2 x jsem se v průběhu filmu zasmál, což si myslím že je trošku málo. Ve své podstatě film pojednává o všech hororových klišé, které popisuje do nejmenších podrobností, neboť asi předpokládá, že dívák je totální debil. Strašně mě zde sraly všechny postavy, protože se jedná o herce a herečky minimálně céčkového formátu. Vyjímku snad tvoří minirole Roberta Englunda, který do podobných filmů prostě patří. Čekal jsem o mnoho víc. 2* dávám hlavně za orginální nápady. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Člověk se zase cítil, jako při sledování prvního Vřískotu. Povedená ukázka toho, jak i několikrát přežvýkanému a vyflusnutému tématu dát novou šťávu. Skloubení několika zásadních žánrových postupů nejen poslední dobyv hodně zajímavou podívanou. Zásluhu na tom má, kromě nápaditosti, velmi sympatické herecké obsazení, obzvláště dvou hlavních hrdinů. Zajímavé, jak naprosto tuctový, až kýčovitý závěr předchozí hodinové školení dokázalo hodit do poměrně jiného a zajímavého světla. Konečně zase ve slasheru nějaká pořádná maska. Možná mi trošku vadilo, jak se to v jisté části přehouplo až do takřka čisté komedie. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

K smrti nudný a nezaujímavý postmoderný slasher, ak teda tá jeho neoriginalita a nuda nebola meta-rovina odkazujúca na úpadok prvej generácie slasherov. Nie, na dobrý film mi nestačí, že sa tam odcitujú známi filmoví vrahovia, že sa tam v cameo role objaví nejaká hororová legenda, nestačia mi odkazy na klasiky a ani citovanie pravidiel žánru už nie je originálne, ako bolo v roku 1996. Je to presne ako úpadkové slashery z konca 80s a začiatku 90s, ktoré nevedeli nič, len replikovať postupy predošlých filmov - tak isto Leslie Vernon neprináša nič iné len sebavedomé verklikovanie pravidiel a prvoplánové odkazy na žánrové klasiky, teda to v čom bol taký originálny Kevin Williamson v roku 1996. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No mazec-takhle dobře jsem se u slasheru bavil naposledy..no, snad ještě jako děcko u nějákého vřískotu.. Nejen, že to má ve své jednoduchosti naprosto brilantní nápad ale celé je to natočené a zahrané hrozně přirozeně, lehce a s radostí.. Nathan Baesel je tady hrozně sympatický psychouš a nadšení pro řemeslo z jeho postavy stříká jak krev z prořízlé aorty. Já teda nevím co kdo očekával, ale já slashery neberu moc jako nosiče strachu, takže mi ten uvolněný a vtipný nadhled absolutně nevadil... V posledních minutách to trošku ztrácí drajv ale to je jen drobná šmouha, která nemá vliv na fakt, že je to nejchytlavější subžánrová hra široko daleko. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Zatímco "Vřískot" obohacoval sebereflexí postavy obětí, "Behind the Mask" se v souladu se svým názvem podobně poučeným pohledem dívá na slasherové zabijáky a domýšlí, co vše na své straně musejí podstoupit a nachystat, aby mohli dostát své roli. Debut Scotta Glossermana navíc přináší fajnové skloubení nápaditého meta hororu a étosu indie filmů, které skládají poctu filmům, k nimž vzhlížejí. Ona druhá rovina dokonce může vyvolat ještě větší sympatie. Filmaři vyvažují nedostatek prostředků tvůrčí nápaditostí, kde díky formátu televizní reportáže mohou ospravedlnit fakt, že vlastně většinu času jen sledujeme mluvící hlavy. Ve finále příznačně vlastní lásce vůči hororům ale znovu vystaví čtvrtou stěnu, aby mohli své postavy (a přeneseně tak i sami sebe) povýšit z pozice poučených fandů do rolí plnohodnotných hororových aktérů ponořených do žánrového světa. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Meno postavy, ktorú stvárňuje Robert Englund (Doc Halloran), vzniklo spojením mien dvoch postáv z filmu Osvietenie (1980) - malého Dannyho, ktorého prezývali Doc a černošského kuchára v hoteli Overlook, Dicka Hallorana. Obaja mali dar "osvietenia". (BlackTom)

Reklama

Reklama